آموزش بلاک کردن دریافت پیام در آیفون برای یک شماره خاص

آموزش بلاک کردن دریافت پیام در آیفون برای یک شماره خاص
  • 1396/6/31
  • زهرا معبودی
  • 0

به هر دلیلی ممکن است بخواهید روزی دریافت پیام از طرف یک مخاطب خواه این مخاطب شخصیت واقعی باشد یا یک سرویس تبلیغاتی و بازاریابی باشد، را مسدود کنید. خوشبختانه اگر از کاربران آیفون هستید این کار به سادگی برایتان امکان پذیر است. امروز گویا آی تی به معرفی روش هایی می پردازد که بتوانید مسیج های کاربری را به سادگی مسدود نمایید. با ما همراه باشید.

آموزش بلاک کردن دریافت پیام در آیفون برای یک شماره خاص

روش اول:

وقتی که فردی برای شما مزاحمت ایجاد می کند با خونسردی تمام به بخش مسیج ها بروید و روی آیکون  “i” که در سمت راست و بالا قرار دارد کلیک کنید تا سایر جزییات را مشاهده کنید:

مسدود کردن مسیج در آیفون

با انجام این کار یک منو ظاهر می شود که به صورت زیر است:

مسدود کردن مسیج در آیفون

در این قسمت اطلاعات فرد مورد نظر وجود دارد. کافی است روی اسم فرد مورد نظر کلیک کنید:

Block this calle

وقتی روی نام کلیک کردید، کمی اسکرول کنید و به پایین بیایید تا به عبارت Block this calle برخورد کنید. روی این گزینه کلیک کنید و پیغام بعدی را هم که تحت عنوان Block Contac لمس کنید تا عملیات بلوک کردن به خوبی به اتمام برسد:

Block Contac

با این کار دیگر این فرد هر چه برای شما پیام ارسال کند، آیفون اجازه رسیدن و نمایش ان را نمی دهد.

روش دوم:

در روش اول مستقیما از طریق بخش مسیج ها این کار را انجام دادیم اما در روش دوم به صورت دستی مخاطب را بلوک می کنیم. بدین صورت:

ابتدا وارد بخش تنظیمات آیفون شده و از آن جا به منوی Messages بروید:

Messages

Messages

در این بخش آپشن های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را به دلخواه تنظیم کنید اما گزینه  SMS/MMS را پیدا کنید و در زیر مجموعه آن، گزینه Blocked را مشاهده کنید:

Blocked

اگر شما شماره ای را بلاک کنید در این بخش آن را خواهید دید اما برای ایجاد یک بلاک دیگر روی Add New  کلیک کنید:

با زدن این گزینه نام مخاطبین ظاهر می شوند شما می توانید نام مخاطب خود را پیدا کرده و به برنامه معرفی کنید.

Add New

با این کار فرد مورد نظر برای ارسال مسیج کاملا بلاک می شود.

روش خارج کردن کاربر از حالت بلاک

برای این که فردی را پس از بلاک کردن بخواهید از حالت بلاک خارج کنید، کافی است به بخش تنظیمات رفته و از آن جا روی گزینه MESSAGES کلیک کنید. در این بخش مطابق آن چه در اسکرین شات های زیر آمده است:

در این جا باید وارد منویی به نام Blocked  بشوید. و بعد گزینه EDIT را انتخاب کنید:

با این  کار در کنار هر مخاطب یک آیکون قرمز رنگ قرار می گیرد. کافی است روی آن را لمس کنید تا شماره به حالت عادی تبدیل شده و  بعد Unblock  را انتخاب کنید تا شماره از لیست بلاک شدگان خارج بشود.

بدین صورت می توانید افراد را از لیست بلاک شدگان خارج کنید. اما دو نکته در این باره لازم است بگوییم.

زمانی که شما به اشتباه پیامک مخاطب خود را حذف می کنید عملا نمی توانید از روش اول برای بلاک کردن استفاده کنید. اگر شماره فرد مورد نظر را دارید، می توانید از روش دوم استفاده کرده و امکان ارسال مسیج را توسط او، بلاک کنید. اگر شماره وی را ندارید لازم است که کمی صبر کنید تا با ارسال پیام بعدی بتوانید عملیات بلاک سازی را انجام دهید.

نکته دوم در مورد نظم دهی به لیست مزاحمان است. زمانی که شمار مزاحمت ها برای شما افزایش پیدا می کند، می توانید یک مخاطب به نام ” مزاحم ” بسازید و تمام مخاطبین مزاحم را در همین بخش، معرفی کرده و شماره های آنان را به این مخاطب بیفزایید تا از بی نظمی در مخاطبین جلوگیری کنید.

نظر شما در رابطه با این ترفند ها چیست؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را در بخش نظرات گویا آی تی بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر و گوگل پلاس نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *