مقایسه گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ، ال‌جی و سونی با پرچمداران نیمه اول ۲۰۱۷ (قسمت سوم)

مقایسه گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ، ال‌جی و سونی با پرچمداران نیمه اول ۲۰۱۷ (قسمت سوم)
  • 1396/7/1
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ، ال‌جی و سونی به‌تازگی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرده‌اند. اما این محصولات، چه تفاوتی با پرچمداران نیمه اول ۲۰۱۷ دارد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

سونی اکسپریا XZ1

سونی اکسپریا XZ1 با بهره‌گیری از تازه‌ترین نوآوری‌های Sony و فناوری‌های صوتی برای ارائهٔ سرگرمی‌های همه‌جانبه در کالبدی با طراحی ممتاز و کهنه‌نشدنی، به جدیدترین دوربین Motion Eye‎ برای ثبت جزئیاتی فراتر از توان دید انسان، فناوری پیشتاز جدید برای اسکن سه‌بعدی در موبایل، فناوری‌های پیشتاز نمایشگر در بین دستگاه‌های هم‌رده برای نمایش تصاویری زیبا روی نمایشگر HDR و تجربهٔ عالی گوش‌دادن با صدای با وضوح بالا، مجهز است.

با تلفیق توان پردازش پیشرفته با سرعت دانلود بسیار سریع، حسگر تصویر با حافظهٔ انباشتهٔ Exmor RS این گوشی، ثبت سوژه‌های در حال جرکت را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد و کیفیت عکسی متمایز ارائه می‌کند.

پنج دلیل برای خرید سونی اکسپریا XZ

با ضبط ویدیو با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه، می‌توانید ویدیوهایی فوق‌العاده از لحظه‌های روزانه تهیه کنید و آن‌ها را با حرکت بسیار آهسته بازپخش نمایید. علاوه بر این، قابلیت ثبت پیش‌بینی‌کنندهٔ دوربین پشتی ۱۹ مگاپیکسلی، یک گام جلوتر است و هنگامی که حرکت یا حتی لبخندی را تشخیص دهد، پیش از فشردن دکمهٔ شاتر، به‌طور خودکار شروع به بافر کردن تصویر می‌کند. پس می‌توانید تصویر دلخواهتان را از بین حداکثر ۴ عکس انتخاب کنید. قابلیت جدید فکوس خودکار در عکس‌های پیاپی، به‌طور هوشمند سوژهٔ شما را تعقیب می‌کند و فوکوس را طوری تنظیم می‌کند تا عکس‌هایی واضح از سوژهٔ‌ متجرک در اختیارتان قرار دهد. برای تکمیل تجربهٔ تصویربرداری، این گوشی به دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی درجه‌یک با حسگر یک‌سوم اینچی و فلاش جلو مجهز شده است تا بتوانید در هر شرایط نوری، سلفی‌های متمایزی بگیرید.

Xperia XZ1 دوربین پیشتاز Motion-Eye™‎ متعلق به Sony و ویدیوی با حرکت بسیار آهسته را با عملکردهای ثبت پیش‌بینی لبخند و فوکوس خودکار در عکس‌برداری پیاپی، قابلیت کاملاً جدید سه‌بعدی‌ساز و نمایشگر ۵٫۲ اینچی Full HD HDR تلفیق می‌کند

Xperia XZ1 با بهره‌گیری کامل از فناوری تلویزیون‌های BRAVIA و آوردن رنگ و کنتراست بیشتر برای تجربه‌ای عمیق از برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌تان با واقع‌گرایی شگفت‌انگیز، به HDR (دامنهٔ پویای بالا) در نمایشگر ۵٫۲ اینچی Full HD مجهز است. سایر فناوری‌ها مانند نمایشگر TRILUMINOS‎ برای موبایل، X-Reality‎ برای موبایل و بهبوددهندهٔ کنتراست پویا برای ارائهٔ تصویری فوق‌العاده واضح، با جزئیات و روشن‌تر بر روی صفحه با هم کار می‌کنند.

همچنین تخصص صوتی Sony به شما اجازه می دهد خودتان را با صدایی به معنای واقعی اصیل و با وضوح بالا، احاطه کنید و از تک‌تک نت‌های آهنگ طوری لذت ببرید که گویی در کنار هنرمند در حال اجرا نشسته‌اید. همچنین به‌لطف فناوری DSEE HX متعلق به Sony و قابلیت ارتقاء کیفت آن، می‌توانید از موسیقی با کیفیتی نزدیک به وضوح بالا بیشتر لذت ببرید. می‌توانید با بلندگوهای جلوی پشیرفتهٔ استریوی ساراند S-Force، حتی بدون هدفون از موسیقی یا فیلم لذت ببرید. این بلندگوها ۵۰ درصد شدت صدای بیشتر را به نسبت مدل‌های پیشین Xperia  ارائه می‌نمانید. علاوه بر این، فناوری حذف نویز دیجیتالی (DNC) درون گوشی، هنگامی که از هدفون‌های DNC استفاده می‌کنید،  سروصدای مزاحم محیط را تا ۹۸ درصد کاهش می‌دهد.

Xperia XZ1 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است و با شیشهٔ Corning Gorilla Glass 5 در نمایشگر، تقویت شده است. بنابراین آن‌قدر مقاوم است تا از پس حوادث یک روز پرماجرا برآید. برای افزودن قابلیتی شخصی‌شده، حسگر اثر انگشت یکپارچهٔ این گوشی، شما را به‌صورت حسی شناسایی می‌کند و ایمنی و اطمینان بی‌همتایی را به ارمغان می‌آورد.

Xperia XZ1 به پلت‌فرم Qualcomm® Snapdragon™ ۸۳۵ برای موبایل همراه با X16 LTE تجهیز شده است و به‌گونه‌ای طراحی شده تا سرعت بسیار بالای دانلود گیگابیتی LTE (تا ۱ گیگابیت در ثانیه) و عملکردی برای لذت‌بردن از سبک زندگی مدرن، هم برای کار و هم سرگرمی را ارائه نماید. پلت‌فرم Snapdragon 835 برای موبایل برای پشتیبانی از گرافیک خارق‌العاده، عملکرد روان و کارآیی باتری بهبودیافته، طراحی شده است. این گوشی با استفاده از PS4 Remote Play امکان اجرای روان و سریع بازی‌های PlayStation 4 را از راه دور دارد. انتقال فایل‌ها به‌لطف اتصال USB 3.1 که ۱۰ مرتبه سریع‌تر از USB 2.0 است، افزایش چشمگیری یافته و به ۵ گیگابیت در ثانیه رسیده است.

Battery Care و شارژ تطابق‌پذیر Qnovo به سلامت ماندن باتری و عمر طولانی‌تر آن کمک می‌کنند. روزها، زمانی که نیروی بیشتری مصرف می‌کنید، Smart Stamina برای حفظ دوام شارژ باتری از طریق برآورد میزان شارژ فعلی گوشی بر اساس مصرف عادی‌تان، از پیش فعال می‌شود و اگر به این نتیجه برسد که شارژتان تمام خواهد شد، به شما هشدار می‌دهد که حالت Stamina را فعال کنید و با این کار مصرف نیروی باتری را کاهش دهید تا شارژ باتری‌تان کفاف دهد.

مشخصات کامل Xperia XZ1:

حافظه و ذخیره‌سازی

۴ گیگابایت رم
حافظه داخلی UFS‏ ۶۴ گیگابایتی[۱]
پشتیبانی microSDXC (تا ۲۵۶ گیگابایت)

قابلیت سیم‌کارت

تک سیم‌کارته
دوسیم‌کارته
نانوسیم‌کارت

سیستم عامل

Google Android O

پردازشگر (CPU)

پلتفورم Qualcomm Snapdragon 835 برای موبایل

باتری

۲۷۰۰ میلی‌آمپرساعت
Smart Stamina 3.0
شارژ تطابق‌پذیر Qnovo
Battery Care
حالت STAMINA
Qualcomm® Quick Charge™ ۳٫۰
ارائه نیروی USB

دوام و ماندگاری

مقاوم در برابر آب (IP65/68)
Corning Gorilla Glass 5

وزن

۱۵۵ گرم

ابعاد

۷٫۹ × ۷۷ × ۱۵۶ میلی‌متر

رنگ

آبی مهتابی
مشکی
نقره‌ای گرم
صورتی ونوسی

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی FHD HDR
صفحه‌نمایش ‎‎TRILUMINOS™‎ برای موبایل
‎X-Reality™‎ برای موبایل
تقویت‌کننده کنتراست پویا
sRGB ‏٪۱۳۸‎‎

دوربین اصلی

دوربین ۱۹ مگاپیکسلی Motion Eye‎
حسگر Exmor RS‎ برای موبایل با حافظه انباشته ۱/۲٫۳ اینچی
فاصله پیکسل ۱٫۲۲ میکرومتر
لنز G برنده جایزه Sony عریض ۲۵ میلی‌متری F2.0
موتور پردازش عکس ‎BIONZ™‎ برای موبایل
ویدیوی حرکت فوق‌العاده آهسته ۹۶۰ فریم در ثانیه
ضبط پیش‌بینی‌کننده (حرکت / لبخند)
عکس‌برداری با فوکوس خودکار
بزرگ‌نمایی دیجیتال ۸ برابر
عکس HDR
راه‌اندازی سریع و تصویربرداری در ۰٫۵ ثانیه
گرفتن عکس در نور کم: ISO 12800
ویدیو با نور کم: ISO 4000
فوکوس خودکار ترکیبی پیش‌بینی‌کننده
شاتر ضدواپیچش
فناوری حسگر تصویر سه‌گانه
SteadyShot‎ با حالت فعال هوشمند (لرزش‌گیر ۵ محوری)
ضبط ‎۴k‏

دوربین جلو

۱۳ مگاپیکسلی
حسگر تصویر ‎Exmor RS ‎ برای موبایل ۱/۳٫۰۶ اینچی
لنز زاویه عریض ۲۲ میلی‌متری F2.0
گرفتن عکس در نور کم: ISO 6400
ویدیو با نور کم: ISO 1600
SteadyShot™‎ با حالت فعال هوشمند (لرزش‌گیر ۵ محوری)

شبکه‌ها

GSM GPRS/EDGE (2G)‎
UMTS HSPA+ (3G)‎
LTE (4G) Cat16 با سرعت‌های کلاس گیگابیت

قابلیت اتصال

‎A-GNSS (GPS + GLONASS)
WiFi Miracast
فناوری بی‌سیم Bluetooth® ۵٫۰
DLNA Certified®
Google Cast
NFC
‎USB 3.1 نسل  / USB Type-C™‎

حسگر اثر انگشت

باز کردن قفل سریع و ایمن

صدا

صدای با وضوح بالا (LPCM‏، FLAC‏، ALAC‏، DSD)
DSEE HX™‎
LDAC
حذف نویز دیجیتالی
Clear Audio+‎
بلندگوی استریو با صدای فراگیر جلوی S-Force
ضبط استریو
صدای Qualcomm aptX HD
بهینه‌سازی خودکار هدفون
فناوری بازتولید میدان صدای مجازی

شیائومی می ۶

گوشی شیائومی می ۶ به عنوان اولین محصول شرکت چینی سازنده از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، استفاده می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، این چیپ‌ست به پردازنده هشته‌ای مجهز شده و حداکثر فرکانس پردازشی هسته‌های آن، ۲٫۴۵ گیگاهرتز است. به همراه آن، اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰ استفاده می‌کند که در مقایسه با آدرنو ۵۳۰ در تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، تا ۲۵ درصد سرعت آن افزایش یافته است.

طراحی گوشی شیائومی می ۶ در مقایسه با نسل قبل یعنی می ۵ با پیشرفت‌هایی همراه بوده است؛ گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی از یک فریم فلزی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند و لایه‌‌ای از جنس شیشه ۳D (شیشه‌ دارای انحنا) پنل جلوی گوشی را پوشانده است. هم‌چنین، شرکت شیائومی ادعا می‌کند که بدنه شیائومی می ۶ در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم است اما تابه‌حال، مشخص نشده که شیائومی می ۶ از چه استانداردی استفاده می‌کند. به احتمال زیاد، شیائومی می ۶ به بدنه‌ای با مقاومت بالا همانند گوشی گلکسی اس ۸ یا ال‌جی جی ۶ مجهز نخواهد بود و به همین جهت، شرکت شیائومی اطلاعات بیشتری را پیرامون گواهی آن ارائه نداده است.

شیائومی می ۶ همانند نسل گذشته از یک نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و سنسور تشخیص اثرانگشت Sense ID شرکت کوالکام، از جمله دیگر قابلیت‎هایی است که شرکت شیائومی برای گوشی پرچم‎دار جدید خود در نظر گرفته. نمایشگر این مدل در مقایسه با نسل قبل، تغییر چندانی از لحاظ رزولوشن یا اندازه نداشته است و شرکت سازنده ادعا می‌کند که برای یک گوشی پرچم‌دار، نمایشگر ۵٫۱ اینچی مناسب است.

با توجه به اندازه نمایشگر، نیازی به افزایش رزولوشن صفحه‌نمایش نبوده و به همین جهت، همان‌طور که گفته شد؛ شیائومی می ۶ از یک نمایشگر فول اچ‌دی استفاده می‌کند. البته در شایعات گذشته پیرامون گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه می ۶ با یک نمایشگر Quad HD وجود داشت اما به‌نظر می‌رسد که آن مدل، تنها نمونه آزمایشی و اولیه گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی بوده است. هم‌چنین، انتظار داشتیم که شرکت شیائومی به همراه مدل استاندارد، می ۶ پلاس را نیز ارائه دهد که از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی استفاده می‌کند. با این‌حال، شرکت شیائومی تصمیم گرفت تا رویداد امروز را تنها به معرفی شیائومی می ۶ اختصاص دهد و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، آن مدل معرفی می‌شود.

شیائومی می ۶ از یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‎کند که از یک سنسور زاویه گسترده و یک سنسور تله استفاده می‌کند. سنسور واید، به لرزش‌گیر چهار محوره مجهز شده است و به همین جهت، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا تصاویر و ویدیوهایی بدون لرزش ثبت نمایید. هم‌چنین، قابلیت Patriot Mode نیز برای شیائومی می ۶ در نظر گرفته شده است که با تار نمودن پس‌زمینه تصاویر، به ثبت‌رساندن تصاویر جذاب و حرفه‌ای را به واقعیت مبدل می‌کند. یک شاتر ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ویدیوهای سلفی در جلوی دستگاه به کار گرفته شده است.

شیائومی می ۶ در مقایسه با گلکسی اس ۸، هوآوی پی ۱۰ و آیفون ۷ از یک باتری بزرگ‌تر ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و بسته به استفاده کاربر و با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده بر روی رابط‌کاربری MIUI، تا یک روز ماندگاری دارد. هم‌چنین در صورتی‌که شارژ باتری به پایان می‌رسد، به لطف استفاده از فناوری شارژ سریع کوالکام که البته به نسخه آن اشاره‌ای نشده است؛ باتری به سرعت شارژ می‌شود.

شیائومی می ۶ از یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‎کند که از یک سنسور زاویه گسترده و یک سنسور تله استفاده می‌کند. سنسور واید، به لرزش‌گیر چهار محوره مجهز شده است و به همین جهت، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا تصاویر و ویدیوهایی بدون لرزش ثبت نمایید. هم‌چنین، قابلیت Patriot Mode نیز برای شیائومی می ۶ در نظر گرفته شده است که با تار نمودن پس‌زمینه تصاویر، به ثبت‌رساندن تصاویر جذاب و حرفه‌ای را به واقعیت مبدل می‌کند. یک شاتر ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ویدیوهای سلفی در جلوی دستگاه به کار گرفته شده است.

شیائومی می ۶ در مقایسه با گلکسی اس ۸، هوآوی پی ۱۰ و آیفون ۷ از یک باتری بزرگ‌تر ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و بسته به استفاده کاربر و با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده بر روی رابط‌کاربری MIUI، تا یک روز ماندگاری دارد. هم‌چنین در صورتی‌که شارژ باتری به پایان می‌رسد، به لطف استفاده از فناوری شارژ سریع کوالکام که البته به نسخه آن اشاره‌ای نشده است؛ باتری به سرعت شارژ می‌شود.

شیائومی Mi 6 Lite

برخلاف شیائومی می ۵ و سایر گوشی‌های هوشمند دیگر شرکت هوآوی که از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری استفاده می‌کند، گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده یعنی شیائومی می ۶ فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا است و امکان پخش موسیقی با استفاده از هدفون، تنها به کمک هدفون‌های سازگار با درگاه یواس‌بی Type-C امکان‌پذیر خواهد بود یا می‌توانید یک هدفون را که از اتصال بلوتوث استفاده می‌کند، خریداری نمایید. با این‌حال، شیائومی می ۶ به بلندگوی استریو مجهز شده است و یک بلندگو در لبه بالای دستگاه و بلندگوی دیگر در لبه پایین دستگاه قرار دارد.

شیائومی می ۶ در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و آبی در دسترس خواهد بود و قیمت مدل پایه آن با ۶۴ گیگابایت حافظه، ۳۶۰ دلار است. هم‌چنین، نسخه رده‌بالای گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، تنها ۴۲۰ دلار قیمت دارد و کاربرانی که به دنبال نسخه خاص‌تر آن با بدنه سرامیکی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه هستند، باید ۴۳۵ دلار هزینه پرداخت نمایند.

الجی جی ۶

یکی از پیشرفت‌های عمده در مقایسه با ال‌جی ۵، نمایشگر ۵٫۷ اینچی FullVision گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی است که از استانداردهای رنگ بیشتری پشتیبانی می‌کند؛ دالبی ویژن و HDR 10. صفحه‌نمایش با لایه محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

گوشی پرچم‌دار ال‌جی به یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD + مجهز شده است؛ به عبارت بهتر، تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش علی‌رغم افزایش اندازه آن در مقایسه با ال‌جی جی ۵ افزایش یافته است. گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ با تاییدیه IP68 همراه شده است که از مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار خبر می‌دهد. به دلیل عرضه ال‌جی جی ۶ با شاسی ضدآب، باید گفت که گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی ماژولار نخواهد بود.

حسگر اثرانگشت همانند ال‌جی جی ۵ در بدنه پشتی جای گرفته اما خبری از برآمدگی ماژول دوربین و حسگر اثرانگشت، نیست و به همین جهت، طراحی گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی جی ۶ در مقایسه با نسل قبل جذاب‌تر به‎نظر می‎رسد.

گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با چهار هسته پردازشی مجهز شده است و چهار گیگابایت رم به همراه ۳۲ گیگابایت یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

شرکت ال‌جی در اواسط هفته گذشته، قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار جدید خود را به نمایش گذاشت و رونمایی رسمی از ال‌جی جی ۶ تایید می‌کند که این محصول با دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی همراه شده است. یکی از دو سنسور، گشودگی دهانه لنزی f/1.8 دارد؛ از تثبیت‌‌کننده نوری استفاده می‌کند و می‌تواند در سه محور، لرزش دست کاربران برطرف نماید. سنسور دیگر با میزان گشادگی دریچه دیافراگم f/2.4 همراه شده است.

فوکوس لیزری، تشخیص چهره، تصویربرداری HDR و فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K از دیگر قابلیت‌هایی به شمار می‌رود که شرکت ال‌جی برای گوشی پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است. در جلوی گوشی نیز، یک شاتر ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنزی f/2.2 جای دارد و حداکثر رزولوشن دوربین ثانویه ال‌جی جی ۶ برای ثبت فیلم‌های سلفی به فول اچ‌دی (۱۰۸۰p) محدود شده است.

انرژی گوشی پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی با استقاده از یک باتری غیرقابل حذف ۳۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تامین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام برای شارژ کامل باتری در یک مدت زمان کوتاه، استفاده شده است. ال‌جی جی ۶ از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند اما باید بدانید که این قابلیت تنها برای مدل‌های عرضه شده در بازار آمریکا، در نظر گرفته شده است و مدل‌های دیگر از گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی، از مبدل آنالوگ به دیجیتال چهارگانه استفاده می‌کند.

میزو پرو ۷ و پرو ۷ پلاس

شرکت میزو، گوشی‌های میزو پرو ۷ و میزو پرو ۷ پلاس را در رنگ‏‌های مشکی، طلایی، نقره‌ای و قرمز عرضه می‌کند و یک صفحه‏نمایش با پنل Super AMOLD در بدنه پشتی آن‏ها به کار گرفته شده است. صفحه‎نمایش مورد استفاده، E-Ink نیست و به عبارت بهتر، تمام رنگی خواهد بود. به همین جهت، به قابلیت‎‌های مختلفی که برای این پنل کوچک درنظر گرفته شده است؛ در منویی مشابه با سیستم‏‌عامل اندروید، دسترسی خواهید داشت.

نمایشگر در گوشی‌های میزو پرو ۷ و میزو پرو ۷ پلاس، بدون حاشیه نیست و حاشیه‎های زیادی در اطراف آن وجود دارد. نسبت ابعاد نمایشگر نیز در این دو مدل از استاندارد موجود، تبعیت می‎کند؛ به همین جهت، گوشی‎های میزو پرو ۷ و پرو ۷ پلاس به ترتیب به یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی و ۵٫۷ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ مجهز شده است. رزولوشن نمایشگر در گوشی میزو پرو ۷، فول اچ‎دی بوده و از آنجایی‎که میزو پرو ۷ پلاس از یک نمایشگر بزرگ‏تر استفاده می‎کند، شرکت میزو رزولوشن نمایشگر را به Quad HD ارتقا داده است.

شرکت میزو از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX368 سونی در گوشی‎های میزو پرو ۷ و میزو پرو ۷ پلاس استفاده کرده است که دریچه دیافراگم آن‌ها، f2.0 عنوان می‎شود. شرکت میزو از ترکیب دو سنسور مونوکروم و رنگی در گوشی پرچم‎دار جدید خود استفاده کرده است؛ همانند آنچه که شرکت هوآوی برای گوشی پرچم‎دار ۲۰۱۷ خود یعنی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس انجام داده بود که باعث ثبت تصاویر بهتری در شب می‎شود.

با توجه به جای‌گیری متفاوت نمایشگر ثانویه گوشی میزو پرو ۷ در بدنه پشتی، کاربران می‌توانند با استفاده از دوربین دوگانه اصلی، تصاویر سلفی بگیرند. هم‌چنین، شاتر ۱۶ مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار دارد که امکان تصویربرداری سلفی را با دوربین دیگر گوشی امکان‏پذیر می‏کند.

میزو پرو ۷ و میزو پرو ۷ پلاس، گوشی‎های پرچم‏دار جدید شرکت میزو هستند؛ با این‏حال، چیپ‏ست هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک به این دو مدل قدرت می‎دهد. تراشه مذکور، مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بوده و از ده هسته پردازشی استفاده می‎کند. فرکانس هسته‏های پردازشی نیز روی ۲٫۶ گیگاهرتز تنظیم شده است. این تراشه، به هیچ عنوان چیپ‎ست ضعیفی نیست اما شانسی کمی برای رقابت در مقایسه با Kirin 970 هوآوی، اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام و اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ دارد؛ با اینکه تراشه‎های مذکور، هشت هسته‏ای هستند اما قدرت پردازشی بیشتری دارند.

میزو پرو ۷ به چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از نوع EMMC 5.1 مجهز شده است. برای مدل پلاس نیز، شرکت میزو از شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است؛ با این‏حال، اگر به دنبال فضای ذخیره‌سازی بیشتری هستید؛ می‌توانید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی میزو پرو ۷ پلاس را خریداری کنید. حافظه به کار گرفته شده در این مدل، از نوع UFS 2.1 است.

یزو پرو ۷ و میزو پرو ۷ پلاس از نظر طراحی، شباهت‎های غیرقابل انکاری به پرچم‎داران ۲۰۱۷ شرکت هوآوی دارد و علت این موضوع، به دلیل جای‎گیری سنسور تشخیص اثرانگشت در زیر نمایشگر است. این دو گوشی به ترتیب، از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‎آمپر ساعت استفاده می‌کند. از آنجایی‎که ظرفیت باتری به کار گرفته شده در گوشی میزو پرو ۷ کم‎تر است، این مدل از فناوری شارژ سریع mCharge 3.0 میزو استفاده می‎کند و مدل پلاس نیز با نسل جدیدتر این فناوری یعنی mCharge 4.0 راهی بازار خواهد شد که سرعت شارژ آن به حدی زیاد است که می‌تواند باتری ۳۵۰۰ میلی‎آمپری آن‎را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۶۷ درصد شارژ نماید.

هر دو گوشی میزو پرو ۷ و میزو پرو ۷ پلاس با آخرین نسخه از سیستم‎عامل اندروید، راهی بازار خواهد شد. همین موضوع باعث شده است تا رابط‏کاربری Flyme روی اندروید نوقا ۷٫۰ نصب شود. در جعبه گوشی، هدفون‎های جدیدی تعبیه شده است که شرکت میزو، آن‏ها را Meizu Flow می‌نامد. میزو پرو ۷ و میزو پرو ۷ پلاس، هم‎چنین از یک تراشه پردازشی صوتی مجزا برخوردار شده است که ارائه صدای شفاف‌تر را ممکن می‌سازد. به لطف جای‎گیری نمایشگر ثانویه در بدنه پشتی، نیازی به استفاده از صفحه‎نمایش اصلی گوشی وجود ندارد و با همین نمایشگر ۲ اینچی کوچک، می‌توانید آهنگ در حال پخش را به خوبی کنترل کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *