نگاهی به مشخصات لپتاپ جدید و جنجالی ایسوس: ROG Chimera G703

نگاهی به مشخصات لپتاپ جدید و جنجالی ایسوس: ROG Chimera G703
  • 1396/7/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

کمپانی ایسوس از لپتاپ بسیار قدرتمند ROG Chimera G703 رونمایی کرد. در ماه آگوست سال پیشین هنگام عرضه ی نخستین لپتاپ هایی که به نرخ نمایش تصویر ۱۲۰ هرتزی مجهز بودند شور و غوغایی تازه به دنیای بازی های کامپیوتری وارد شد، اما این بار، و تنها یک سال پس از آن ماجرا، ایسوس با عرضه ی لپتاپ جدید خود که از نرخ نمایش تصویر ۱۴۴ هرتزی بهره مند است شوکی دیگر به دنیای بازی های کامپیوتری وارد کرد.
در ادامه نگاهی به مشخصات این لپتاپ، که باری دیگر قدرت ایسوس در ارائه ی لپتاپ های قدرتمند را ثابت کرد، خواهیم انداخت.

گویا آی تی – کمپانی ایسوس از لپتاپ بسیار قدرتمند ROG Chimera G703 رونمایی کرد. در ماه آگوست سال پیشین هنگام عرضه ی نخستین لپتاپ هایی که به نرخ نمایش تصویر ۱۲۰ هرتزی مجهز بودند شور و غوغایی تازه به دنیای بازی های کامپیوتری وارد شد، اما این بار، و تنها یک سال پس از آن ماجرا، ایسوس با عرضه ی لپتاپ جدید خود که از نرخ نمایش تصویر ۱۴۴ هرتزی بهره مند است شوکی دیگر به دنیای بازی های کامپیوتری وارد کرد.
در ادامه نگاهی به مشخصات این لپتاپ، که باری دیگر قدرت ایسوس در ارائه ی لپتاپ های قدرتمند را ثابت کرد، خواهیم انداخت.

مزایا
• بهره مندی از قدرتمندترین سخت افزارها
• عملکرد بسیار عالی نمایشگر (به سبب نرخ نمایش ۱۴۴ هرتزی)

معایب
• ضخامت بالای بدنه
لپتاپ ۱۷ اینچی ایسوس، از سرعت و قدرت بسیار بالایی بهره مند است. این محصول جدید ایسوس، نه تنها از صفحه نمایشی عالی برخوردار است بلکه دارای سخت افزاری قدرمند است که می تواند بازی های سنگین کامپیوتری را به بهترین وجه اجرا کند. پردازنده ی آن Core i7-7820 HK بوده و کارت گرافیکی آن Nvidia GTX 1080 است.
تاریخ عرضه ی دقیق و قیمت این لپتاپ هنوز مشخص نیست. اما می توان حدس زد که برای پیش فروش قیمتی حدود ۲۰۰۰ دلار داشته باشد.

طراحی
در لپتاپ ROG Chimera G703 خبری از ظرافت نیست. گویا ایسوس علاقه ای به استفاده از فناوری Max-Q انویدیا نداشته و ضخامتی ۵٫۱ سانتی متری برای محصول جدید خود در نظر گرفته است. نوع طراحی و نوع رنگ های استفاده شده در این لپتاپ، شباهت بسیاری به محصولات قبلی ایسوس، یعنی محصولات سری ROG، دارد.
جنس بدنه از آلومینیوم است و طراحان کمپانی ایسوس برای زیباسازی آن از پلاستیک نیز در برخی نقاط استفاده کرده اند. کیبرد این لپتاپ بسیار عالی بوده و از نور پس زمینه برخوردار است. نکته ی جالبی که در این لپتاپ وجود دارد این است که ایسوس یک ردیف تازه در کیبرد محصول جدید خود تعبیه کرده است. این ردیف حاوی کلیدهای Shortcut برای دسترسی سریع تر به نوار ابزار Xbox در ویندوز ۱۰ است.
ایسوس توجه زیادی به خنک کنندگی دستگاه داشته و به همین سبب دریچه های هوا را بسیار بزرگ طراحی کرده است و همین امر سبب می شود که لپتاپ ROG Chimera G703 در زمینه ی خنک نگاه داشتن سخت افزار مشکلی نداشته باشد.

مشخصات
مهم ترین مشخصه ی لپتاپ جدید ایسوس، بی تردید، بهره مند بودن آن از نمایشگری با نرخ نمایش تصویر ۱۴۴ هرتز است. این مشخصه، سبب می شود که بازی ها روان تر و زیبا تر از همیشه جلوه کنند. به گونه ای که هر کس پس از بازی با این لپتاپ دیگر رغبتی به بازی با لپتاپ های دارای نمایشگر ۶۰ هرتزی نخواهند داشت.
در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷، کارشناسانی که چند دقیقه با این لپتاپ کار کردند بر این عقیده بودند که ROG Chinera G703 به صورت بسیار عالی و بدون نقص قادر به اجرای بازی های سنگینی همچون Forza Horizon3 و Halo Wars 2 خواهد بود و این امر نشان دهنده ی نقش مهم نمایشگر قدرتمند در روان تر اجرا کردن بازی های سنگین است.
یک گیمر حرفه ای بسیار بهتر و سریع تر می تواند با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی بازی کند و این امر می تواند در افزایش سرعت عمل گیمرها نقشی مهم داشته باشد. اما موردی که در نمایشگر این لپتاپ می تواند کمی نگران کننده باشد این است که زمان پاسخ گویی تصویر آن ۷ میلی ثانیه است و این امر ممکن است برای گیمرهای حرفه ای زمانی طولانی به حساب آید.
از این موارد که بگذریم، نمایشگر محصول جدید ایسوس رنگ ها را بسیار جذاب و زنده نمایش می دهد و از کنتراست بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار است. لازم به ذکر است که ایسوس امکان سفارش صفحه نمایش ۴k را نیز برای کاربران مهیا کرده است و کسانی که خواهان وضوح و دقت تصویر بیشتری هستند می توانند این نوع نمایشگر را سفارش دهند.
فارغ از نمایشگر، همانطور که در بالا نیز گفته شد، پردازنده ی این لپتاپ نیز بسیار قدرتمند است. ایسوس برای ROG Chimera G703، پردازنده ی Core i7-7700 HQ را به صورت استاندارد در نظر گرفته که کاربران می توانند پردازنده ی Core i7-7820 HK را به جای آن سفارش دهند.

کارت گرافیک این لپتاپ از نوع Nvidia GTX 1080 با ظرفیت ۸ گیگابایت بوده و گزینه ی دیگری برای سفارش موجود نیست.
حافظه داخلی هیبریدی این لپتاپ، ۲۵۶ گیگابایتی از نوع PClen 3 SSD بوده و دارای ۱ ترابایت حافظه معمولی است که این مقدار را می توان به ۲ ترابایت نیز افزایش داد.
اما مقدار رم این لپتاپ همچنان نامشخص است و احتمالاً به زودی از مقدار رم نیز پرده برداشته خواهد شد.

حرف آخر
با توجه به نوع نمایشگر و همچنین قدرت پردازنده ی لپتاپ ROG Chemira G703 می توان گفت این محصول جدید ایسوس گزینه ای بسیار عالی برای گیمرهای حرفه ای است. اما با توجه به آن که هنوز میزان قیمت این لپتاپ مشخص نیست، نمی توان گفت گزینه ای عالی برای خرید هست یا نه.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *