رونمایی ایلان ماسک از سفیه ش با سرعت ۱۸ هزار کیلومتر در ساعت

رونمایی ایلان ماسک از سفیه ش با سرعت ۱۸ هزار کیلومتر در ساعت
  • 1396/7/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ایلان ماسک قصد ندارد فقط انسان ها را به مریخ ببرد، بلکه می خواهد از سفینه آینده خود استفاده کند و آن ها را در عرض ۲۵ دقیقه از نیویورک به لس آنجلس برساند! با سرعت ۱۸ هزار کیلومتر بر ساعت، مسافران می توانند سفرهای چند ساعته – مثلاً لس آنجلس به هونولولو، هنگ کنگ به سنگاپور، نیویورک به پاریس – را در کمتر از صرف یک نوشیدنی به پایان برسانند.

گویا آی تی – مدیر اجرایی تسلا و اسپیس اِکس طی یک سخنرانی در روز جمعه در کنگره بین المللی ستاره شناسی که در آدلاید استرالیا برگزار شد گفت: “بیشتر سفرهای طولانی در کمتر از نیم ساعت انجام خواهد شد.”
وی در اینستاگرام خود می نویسد اگر ما یک سفینه فضایی برای بردن انسان ها به ماه و مریخ می سازیم، چرا از آن در زمین استفاده نکنیم. او می گوید که قیمت این سفر هم باید “مانند قیمت سفر با یک هواپیما اقتصادی باشد.”
رونمایی ایلان ماسک از سفیه با سرعت 18 هزار کیلومتر در ساعت
طی خبر ماسک در مورد سفر به مریخ که چند ساعت پیش از کنگره در شبکه های اجتماعی منتشر شد، وی قصد دارد که ۲ ماموریت فضایی به مریخ را تا سال ۲۰۲۲ به انجام برساند. این سفرها به منظور پیدا کردن منابع آب و شناسایی خطرات، همچنین جایگذاری زیرساخت های تامین انرژی، استخراج و امکانات زندگی برای سفرهای آینده انجام می شود.
ماسک به حاضران گفت:”ما شروع به ساخت سیستم کرده ایم. تجهیزات مخزن ها سفارش داده شده اند و سایت در حال ساخته شدن است. تولید اولین سفینه در تابستان سال آینده شروع می شود و بین ۶ تا ۹ ماه زمان می برد.”
طبق اظهارات ماسک، این سفینه فضایی چندمنظوره که به آن سیستم حمل و نقل بین سیاره ای(ITS) گفته می شود و با نام BFR (big expletive rocket) شناخته می شود نه تنها می تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد، بلکه قابلیت سوخت گیری در فضا را نیز دارد. برای تامین مالی این پروژه، ایلان ماسک ناوگان حاضر خود را – شامل فالکون ۹، فالکون سنگین و دراگون – متوقف کرده و تمرکز را بر روی انرژی و منابع ITS می گذارد.
وی می افزاید:”تمامی منابع ما به سمت ساخت BFR متمرکز می شود. معتقدیم که می توانیم این کار را با درآمدی که از فرستادن ماهواره ها و خدمات به ایستگاه فضایی به دست می آوریم انجام دهیم.”
رونمایی ایلان ماسک از سفیه با سرعت 18 هزار کیلومتر در ساعت
طرح های جدید او شامل ۳۱ موتور اصلی برای ITS می شود که “یک وسیله حمل و نقل کوچک است که می تواند هر کاری که در مدار زمین لازم است به انجام برساند.” سال قبل او گفت که ITS به ۴۷ موتور با سوخت متان مجهز می شود. همچنین گفت که سفینه فضایی برای عملیات در پایگاه ماه مورد استفاده قرار می گیرد؛ عملیاتی که تاکنون باید انجام شده باشد.
ماسک ادامه می دهد:”مطمئن هستم که می توانیم این سفینه را طی ۵ سال آماده حرکت کنیم. البته ۵ سال برای من زمانی طولانی است.”
ماسک سخنرانی خود را با صحبت درباره آینده ای شروع کرد که “هیجان انگیز و جالب خواهد بود، اگر ما موجوداتی فرا سیاره ای باشیم.” پس از آن تصاویری از “شهر مریخی” نشان داد که حاضران را به وجد آورد.
ماسک گفت:” با گذشت زمان ما مریخ را تغییر می دهیم و آن را به محلی برای زندگی تبدیل می کنیم.”
یکی از حاضران نیز جواب داد:”تو می تونی ایلان!”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *