آموزش ساخت ربات تلگرام

آموزش ساخت ربات تلگرام
  • 1396/7/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از ابزارهای مفید تلگرام برای آگاه کردن مخاطبان از آخرین اخبار کسب و کارتان استفاده از ربات ها است. ساخت ربات در تلگرام بسیار آسان بوده و نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد. در این نوشته قصد داریم تا چگونگی ساخت یک ربات را در تلگرام به شما آموزش دهیم.

گویا آی تی – یکی از ابزارهای مفید تلگرام برای آگاه کردن مخاطبان از آخرین اخبار کسب و کارتان استفاده از ربات ها است. ساخت ربات در تلگرام بسیار آسان بوده و نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد. در این نوشته قصد داریم تا چگونگی ساخت یک ربات را در تلگرام به شما آموزش دهیم.

در ابتدا به ربات Botfather در تلگرام بروید.
در مرحله ی بعد پس از دستورstart/ دستور newbot/ را ارسال کنید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید قرار گرفتن / در ابتدای تمامی دستورها است.
پس از این مرحله پیغامی مشابه پیغام زیر برای شما ارسال می شود:
Alright, a new bot. How are we going to call it? Please choose a name for your bot.
در این مرحله شما باید نامی را برای ربات خود در نظر بگیرید.
پس از انتخاب نام Botfather از شما می خواهد تا یک آی دی برای ربات خود در نظر بگیرید.
سپس کدی برای تأیید اعتبار دسترسی به مدیریت ربات برای شما ارسال می شود. این کد باید به صورت محرمانه برای مراحل بعد نگاه داشته شود.
آموزس ساخت ربات تلگرام

در مرحله ی بعد دستور setdescription/ را ارسال نموده و نام ربات خود را از لیست انتخاب کنید. در این جا می توانید توضیحی را در مورد ربات خود وارد نمایید.
برای وارد کردن عکسی برای ربات می توانید دستور setuserpic/ را وارد کنید.
در این مرحله شما بایستی به ربات Paquebot.io بروید و دستورstart/ را وارد نمایید.
در مرحله ی بعد addbot/ و کد مخفی خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که بین دستور addbot/ و کد مخفی باید یک فاصله وجود داشته باشد.
در صورتی که شما تمامی مراحل را درست طی کرده باشید دستور ساخت ربات در چند ثانیه داده خواهد شد و پیغامی مشابه پیغام زیر برای شما نشان داده می شود:
Okay, I added you as owner of …
یعنی در این جا شما به عنوان مالک ربات شناخته شده اید.
اکنون می توانید با دستور subscribers/ تعداد افرادی که در خبرنامه ی تلگرامی شما عضو شده اند را مشاهده نمایید.
برای ارسال پیام به اعضای ربات می توانید با وارد شدن به ربات ساخته شده، دستور paquebot/ را وارد نموده و متن، عکس و ویدئوی مورد نظر خود را وارد نمایید. این پیام برای تمامی افرادی که عضو ربات شما شده‌اند ارسال خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *