اینترنت بر چه شغل هایی تاثیر منفی گذاشته است؟

اینترنت بر چه شغل هایی تاثیر منفی گذاشته است؟
  • 1396/7/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

خرید اینترنتی در خانه، در واقع نوعی آسیب به کسب و کارهای محلی محسوب می شود. در حالیکه خرید اینترنتی راحت است و در بسیاری از موارد همراه با عرضه ی محصولات و ارائه ی خدمات به صورت فوری است، هر دلاری که در در خرید اینترنتی صرف می کنید، در واقع حذف یک دلار ازچرخه ی اقتصاد محلی است و این کاهش جریان درآمد، برروی کسب و کارهای بسیار زیادی تاثیر می گذارد.

فروشگاه های ضبط

هنگامیکه فروش دیسک های فشرده با دردسترس قرار گرفتن دانلود سریع فایل های MP3 کاهش یافت، مغازه های ضبط، از اولین قربانیان فروش اینترنتی بودند.
با عدم نیاز یک مصرف کننده به خرید یک دیسک تنها برای یک یا دو آهنگ، MP3 ها به سرعت جایگزین فروشگاه های ضبط شدند. حتی بازارِضبط های استفاده شده و نادرنیز توسط دامنه ی بی نهایت انتخاب در سایت هایی چون eBay و Amazon جایگزین شد.
این رکود تنها محدود به مغازه های کوچک نشده است، حتی خرده فروشان بزرگ نیز تحت تاثیری دائمی قرار گرفته اند.
Virgin Megastore در میدانِ تایمزِ منهتن در آوریل ۲۰۰۹، به دلیل عدم توانایی در رقابت با رسانه های آنلاین بسته شد. این فروشگاه در آن زمان، بزرگترین فروشگاه موسیقی در جهان بود.

کتابفروشی ها

درحالیکه مرگ کتاب های چاپی به وضوح مشخص نیست، فروشگاه های خرده فروشی زنجیره ای یا کوچک، نمی توانند با قیمت های پیشنهادی کتابفروشی های بزرگ اینترنتی، تطابق یابند.
سایت هایی مانند آمازون،Brans و Noble دارای امکان دانلود سریعِ نشریات و کتاب های الکترونیکی هستند و امکان خرید عظیم باعث شده تا تخفیف هایی بسیار بیشتر از فروشگاه های زنجیره ای کوچک و یا مغازه های شخصی به مشتریان بدهند.
امکانِ انتخاب های وسیع تر با قیمت های پایین تر برای نمایندگان فروش اینترنتی، لزوما تاثیر منفی بر رقابت فروشگاه های زنجیره ای کوچک و مغازه های شخصی داشته است.

فروشگاه های موسیقی

فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی ها که ابزار موسیقی به فروش می رسانند نیز از دیگر قربانیان سایت های تخفیف اینترنتی هستند. در بازاری که مشتریان می خواهند قبل از خرید، دستگاه را چک کنند، در واقع قیمت در اولویت دوم قرار دارد.
سیم، نت های موسیقی که روی صفحات جدا از هم چاپ شده اند و سایر اقلام جایگزین نیز با قیت های پایین تر در اینترنت موجود هستند.

آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی، زمانی بهترین روش برای رزرو سفر و تعطیلات بودند. با وجود آژانس ها، نیازی نبود که مسافران با خطوط هوایی، راه آهن، و هتل ها برای اطلاع از بهترین قیمت ها و برنامه ی سفر تماس بگیرند.
در عوض، این آژانس ها یک کمیسیون کوچک برای ارائه ی خدماتی چون رزرو و یافتن بهترین قیمت های موجود دارند.
در حال حاضر، خدمات مسافرتی اینترنتی به طور مستقیم، به کامپیوترهای رزروِ آژانس های اجاره ی خودرو، هتل ها و خطوط هوایی وصل است. الگوریتم های ساده، نیاز به کارمند انسانی برای تماس با هریک از ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل و مهمانداری را از بین برده و هزینه ی خدمات را تا جایی پایین آورده که آژانس های مسافرتی دیگر نمی توانند بر سر سود بیشتر رقابت کنند.

اداره ی پست

حتی اداره ی خدمات پستی معتبر ایالات متحده نیز با ظهور خدمات اینترنتی، با کاهش درآمد زیادی مواجه شده است. نامه های شخصی و کاری که زمانی روی هر پاکت به تمبر نیاز داشت، اکنون فورا و بدون هزینه تحویل داده می شود.
بسیاری از نامه های ناخواسته که درآمد ثابتی برای اداره پست محسوب می شد، اکنون به راحتی در صندوق اسپم قرار می گیرد. کاهش نامه ها و تمبر آنلاین ، توانایی اداره پست را برای استخدام کارگزاران پست و نامه بران که مسئول تحویل اکثر نامه و بسته های پستی کشور بودند را کاهش داده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *