دسترسی کره شمالی به اینترنت با کمک روسیه

دسترسی کره شمالی به اینترنت با کمک روسیه
  • 1396/7/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

روسیه امکان ارتباط اینترنتی جدیدی را برای کره ی شمالی فراهم کرده است. به لطف این امکان جدید کره ی شمالی، این کشور منزوی، توانسته است تا ارتباطی تازه با جهان خارج داشته باشد. پیش تر یک شرکت چینی به نام یونیکام مسیردهی ترافیک اینترنتی کره شمالی را بر عهده داشته است.

بنا به گزارش شرکت Dyn Research که یک شرکت رصد کننده ی ارتباطات اینترنتی است، از روز یکشنبه شرکتی روسی با نام Trans TeleCom مسیردهی به ترافیک اینترنتی کره ی شمالی را بر عهده گرفته است. یکی از مدیران ارشد FireEye همکاری شرکت روسی با کره ی شمالی را مورد تأیید قرار داده است. این مدیر ارشد اعلام کرده است که همکاری روسیه با کره ی شمالی در زمینه ی ارتباط اینترنتی برای اولین بار  طی یک تحقیق، توسط مؤسسه ای آمریکایی کره ای در دانشکده ی مطالعات پیشرفته ی بین الملل جان هاپکینز، با نام North 38 کشف شده است.

ارتباط تازه ی اینترنتی کره ی شمالی قدرت این کشور را در کنترل و فرمان دهی حملات سایبری افزایش خواهد داد. در سال های اخیر این کشور به حملات سایبری متعددی، نظیر حمله به بانک ها و سونی پیکچرز متهم شده است. این کشور مسئول توسعه ی باج افزار Wanna Cry دانسته می شود اگر چه خود این اتهامات را رد می کند. Bolanfd نیز پیش بینی می کند که توانایی ارتباطی جدید کره ی شمالی توانایی حملات سایبری این کشور را افزایش خواهد داد.

یکی از نکات جالب در مورد حملات سایبری ای که کره ی شمالی مسئول آن ها دانسته می شود، این است که اغلب این حملات نه در خاک کشور کره ی شمالی بلکه از طریق کامپیوترهای هک شده در خارج از خاک این کشور صورت گرفته اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *