عملکرد پردازنده ی آیفون ۸، بهتر از پردازنده ی مک بوک پرو!

عملکرد پردازنده ی آیفون ۸، بهتر از پردازنده ی مک بوک پرو!
  • 1396/6/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

نتیحه ی بنچمارک Geekbench نشان از آن دارد که پردازنده ی محصولات جدید آیفون، یعنی A11 Bionic، علاوه بر آن که از تمامی گوشی های اندرویدی قوی تر است، از مک بوک پرو نیز قدرت بیشتری دارد.

گویا آی تی – Geekbench برای به دست دادن نتیجه ای دقیق، گوشی ها را در دو حالت تست می کند: یک حالت، تستِ هر کدام از هسته های پردازنده به صورت جداگانه است و دیگری تست هسته ها در تعامل و همکاری با یکدیگر. (می دانید که در چند سال اخیر اکثریت قریب به اتفاق گوشی های اندرویدی و آیفون، دارای پردازنده ی چند هسته ای هستند. اما اغلب برندها بیشتر بر روی کارهایی که با یک هسته انجام می شود تمرکز می کنند چرا که بسیاری از کارهایی که توسط کاربران با گوشی انجام می شود چند هسته را همزمان درگیر نمی کند.)
پردازنده ی محصولات جدید آیفون، دارای شش هسته است. (دو هسته ی اصلی و چهار هسته ی به اصطلاح بهره وری.)
پردازنده ی A11، از یک موتور عصبی بهره می برد که این موتور عصبی برای محافظت از شناسه ی فیس آی دی به کار گمارده شده است.
عملکرد این پرازنده، به صورت تک هسته ای ۲۵% قوی تر و سریع تر از پردازنده ی A10 است. اما عملکرد آن در حال چند هسته ای، تا ۸۰ درصد سریع تر از A10 است. برای درک بهتر قدرت این پردازنده باید به این نکته اشاره کنیم که عملکرد پردازنده ی A11، حتی از عملکرد پردازنده ی Intel Core i5 مک بوک پرو ۱۳ اینچی نیز بهتر است.

عملکرد پردازنده ی آیفون 8، بهتر از پردازنده ی مک بوک پرو!

چنان که در تصویر مشاهده می کنید، عملکرد تک هسته ای و همچنین چند هسته ای هر سه محصول جدید آیفون، بیشتر از پرچمداران گوشی های اندرویدی و گوشی های پیشینِ آیفون است. علت این که در میان این سه گوشی جدید، یعنی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس، عملکرد آیفون ۸ بهتر از دو گوشی دیگر است این است که صفحه نمایشِ کوچک تر آیفون ۸ به نسبت آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس، قدرت کمتری از پردازنده ی A11 می کشد، وگرنه هر سه گوشی دارای پردازنده ی A11 هستند. این ماجرا برای مقایسه ی میان پردازنده ی آیفون ۸ و مک بوک پرو ۱۳ اینچی نیز صادق است.
اما نکته ی مهم این است که پردازنده ی آیفون ۸ و سایر گوشی های امسال آیفون، بسیار بهتر و سریع تر از پردازنده ی گوشی های اندروید، یعنی Snapdragon 835، Exynos 8895 و Kirin 960، است.
البته این اختلاف عملکرد در کارهای روزمره آنچنان به چشم نمی آید. یعنی سایر گوشی های اندرویدی می توانند کارهایی که اکثر کاربران از آن ها می خواهند را به خوبی انجام دهند، اما در هر صورت عملکرد پردازنده ی A11، حتی اگر به چشم نیاید، بسیار سریع تر و بهتر از عملکرد پردازنده ی گوشی های اندرویدی است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *