به تمسخر گرفتن قابلیت Face ID آیفون توسط هواوی

به تمسخر گرفتن قابلیت Face ID آیفون توسط هواوی
  • 1396/6/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

در دنیای امروز، با افزایش تعداد کمپانی های تولید کننده ی دستگاه های هوشمند، رقابت در میان آن ها نیز تنگ تر و فشرده تر شده است. این امر گاه موجب می شود که برخی از کمپانی ها آخرین پرچمداران خود را مستقیم یا غیر مستقیم با پرچمداران کمپانی های رقیب مقایسه کرده  و به این ترتیب کاربران را برای خرید محصولات خود، ترغیب کنند.

گویا آی تی – سال پیش، آن هنگام که گلکسی نوت ۷ با فاجعه ی انفجار شدن باتری روبه رو شد، کمپانی موتورولا یک ویدئوی تبلیغاتی انتشار داد و بدون آن که اشاره ای مستقیم به گلکسی نوت ۷ داشته باشد در مورد ایمنی گوشی های تولیدی خود صحبت کرد و بر عدم انفجار آن ها تأکید نمود. این امر، مشخص بود که طعنه ای به کمپانی سامسونگ است.

امسال نیز چنین طعنه ای را از سوی کمپانی هواوی به اپل شاهد بودیم. پس از آن که قابلیت Face ID آیفون ایکس در مراسم رونمایی نتوانست در بار نخست قفل صفحه را باز کند، هواوی ویدئویی منتشر کرده که در آن چهره ی دلقکی در قاب گوشی وجود دارد که چهره ی این دلقک قادر به باز کردن قفل گوشی نیست و در ویدئو از کاربر خواسته می شود که باری دیگر امتحان کند.

در ویدئوی منتشر شده از سوی هواوی نیز، همچون ویدئوی سالِ پیش موتورولا، اشاره ای به آیفون وجود ندارد اما بسیار واضح است که هواوی برای طعنه زدن به آیفون این صحنه را در ویدئو قرار داده است. البته در مراسم رونمایی آیفون پس از چند بار بالاخره قابلیت Face ID توانست قفل را باز کند، اما حتی یک بار باز نکردن قفل کافی است تا رقبا آن را به عنوان دستمایه ای برای طعنه و کنایه استفاده کنند.

البته ویدئوی منتشر شده از سوی هواوی، تنها برای طعنه زدن به آیفون منتشر نشده است. این ویدئو، تبلیغ محصول جدید هواوی، یعنی میت ۱۰ است. در ویدئو گفته می شود که این گوشی در ۱۶ اکتبر رونمایی خواهد شد. در میت ۱۰، از پردازنده ی کایرین ۹۷۰، که مجهز به هوش مصنوعی است، استفاده شده و این امر، در ویدئوی منتشر شده از سوی هواوی با هشتگ «گوشی مجهز به هوش مصنوعی واقعی» نشان داده شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *