ایمیل مارکتینگ از زاویه موبایل: ۵ نکته نتیجه بخش

ایمیل مارکتینگ از زاویه موبایل: ۵ نکته نتیجه بخش
  • 1396/7/4
  • مهدی پیوندی
  • 0

امروزه کسب و کارها در هنگام ایجاد و راه اندازی کمپین های بازاریابی هیچ چاره ای ندارند جز اینکه بیش از گذشته به آن دسته از مخاطبان خود که از دستگاه های موبایل استفاده می کنند توجه کنند. در همین راستا، در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، به ذکر و شرح توأم با ایجاز ۵ نکته می پردازیم که به کمک آنها می توانید کمپین ایمیل مارکتینگ موبایلی خود را کارآمدتر و پربازده تر کنید.

 

بر اساس گفته های آقای دانیال فروتن به عنوان مدیر شرکت خدمات بازاریابی اِستریم سِند (StreamSend)، امروزه بیش از نیمی از ایمیل ها در دستگاه های همراه و موبایل باز و مطالعه می شوند و میزان خواندن ایمیل از طریق گوشی های هوشمند حتی از حجم تماس های تلفنی که از طریق این دستگاه ها انجام می شود نیز فراتر رفته است.

آقای فروتن می گوید: «با توجه به این نفوذ گسترده، میزان دسترسی و برقراری ارتباط با کاربران موبایل می تواند عامل مهمی در پیشرفت یا شکست کمپین های ایمیل مارکتینگ به شمار رود، در نتیجه همه کسب و کارها و بازاریاب ها باید اطمینان پیدا کنند که پیام هایی که ارسال می کنند موبایل پسند هستند.»

دانیال فروتن در راستای کمک به کسب و کارها به منظور کسب اطمینان از اینکه ایمیل های بازاریابی شان به دست کاربران موبایل رسیده و با آنها ارتباط برقرار می کند به چند نکته مهم و موجز اشاره می کند که فهرست وار به ذکر آنها می پردازیم:

 

  1. کار را برای کاربر آسان کنید

از آنجایی که بسیاری از مشتریان شما در حین چک کردن ایمیل از طریق دستگاه همراه خود به انجام کارهای دیگر، مانند تماشای تلویزیون نیز مشغول هستند، برای اینکه پیام شما توجه آنها را جلب کند و به لغو اشتراک محکوم نشود راه سختی را در پیش رو دارد. به همین دلیل است که اصول اولیه ایمیل مارکتینگ بر این امر تاکید دارند که خواندن یا به اصطلاح «مصرف کردن» ایمیل و عمل به فراخوان به عمل آن از طریق دستگاه های همراه باید تا جایی که امکان دارد آسان باشد.

 

  1. طراحی ایمیل خود را از موبایل شروع کنید

در صورتی که امکانپذیر باشد، باید در ابتدا برای موبایل طراحی کنید و جلو بروید. منظور ما در اینجا این است که بهتر است که ابتدا تجربه کاربری موبایلی را طراحی کنید و سپس آن را در جهت ایجاد یک نسخه سازگار با محیط دسکتاپ (رایانه های رومیزی و لپ تاپ) سوق بدهید. توسعه طرح های موبایلی از سازگار کردن محتوای قالب بندی شده برای دسکتاپ با محیط موبایل آسانتر و کارآمدتر است. به علاوه، از این طریق احتمال اینکه مقیاس بندی محتوای ایمیل شما ایرادی داشته باشد تقریباً به صفر می رسد.

 

  1. طراحی واکنشگرا در ایمیل (Responsive Email Design یا RED)

طراحان ایمیل به کمک طراحی واکنشگرا طرح های مختلف و متنوعی را تولید می کنند که اندازه صفحه نمایش دستگاهی که کاربر از آن استفاده می کند را تشخیص داده و با آن انطباق پیدا می کند. شاید طرح های مقیاس پذیر (Scalable) -طرح هایی که در آنها عرض محتوا برای نمایش در همه اندازه های مختلف صفحات نمایش کاهش داده می شود- گزینه بهتری به نظر برسند، چرا که کدنویسی آنها ساده تر است و بالاخره در همه ابزارها هم به نمایش در می آیند، اما واکنشگرایی به طراح اجازه می دهد تا محتوا را به نحوی تنظیم کند که در همه صفحات و از جمله صفحات باریکتر به بهترین شکل ممکن به نمایش در بیاید.

 

  1. از فرصتی که برای جذب مخاطب در اختیار دارید استفاده کنید

هر کسب و کاری که از بازاریابی ایمیلی موبایلی استفاده می کند باید عمل به فراخوان عمل را تا جایی که امکان دارد تسهیل کند؛ در همین راستا غالباً باید مخاطبان خود را در همان دستگاه موبایل درگیر کرده و به تعامل وادار کنید. در شرایطی که از موانعی همچون مشغله های متنوع کاربر هدف، مشکل در بارگزاری صفحات و اینترنت کُند و همچنین صفحات فرودی که چه بسا با صفحات نمایش کوچک تطابق ندارند باید به سلامت عبور کنید، بهتر است به جای آنکه همیشه تلاش کنید تا مشتری بالقوه را به موقعیت دیگری در فضای اینترنت بکشانید، روی ارتباط با مخاطبان موبایلی خود در اینباکس آنها تمرکز کنید. به منظور جذب و مسحور کردن مخاطب هدف تان، با ارائه جزئیات کافی و گنجاندن تصاویر و متن مناسب در ایمیل بازاریابی خود، ارزشی که در محصول یا خدمات تان نهفته را به وی نشان بدهید.

 

  1. قالب ها

به منظور ساده و موثرتر شدن کار خود از قالب های جذابی که طراحی درست و مناسبی دارند و تنها کافی است که محتوای خود را در آنها قرار دهید استفاده کنید. قالب های ایمیل واکنشگرا در حالیکه اضافه کردن ابزارک های مختلف، مانند ابزارک پخش ویدیو و دکمه های فراخوان به عمل را به آسانی امکانپذیر می کنند، به بازاریاب ها نیز اجازه می دهند که بیشتر روی تولید محتوای مناسب برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خود تمرکز داشته باشند.

 

ما در این مطلب از مطالب آموزشی ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به ذکر ۵ نکته برای تقویت ایمیل مارکتینگ از طریق موبایل پرداختیم. نظر شما چیست؟ آیا نکته ای افزون بر نکاتی که آقای فروتن به آنها اشاره کرد نیز به ذهن شما می رسد؟ لطفاً نظرات و دیدگاه های خود را در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *