چگونه فایل ذخیره شده بازی ها را از PS3 به سرویس PlayStation Now در PS4 منتقل کنیم؟

چگونه فایل ذخیره شده بازی ها را از PS3 به سرویس PlayStation Now در PS4 منتقل کنیم؟
  • 1396/7/12
  • زهرا معبودی
  • 0

برخلاف Xbox One مایکروسافت، سونی در پلی‌استیشن ۴ از هیچ نوع سازگاری رو به عقبی پشتیبانی نمی‌کند. یعنی نمی‌توانید دیسک بازی‌ّهای PS3 را وارد دستگاه کنید و انتظار داشته باشید که بازی قدیمی مورد علاقه‌ی شما از همان مرحله‌ی قبلی اجرا شود. علاوه بر این امکان دانلود بازی‌های PS3 هم از طریق PlayStation Store وجود ندارد، مگر این که نسخه‌ی مخصوص بازی برای PS4 منتشر شده باشد.

انتقال فایل ذخیره شده بازی

اما سونی یک راهکار جایگزین و متفاوت برای این مشکل ارائه داده است: PlayStation Now

این سرویس مبتنی بر فضای ابری که از طریق پلی‌استیشن ۴ و کامپیوتر قابل دستیابی است، به شما اجازه می‌دهد تا به صدها بازی پلی‌استیشن ۳ دسترسی داشته باشید. این بازی‌ها از طریق اینترنت با PS4 یا کامپیوتر شما استریم می‌شوند و تا زمانی که یک اتصال اینترنت قابل قبول داشته باشید، در اجرای آن مشکلی نخواهید داشت. اگر از این روش در حالت ایده‌آل استفاده کنید، عملاً تفاوتی بین دیسک اصلی و این نسخه نمی‌بینید.

با این حال، اگر روی PS3 خود یک سیو قدیمی داشته باشید، به هیچ عنوان دوست ندارید که بازی‌هایی مثل Red Dead Redemption، The Last of Us یا Fallout 3 را دوباره از اول انجام دهید.

اگر اشتراک PlayStation Plus دارید، به سادگی می‌توانید سیوهای قدیمی خود را از PS3 به فضای ابری منتقل کنید و بعد آن‌ها را از روی PS4 بردارید.

با ما همراه باشید تا روش انجام این کار را به شما نشان دهیم.

انتقال فایل ذخیره شده بازی

 

مرحله‌ی ۱. استفاده از فضای ابری

 

سرویس PlayStation Plus کلید بازی‌های آنلاین و استفاده از گیم‌های رایگان است، اما این سرویس قابلیت دیگری به نام Plus Online Storage هم دارد. این قابلیت یک فضای ذخیره سازی ابری برای سیوهای ارزشمند شماست.

 

با کمک این سرویس می‌توانید از سیوهای خود پشتیبان بگیرید یا در چند PS4 مختلف بازی خود را ادامه دهید. علاوه بر این اگر روی PS3 سیو داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را به PS4 آورده و استفاده کنید.

 

اما قبل از این کار ابتدا لیست بازی‌های PlayStation Now را از روی پلی‌استیشن ۴ یا وبسایت این سرویس نگاه کنید. اگر اسم بازی‌های مورد نظر شما در این لیست قرار داشت، با خیال راحت می‌توانید همه‌ی آن‌ها را به PS4 منتقل کرده و به بازی بپردازید.

 

اگر از قبل سیو بازی‌های PS3 را به فضای ابری منتقل نکرده باشید، قبل از هر چیز باید این کار را انجام دهید. یعنی از رابط کاربری منوی XMB به ستون Game رفته و گزینه‌ی Saved Data Utility (PS3) را انتخاب کنید.

 

سپس از لیست موجود روی بازی مورد نظر خود بروید، دکمه‌ی مثلث را فشار دهید تا گزینه‌ی Copy که در کنار آن لوگوی PlayStation Plus قرار دارد را ببینید. آن را بزنید، پوشه‌ی Online Storage-ای که باز می‌شود را انتخاب نمایید تا در یک چشم به هم زدن بتوانید فایل را به سرور منتقل کنید. اگر چندین فایل سیو دارید، یا فایل‌های سیو و پروفایل شما از هم جدا هستند، باید همه‌ی آن‌ها را برای تک تک بازی‌ها آپلود کنید. پیشنهاد می‌کنیم همین الان این کار را بکنید تا بعداً دوباره مجبور نشوید به PS3 خود مراجعه نمایید.

 

اگر می‌خواهید سیوهای چندین بازی مختلف را آپلود کنید، می‌توانید از یک ترفند سریع‌تر استفاده کنید. کافی است وقتی روی یک بازی مثلث را فشار می‌دهید، گزینه‌ی Copy Multiple را بزنید و چندین بازی را به طور همزمان انتخاب کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌ی Select All را انتخاب و همه‌ی بازی‌ها را با یک حرکت انتقال دهید.

 

بعد از این که فایل‌ها به فضای ابری منتقل شد، کار شما با PS3 تمام است.

 

انتقال فایل ذخیره شده بازی

 

مرحله‌ی ۲. وارد کردن سیوها به PS4

 

حالا باید به سراغ پلی‌استیشن ۴ بروید. بعد از این که دستگاه بالا آمد، دکمه‌ی PlayStation Now را بزنید و بازی مورد نظر خود را اجرا کنید.

 

بعد از این که بازی PS3 روی PS4 اجرا شد، با کمک منوهای موجود باید به نحوی فایل سیوهای خود را به کنسول فعلی‌تان منتقل کنید.

 

دکمه‌ی Home را فشار دهید تا منوی PlayStation Now باز شود. حالا به منوی Display PS Now XMB بروید. این منو اساساً نسخه‌ی فشرده‌ای از همان منوی قدیمی PS3 است که با استفاده از آن می‌توانید سیوهای قدیمی خود را به بخش PlayStation Now بازی بیاورید.

 

از این جا همان گزینه‌ی آشنای Saved Data Utility (PS3) را مشاهده می‌کنید. با انتخاب این گزینه بازی بسته می‌شود. اکنون پوشه‌ای به نام Online Storage ظاهر می‌شود که با مراجعه به آن می‌توانید لیست کامل همه‌ی فایل‌هایی که با فضای ابری منتقل کرده بودید را ببینید. در این مرحله، فقط کافی است روی هر بازی بروید، دکمه‌ی مثلث را فشار دهید، گزینه‌ی Copy را انتخاب کنید و یکی دو ثانیه منتظر بمانید تا فایل‌ها دانلود شود. در این جا هم مثل قبل در بالای صفحه گزینه‌ی Copy Multiple وجود دارد که چندین سیو را به طور همزمان کپی می‌کند.

 

حالا چند بار دکمه‌ی دایره را فشار دهید تا از این منوها خارج شوید و به بخش بازی‌های PlayStation Now بروید. با انجام این کار، فایل‌های سیو شما آماده است و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

انجام مراحل فوق شاید کمی زمانبر باشد، ولی وقتی با پایان کار توانستید بازی خود را از همان مرحله‌ی قبلی ادامه دهید، می‌بینید که ارزشش را دارد. با توجه به این که اخیراً چندین بازی گسترده مثل Fallout 3 و Fallout New Vegas به این سرویس اضافه شده‌اند، شاید وسوسه شوید و بخواهید دوباره طعم لذت‌بخش این عناوین کلاسیک را روی PS4 امتحان کنید. خوشبختانه با استفاده از این روش، تلاش‌های قبلی شما از دست نمی‌رود و می‌توانید ادامه‌ی مراحل قبلی را دنبال کنید.

 

انتقال فایل ذخیره شده بازی

 

روش جایگزین: بازگشت به آینده!

 

اگر به هر دلیلی خواستید یکی از بازی‌های PlayStation Now را که روی PS4 انجام داده بودید، این بار از روی PS3 ادامه دهید، می‌توانید همین فرآیند را برعکس انجام دهید و سیوهای خود را به کنسول نسل قبلی منتقل کنید.

 

یعنی از داخل PlayStation Now در کنسول PS4، دکمه‌ی Home را بزنید، وارد گزینه‌ی Saved Data Utility (PS4) شوید و سیو مورد نظر خود را برای کپی شدن در فضای ابری انتخاب کنید. سپس به پلی‌استیشن ۳ برگردید، به منوی اصلی XMB بروید و وارد پوشه‌ی Online Storage شوید. از آن جا می‌توانید سیوها را به PS3 منتقل کنید و بازی‌های مورد نظر خود را با کمک PlayStation Now از همان جایی که توقف کرده بودید ادامه دهید.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *