چگونه و از چه راهی وای فای و بلوتوث را در iOS 11 غیرفعال کنیم؟

چگونه و از چه راهی وای فای و بلوتوث را در iOS 11 غیرفعال کنیم؟
  • 1396/7/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از موارد مربوط به گوشی های آیفون که باعث درگیری ذهن کاربران شده، عدم غیر فعال شدن وای فای و بلوتوث آی او اس ۱۱ است. در واقع این دو، یعنی وای فای و بلوتوث، از راه مرکز کنترل آیفون خاموش می شوند ولی غیر فعال نمی شوند و این امر به سبب آن که امواج رادیویی همچنان روشن می مانند می تواند باعث مصرف باتری شود. این در حالی است که در نسخه های پیشین آی او اس، یعنی آی او اس ۷ تا ۱۰، با زدن دکمه های وای فای و بلوتوث در مرکز کنترل آیفون، این دو برنامه فعال و غیر فعال می شدند.

گویا آی تی – اپل اعلام کرده که وای فای و بلوتوث را خود اینگونه طراحی کرده و عدم غیر فعال شدن این دو، یک باگ نرم افزاری نیست. آن ها این نکته را نیز ذکر کردند که این طراحی تا وقتی که باعث اعتراض کاربران نشود اصلاح نخواهد شد. اپل در مورد دلیل طراحیِ اینچنین در آی او اس ۱۱ اینگونه توضیح داد که با فشردن دکمه های مربوط به وای فای و بلوتوث این گزینه ها تنها خاموش می شوند و نه غیر فعال و این امر باعث می شود که همچنان بتوان از برنامه های AirDrop، ساعت هوشمند، AirPlay و همچنین Apple Pencil استفاده نمود.

برای غیر فعال کردن این دو، ابتدا بایستی به منوی تنظیمات بروید و یک به یک گزینه های مربوط به وای فای و بلوتوث را انتخاب کنید و پس از آن روی گزینه ی Off تپ کنید.
گفتنی است که کاربران زیادی با این نوع طراحی موافق هستند و کاربران زیادی هم مخالف. اما برخی کاربران نیز وجود دارند که، به حق، بر این اعتقادند که اپل بایستی بتواند قابلیتی اضافه کند که به وسیله ی آن، کاربران بتوانند با لمس طولانی مدت دکمه های مربوط به هر یک از این دو برنامه، آن ها را غیر فعال کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *