چه اتفاقی برای آیفون ۹ افتاده است؟

چه اتفاقی برای آیفون ۹ افتاده است؟
  • 1396/7/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اپل به تازگی آیفون X را معرفی کرده است. قرار است این محصول پرچمدار در ماه نوامبر، یعنی چند هفته پس از آغاز فروش آیفون ۸ و ۸ پلاس در ۲۳ سپتامبر وارد بازار شود. اپل می گوید شما باید آیفون X را به صورت آیفون ۱۰ صدا کنید و این گوشی به مناسبت ده ساله شدن آیفون طراحی شده است. در حالی که آیفون ۸ از همه ی جنبه ها، به جز نام آن مشابه آیفون ۷ اس است، این پرش عددی در مدل های جدید آیفون به این معنا است که یک آیفون ۹ در این میان جا مانده است.

گویا آی تی – نام گذاری آیفون ها با حرف S حداقل برای امسال کنار گذاشته شده است، که آن قدرها هم تعجب برانگیز نیست. سامسونگ در ابتدای امسال از گلکسی اس ۸ رونمایی کرده است، و گلکسی نت ۸ نیز از پانزهم سپتامبر (همان روزی که پیش فروش آیفون ۸ آغاز شده است) وارد بازار شده است. رفتن به مصاف گلکسی اس ۸ و گلکسی نت ۸ سامسونگ، با آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس در این دوره منطقی به نظر نمی رسد. در عوض، اپل از یک ترفند جالب بازاریابی برای آیفون های امسال استفاده کرده است.
نام گذاری آیفون X موجب می شود که این دستگاه، در رده ای بالاتر از آیفون ۸ قرار گیرد، بدون آنکه دقیقا “آیفون ۱۰” نام بگیرد، چرا که بسیاری از افراد آن را آیفون X خواهند نامید. اپل به خوبی از این موضوع آگاه است، و این شرکت تنها در محصولات تبلیغاتی خود از لوگوی X استفاده می کند. علی رغم آنکه جانتان آیو در ویدئوی معرفی این محصول از آن به عنوان “آیفون ۱۰” یاد می کند، اما احتمال آنکه شرکت اپل این محصول را با صراحت آیفون ۱۰ بنامد، بسیار کم است.
این تفاوت کوچک مشخص می کند که محصول معرفی شده، یک آیفون با ویرایش خاص است، نه آیفون ۱۰ که قرار باشد افراد احساس کنند اگر به جای آن، آیفون ۸ را خریداری کنند، از دریافت آخرین محصول اپل عقب مانده اند. باید با حقیقت مواجه شد؛ آیفون X قطعا متقاضیان بسیاری خواهد داشت، اما بیشتر افراد صرفا به دلیل قیمت بسیار بالای این محصول، به سراغ آیفون ۸ خواهند رفت.

مایکروسافت نیز در نام گذاری ویندوز ۱۰، از ترفند مشابهی استفاده کرد. این غول نرم افزاری از ویندوز ۸ به ویندوز ۱۰ پرید بدون آنکه ویندوز ۹ را معرفی کرده باشد، اما مایکروسافت این کار عمدتا را برای تشویق کاربران ویندوز ۷ برای به روز رسانی ویندوز انجام داد. استفاده از ویندوز ۷، با دانستن این موضوع که نسخه ی ویندوز ۱۰ هم وجود دارد، موجب می شود که احساس کنید ویندوز شما بیش از حد قدیمی شده است و این یک ترفند تجاری است که به روز رسانی رایگان نرم افزارها را سرعت بخشید. ترفند بسیار ظریف اپل به این معنا است که نام گذاری آیفون ها در سال بعد قرار است بسیار جالب توجه باشد. آیا این آیفون ۸ اس، آیفون ۹ یا آیفون XS نام خواهد گرفت؟ حدس ها از همین حالا هم آغاز شده اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *