آموزش ریستارت اجباری برای گوشی های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

آموزش ریستارت اجباری برای گوشی های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس
  • 1396/7/1
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که گوشی اپلی شما در حال اجرا است اما در یک صفحه خاص متوقف می شود یا چنان که باید نمی توانید از آن کار بکشید، با یک ریستارت می توانید آن را دوباره به حال اول خودش برگردانید. در گوشی های اپلی قدیمی تر، شما با فشردن دو دکمه به راحتی می توانستید فرآیند ریستارت گوشی را دنبال کنید. اما در گوشی های جدید آیفون خبری از این روش نیست و برنامه کمی متفاوت است.

از آن جا که ریستارت کردن اجباری گوشی های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از لازمه های کار کردن با این گوشی است و روش آن کمی متفاوت است توصیه من به شما این است که این مقاله را از گویا آی تی تا انتها بخوانید و آن را یاد بگیرید.

در گوشی های iPhone 7  و ۷ Plus شما با گرفتن دکمه های کناری و دکمه کاهش ولوم به مدت ۱۰ ثانیه می توانستید فرآیند ریستارت را مشاهده کنید که با نشان دادن لوگوی اپل مطمئن می شدید که عملیات ریستارت به خوبی انجام شده است.

force-restart-your-iphone-8-iphone-8-plus-when-its-acting-up

در مدل های پیشین آیفون یعنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، دکمه Home و Side (یا Top) را فشار دهید، همچنین دکمه Sleep / Wake یا Power را برای مدت ۱۰ ثانیه تا زمانی که لوگوی آیفون اپل ظاهر شد، پایین نگه دارید.

البته ممکن است که فکر کنید که فرآیند های یاد شده برای هر دو نسل از گوشی های اپل یعنی نسل آیفون ۸ و نسل آیفون ۷ شبیه به هم باشد. بله تا حدی درست است اما در آیفون ۸ لزومی ندارد که بخواهید حتما دکمه ها را با هم بگیرید و از آن ها کار بکشید. در گوشی آیفون ۷ به مدت ۱۰ ثانیه می بایست همزمان دو دکمه را با هم بگیرید.

به دلیل پروسه جدید راه اندازی تماس اضطراری در آیفون، که با گرفتن دکمه کناری به همراه دکمه بالا یا پایین بردن ولوم، صورت می گیرد بنابراین زمانی که گوشی شما مشکل دارد عملیات  force-restarting با این دکمه ها صورت نمی گیرد. بلکه باید برای این کار سه مرحله زیر را دنبال کنید:

۱- یک ضربه سریع به Volume Up  بزنید

۲- یک ضربه سریع به Volume Down بزنید

۳- دکمه کناری را به مدت ۱۰ ثانیه نگهدارید تا لوگوی اپل ظاهر شود:

ریستارت iphone 8

بدین صورت می توانید در شرایط اضطراری مشکلات گوشی خود را با یک بار ریستارت اجباری، حل کنید.

در این باره نظر شما چیست؟ تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *