زبان بدن در فروش و ۵ حرکتی که باعث می شوند که هر فروشنده ای غیرحرفه ای به نظر برسد

زبان بدن در فروش و ۵ حرکتی که باعث می شوند که هر فروشنده ای غیرحرفه ای به نظر برسد
  • 1396/7/9
  • مهدی پیوندی
  • 0

آن چیزی که زبان یا بدن تان به صورت ناخودآگاه به مخاطب انتقال می دهد بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد

زبان بدن در فروش

در برخی از حرفه ها چیزی که مخاطب انتقال می دهید واقعاً مهم است – حتی اگر آن را به زبان نیاورید. از آنجایی که تمرکز فروش روی ارتباط با دیگران قرار دارد، در نتیجه چیزی که می گویید یا حرکاتی که با بدن خود انجام می دهید از هر چیز دیگری مهم تر است.

ما در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش فروش به سه مورد از اشتباهاتی اشاره می کنیم که فروشندگان از روی عادت به کمک زبان بدن به مشتری بالقوه انتقال می دهند و انجام آنها باعث می شود که به شدت غیرحرفه ای به نظر برسند. اگر شما هم یک فروشنده هستید باید هوشیارانه از انجام این حرکات خودداری کنید.

 

  1. قوزکردن

آثار احساسات و به خصوص احساسات تند و قوی فوراً در بدن ما ظاهر می شود. هنگامی که درباره یک محصول هیجان زده یا خوشحال هستیم بدون اینکه چیزی بگوییم این هیجان یا شادی به وضوح برای طرف مقابل آشکار می شود. در واقع، فروشندگانی که نسبت به چیزی که می فروشند شور و شوقی دارند راست می ایستند، شانه هایشان به سمت عقب و پشت شان صاف است و اطمینان نسبت به آن محصول یا خدمات از سر و رویشان می بارد. اما فروشنده هایی که علاقه کمتری به محصول مورد نظر دارند بیشتر خم می شوند و حتی به عنوان نشانه ای از احساسات منفی که نسبت به محصول یا خدماتی که برای فروش آن تلاش می کنند دارند قوز می کنند. اگر بدن شما شور و شوق تان را به مشتری نشان ندهد، در اینصورت آنها هم اشتیاقی به خرید چیزی از شما نخواهند داشت.

 

  1. نداشتن توجه کافی

هنگامی که به خریدار به اندازه کافی توجه نمی کنید، از نقطه اصلی تمرکز گفتگو یعنی همان فردی که می خواهید وی را متقاعد کنید فاصله می گیرید. اطمینان پیدا کنید که مشتری از طریق زبان بدن تان کاملاً متوجه می شود که توجه خود را کاملاً وقف وی کرده اید. با حفظ ارتباط چشمی خود با مخاطب یک شنونده فعال باشید. متکلم وحده نباشید. گاهی اگرچه در ظاهر تلاش می کنید تا نشان بدهید که توجه تان کاملاً به مخاطب معطوف است، اما زبان بدن تان شما را لو می دهد. هنگامی که به چیزی علاقه نداریم به ضربات پراکنده یا شانه بالا انداختن های گاه و بی گاه متوسل می شویم تا بی علاقگی خود را نشان بدهیم. مراقب باشید که اعضای بدن تان علامت هایی را از خود بروز ندهند که حاکی از آن هستند که به خریدار علاقه ای ندارید.

 

  1. تماس چشمی نامناسب

اجتناب از تماس چشمی یکی از نشانه های عدم صداقت است و اگر مراقب نباشید هیچ بعید نیست که مشتری شما را به چنین صفتی موصوف کند. فروشندگان به طور خاص باید تماس چشمی مستقیم خود را با مشتریان شان حفظ کنند تا نیت خالص خود را نشان بدهند. در غیر اینصورت، به وضوح این پیام را به مخاطب خود ارسال می کنید که نباید به گفته های شما اعتماد کند. این در حالی است که هر فروشنده ای می داند که ایجاد رابطه با مشتری کاملاً به ایجاد حس اعتماد با وی بستگی دارد.

 

آنچه در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش فروش گویا آی تی به آن اشاره کردیم، سه مورد از حرکات نامناسبی است که فروشندگان هرگز نباید با زبان بدن خود انجام بدهند. آیا غیر از این حرکات، حرکت نامناسب دیگری هم به ذهن شما می رسد؟ لطفا نظرات و دیدگاه های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *