۱۶ میانبر finder که هر کاربر مک باید از آن با خبر باشد

۱۶ میانبر finder که هر کاربر مک باید از آن با خبر باشد
  • 1396/7/3
  • زهرا معبودی
  • 0

همیشه کار کردن با میان بر ها در سیستم های مختلف خواه مک، خواه ویندوز و نظیر آن راحت تر است و به سرعت عمل ما کمک می کند. اما عموما میان بر ها به تعداد کاملا مشخصی همیشه شناسایی می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند غافل از اینکه شمار زیادی از این دستورات وجود دارند که پنهان هستند و بسیار کاربردی تر اند. در این مقاله می خواهیم به بررسی برخی شورت کات های مک بپردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

حذف کردن فایل با کیبرد

Delete

زمانی که فایلی را که می خواهید حذف کنید، قطعا آن را انتخاب می کنید و بعد روی دکمه  Delete روی کیبرد کلیک می کنید ( میزنید! فشار می دهید! ) اما فقط یک صدای ساده می شنوید اما فایل کماکان سر جایش می ماند. اما راه حل چیست؟

راه حل: ابتدا فایل را انتخاب کنید و بعد به جای گرفتن Delete، همزمان از دکمه ترکیبی Command+Shift+Delete استفاده کنید تا فایل مورد نظر مستقیما به سطل زباله برود.

Cut و Paste کردن فایل به جای Copy Paste کردن

کاربران جدید مک عموما با این موضوع مشکل دارند. مثلا در سوالاتی که دریافت کرده ایم، پرسیده اند که، برای cut و paste کردن فایل ها باید چکار کنیم؟ وقتی که روی فایل راست کلیک می کنیم، گزینه cut در میان لیست وجود ندارد. البته این به معنی این نیست که شما نمی توانید فایلی را کات کنید بلکه روش آن به صورت پنهان در یک میانبر وجود دارد.

راه حل: با استفاده از کیبرد، اگر بخواهید کپی و پیست کنید، کافی است ابتدا فایل را انتخاب کنید و بعد دکمه ترکیبی Command+C  را بگیرید و بعد در محلی که می خواهید آن را paste کنید، دکمه های ترکیبی Command+V را بزنید. این فرآیند copy و paste کردن است. اما برای اینکه آن را به صورت کات شده paste کنید کافی است در محل مقصد Command+Option+V را بگیرید تا فایل کاملا منتقل بشود.

پیش نمایش فایل ها

Cut و Paste کردن فایل به جای Copy Paste کردن

احتمالا بسیاری از کاربران مک می دانند که چگونه فایل ها را نمایش دهند. اما من برای افراد تازه کار روش خودم را توضیح می دهم.

راه حل: ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب کنید و بعد دکمه space را بزنید تا فایل  مورد نظر به صورت پیش نمایش ارائه شود.

نکته: این ترفند برای تصاویر، اسناد، فایل های ویدیویی و نظیر آن بکار می رود.

پنهان کردن و نمایش دادن ساید بار

ساید بار در واقع بخشی است که شما می توانید در آن به راحتی درایو ها و دستگاه های متصل را به سیستم خود مشاهده کنید اما همه اوقات لازم نیست که نمایش داده شود. چگونه از نمایش ان جلوگیری کنیم یا آن را نمایش دهیم؟

راه حل: با استفاده از دکمه ترکیبی Command+Option+S  هر وقت که بخواهید می توانید ساید بار را نمایش دهید یا آن را پنهان کنید

پیدا کردن سریع اپلیکیشن های داک

Quickly Find Any Dock Application

آیا می خواهید که اپلیکیشنی را از داک حذف کنید اما نمی دانید که آن را کجا نصب کرده اید؟

راه حل: دکمه Command را بگیرید و همزمان روی اپلیکیشن داک نیز کلیک کنید. در این حالت بخشی به شما نمایش داده می شود که در آن محل و موقعیت اپلیکیشن نشان داده شده است.

قرار دادن چند فایل در داخل یک فولدر به طور خیلی سریع و همزمان

آیا می خواهید شمار زیادی از فایل ها را با هم انتقال دهید؟ روش این کار اینجاست:

راه حل: به ازای انتخاب هر کدام از فایل ها، باید دکمه Command را بگیرید و تمام فایل ها را انتخاب کنید تا همزمان همه با هم در حالت انتخاب شده باشند. در این حالت اگر Command+Control+N را بزنید یک نیو فولدر جدید ایجاد می شود که تمام فایل ها به طور اتوماتیک به آن منتقل می شود.

نمایش فایل های پنهان

اگر می خواهید فایل های پنهان را نمایش دهید یا فایل های قابل نمایش را پنهان کنید یک راه حل ساده دارید:

راه حل: کلید ترکیبی  Command+Shift+Period را بگیرید تا فایل هایی که پنهان اند نمایش داده شوند. وقتی که شما چند فایل نمایش داده شده دارید و می خواهید مجددا آن را پنهان کنید همین کلید های ترکیبی را دوباره بگیرید تا فایل ها پنهان شوند.

پرش به پوشه خاص

گاهی اوقات می خواهید سریع به سراغ پوشه ای خاص بروید در این باره می توانید از دستورات زیر مطابق هدف خود استفاده کنید:

Command+Shift+C: بالاترین پوشه از نظر سطح

• Command+Shift+D: دسکتاپ

• Command+Shift+F: تمام فایل ها

• Command+Shift+G: برو به فولدرr

• Command+Shift+H: فولدر خانگی

• Command+Shift+I: iCloud Drive فولدر

• Command+Shift+O: Documents فولدر

• Command+Shift+R: AirDrop فولدر

• Command+Shift+U: Utilities پوشه نرم افزارها یا

• Command+Option+L: پوشه دانلود

شاید حفظ کردن و بخاطر سپردن همه این عبارت های کلیدی شما را اذیت کند اما به ذهن سپردن برخی از این گزینه ها که بیشتر از آن ها استفاده می کنید در افزایش سرعت کار شما بسیار مفید است. در این باره آیا نظری دارید؟ تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *