تایید مشکل صدای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

تایید مشکل صدای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس
  • 1396/7/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ماه گذشته جزو بهترین سپتامبرهای شرکت اپل نبوده است. به طور معمول با معرفی آیفون های جدید و iOS جدید، سپتامبر ماه پر سر و صدای اپل است. اما iOS جدید شروع سختی داشته است چرا که باگ هایی در آن وجود دارد و این سیستم عامل را از بی نقص بودن دور می کند. حالا اپل تایید کرده است که آیفون ۸ نیز مشکل دارد…

گویا آی تی – در گفتگویی با وب سایت The Verge، سخنگوی اپل گفته است که آن ها از وجود “نقص” در بلندگوی آیفون خبر دارند که در هنگام استفاده در مکالمات معمولی و فیس تایم باعث قطعی صدا می شود. نتیجه این که آیفون جدید در حال حاضر نمی تواند کامل باشد.
خبر خوب این است که اپل اعلام کرده که تیم مربوطه در حال کار بر روی این مشکل هستند و راه حل آن در “عرضه یک نرم افزار جدید” می باشد. البته هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است.
جالب است که اپل می گوید فقط “تعداد کمی” از آیفون های ۸ دچار این مشکل هستند، اما در واقع شکایت های متعددی درباره آیفون ۸ در وب سایت MacRumors، وب سایت پشتیبانی اپل، Reddit و توئیتر اپل به چشم می خورد. باید در نظر داشت که فروش آیفون ۸ کمتر از یک هفته است که شروع شده و تعداد خریدها کمتر از حد معمولی بوده است، چرا که طرفداران این برند ترجیح می دهند برای آیفون X صبر کنند.
شایان ذکر است که شکایت هایی در مورد آیفون ۸ پلاس نیز وجود دارد، البته تعداد آن ها قابل توجه نیست. احتمالاً این امر به خاطر تفاوت قطعات به کار رفته در این مدل می باشد. شاید هم به این دلیل است که تعداد کمتری آیفون ۸ پلاس به فروش رفته است. (بین آیفون ۸ پلاس و آیفون X تنها ۵۰ دلار اختلاف قیمت وجود دارد)
شاید با خواندن اظهارات اپل در مورد این که مشکل “با ارائه یک نرم افزار جدید” رفع می شود، خبر خوب این باشد که این نقص ارتباطی به سخت افزار ندارد و نیازی به فراخوان همگانی نیست. البته بستگی به این دارد که نرم افزار جدید تا چه حد بتواند مشکل را حل کند.
مهم است که دارندگان آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هوشیار باشند. اپل بلندگوی خارجی را در هر دو مدل نسبت به آیفون ۷ و ۷ پلاس ۲۵ درصد تقویت کرده است. اگر این باعث نقص شده باشد و iOS جدید باعث کاهش صدا بشود، نمی توان آن را یک راه حل قانع کننده به شمار آورد.
به هر حال اجازه بدهید زود قضاوت نکنیم. اگر به طور رسمی اعلام شده است که آیفون ۸ و ۸ پلاس دارای مشکل هستند، باید اپل را برای قبول مسئولیت تحسین کرد. اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم راه حل چگونه به کمک شرکت می آید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *