ایمیل های خوشامدگویی: تاثیر برداشت اولیه مشتری در موفقیت ایمیل مارکتینگ

ایمیل های خوشامدگویی: تاثیر برداشت اولیه مشتری در موفقیت ایمیل مارکتینگ
  • 1396/7/12
  • مهدی پیوندی
  • 0

امروزه کسب و کارهای بیشتر و بیشتری از اهمیت روزافزون حک کردن یک نقش مثبت در اولین برخورد با مشتریان بالقوه خود آگاهی پیدا کرده و می کنند. اما بهترین راه برای ایجاد این نظر مثبت در ذهن مخاطب چیست؟ آنچنان که آمار و ارقام و نظرات صاحبنظران ایمیل مارکتینگ و فروش نشان می دهد، یکی از ساده ترین و بهترین روشها ارسال ایمیل خوشامدگویی توأم با قدردانی از مشتری بخاطر فعال کردن عضویتش در فهرست ایمیل مارکتینگ کسب و کار است. در این مطلب از سلسله مطالب مرتبط با آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به شرح نتایج یک تحقیق که در همین رابطه انجام گرفته می پردازیم.

تحقیقی که اخیراً توسط یکی از شرکت های فعال در زمینه ایمیل مارکتینگ انجام شده (Campaigner) نشان می دهد که اولین ایمیلی که چیزی نزدیک به ۴۰ درصد از فروشندگان به مشترکان ایمیل مارکتینگ خود ارسال می کنند پیام قدردانی و سپاس به خاطر فعال کردن اشتراک است.

به نظر می رسد که این پیام آغازین کاملاً موثر واقع شده است: نیمی از کسب و کارهایی که در نظرسنجی مرتبط با این تحقیق شرکت کردند اعلام کردند که چیزی بیش از ۲۱ درصد از مشترکان جدیدشان نسبت به این ایمیل های خوشامدگویی عملاً واکنش نشان داده اند؛ به عنوان مثال، ایمیل مزبور را باز کرده اند، در آن کلیک کرده و وارد وبسایت کسب و کار شده اند یا اینکه آن را برای دیگران فوروارد کرده اند.

درست همانطور که در تعاملات حضوری در عرض فقط چند ثانیه یک برداشت نسبتاً ماندگار را از طرف مقابل خود در ذهن تان شکل می دهید، برداشت اولیه ناشی از ایمیل مارکتینگ هم به شدت مهم و زمان محور است.

بازاریاب هایی که ایمیل های خوشامدگویی درگیرساز و جذابی را برای مشترکان جدید ارسال می کنند علاوه بر تقویت شهرت برند شرکت، در زمینه نرخ تبدیل (conversion rate) ناشی از تلاش های خود نیز شاهد موفقیت بیشتری خواهند بود.

این مطالعه دریافت که غالب کسب و کارها برای ارسال ایمیل های خوشامدگویی زیاد منتظر نمی مانند: بیش از ۶۰ درصد کسب و کارهایی که در این تحقیق از آنها نظرسنجی شد ایمیل خوشامدگویی را در طی ۲۴ ساعت پس از ثبت نام مشترک برای وی ارسال می کنند.

 

بهترین زمان برای ارسال ایمیل های خوشامدگویی چه زمانی است؟

از نظر فاصله زمانی مناسب برای ارسال این دسته از ایمیل ها، بیشتر کسب و کارهای اینترنتی بر این باورند که هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است. اما از نظر ساعت مناسب، ۳۵ درصد از کسب و کارهای شرکت کننده در نظرسنجی بر این باور بودند که بهترین زمان برای جلب واکنش از سوی مشترکان جدید بین ۸ تا ۱۱ صبح است. در عین حال، ۲۵ درصد نیز اعتقاد داشتند که زمان ایده آل بین ساعات ۱۱ صبح تا ۲ بعدازظهر است.

کسب و کارها به منظور تحریک و تشویق کاربر نسبت به ثبت نام برای دریافت ایمیل های بازاریابی و فروش خود به روشهای متنوعی متوسل می شوند. ۵۵ درصد از شرکت کنندگان از آخرین اخبار و اطلاعات به عنوان انگیزه برای ثبت اشتراک استفاده می کنند. این رقم برای کسب و کارهایی که از موارد ترویجی استاندارد (مثل تخفیف و فروش ویژه) استفاده می کنند ۴۹ درصد است.

اغلب کسب و کارها به جای استفاده صِرف از متن، به منظور جلب توجه مخاطبان خود از تصاویر و ویدیوهای مناسب، مرتبط و جذاب نیز استفاده می کنند. بر طبق نتایج این مطالعه، ۸۷ درصد از بازاریاب ها در ایمیل های خوشامدگویی خود از تصاویر استفاده می کنند و ۲۶ درصد نیز در این دسته از ایمیل ها از آیتم های ویدیویی بهره می گیرند.

علیرغم آگاهی از ارزش و اهمیت خاص ایمیل های خوشامدگویی، ۶۰ درصد از کسب و کارهای شرکت کننده در نظرسنجی بر این باور بودند که برای سودمندتر شدن و مثمر ثمرتر کردن ایمیل های خوشامدگویی خود باز هم می توانند بهتر عمل کنند.

در هر صورت، ایمیل های تبادلی مانند ایمیل های خوشامدگویی فرصت های منحصر به فردی را برای شرکتها فراهم می کنند تا در برابر چشمان مخاطبان علاقمند خود قرار بگیرند. اگر هنوز هم کسی در دنیای کسب و کار وجود دارد که از این دسته از ایمیل های حیاتی بهره نمی گیرد، دیگر فرصتی برای تعلل وجود ندارد و همین حالا وقت دست به کار شدن است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *