راهنمای حل مشکل شارژ Samsung Galaxy S6 و سایر مشکلات وابسته

راهنمای حل مشکل  شارژ Samsung Galaxy S6 و سایر مشکلات وابسته
  • 1396/7/12
  • زهرا معبودی
  • 2

Galaxy S6 یکی از گوشی های قدیمی و البته دوست داشتنی و حرفه ای شرکت سامسونگ بود که بعد از گذشت دو سال از عرضه آن هنوز هم مورد پسند بسیاری از کاربران است. در واقع  Galaxy S6 بود که موجب ایجاد نسل جدیدی از گوشی های سامسونگ شد. تا پیش از  Galaxy S6 تمام گوشی ها دارای بدنه پلاستیکی بودند اما با روی کار آمدن این گوشی، مدل ها به سمت شیشه ای و فلزی، طراحی و ساخته شدند. البته این گوشی با اینکه کامل است باز هم برای برخی از کاربران مشکلاتی ایجاد کرده که ما در این مقاله می خواهیم به پاره ای از این مشکلات بپردازیم.

گویا آی تی  – گلکسی S6 یکی از گوشی های قدیمی و البته دوست داشتنی و حرفه ای شرکت سامسونگ بود که بعد از گذشت دو سال از عرضه آن هنوز هم مورد پسند بسیاری از کاربران است. در واقع  Galaxy S6 بود که موجب ایجاد نسل جدیدی از گوشی های سامسونگ شد. تا پیش از  Galaxy S6 تمام گوشی ها دارای بدنه پلاستیکی بودند اما با روی کار آمدن این گوشی، مدل ها به سمت شیشه ای و فلزی، طراحی و ساخته شدند. البته این گوشی با اینکه کامل است باز هم برای برخی از کاربران مشکلاتی ایجاد کرده که ما در این مقاله می خواهیم به پاره ای از این مشکلات بپردازیم.

مشکل:  Samsung Galaxy S6 من کامل شارژ نمی شود

من یک دستگاه گلکسی اس ۶ سامسونگ دارم که به خوبی شارژ نمی شود. برای حل مشکل، یک شارژر جدید سامسونگ خریداری کردم و پورت شارژ با با یک برس کوچک تمیز کردم. اما حالا با شارژ ۴ یا ۵ ساعته، تنها گوشی ۲ ساعت شارژ دارد. به نظر شما خرید یک گوشی مقرون به صرفه تر است یا از نظر سخت افزاری گوشی را تعمیر کنم؟

پاسخ: این خیلی خوب است که شما گوشی خود را از نظر پورت شارژ تمیز کرده اید چرا که پاره ای از مشکلات شارژ نشدن ها، و یا عدم تکمیل شارژ به این خاطر رخ می دهد. اما قبل از هر اقدام کارهای زیر را روی گوشی خود انجام دهید:

۱- از یک کابل شارژ دیگر استفاده کنید و شارژر را روی گوشی دیگر تست کنید تا مطمئن شوید که متغییر ها، نظیر شارژر و گوشی ها کدام یک به درستی جوابگو نیستند.

۲- از گوشی خود، بک آپ گیری کنید و بعد آن را ریست کارخانه ای کنید و بعد دوباره مشکل را وارسی کنید.

اگر با وجود عملیات بالا کماکان مشکل پا بر جاست، می توانید با کمک یک مرکز خدماتی باتری را تعویض کنید چون می تواند مشکل از باتری باشد. اما اگر با حذف باتری قدیمی و جایگزین باتری جدید، باز هم مشکل پا بر جاست، پس لازم است که یک گوشی جدید خریداری کنید.

Samsung Galaxy S6

مشکل: گلکسی اس ۶ من خود به خود خاموش می شود

مشکل گوشی گلکسی اس ۶ من این است که به خوبی کار می کند اما اگر ان را برای چند ساعت حتی یک ساعت به حال خود رها کنم متوجه می شوم که خاموش شده است. امیدوارم برای مشکل من راه حلی داشته باشید. البته من فکر نمی کنم عامل این مشکل نرم افزاری باشد چرا که یک بار گوشی را ریست کرده ام اما به نظر شما می تواند مشکل از باتری باشد؟ دلیل اینکه گوشی هنگام کار کردن داغ می شود چیست؟ آیا این ها به هم ارتباطی دارند؟

پاسخ: اگر شما قبلا گوشی را factory reset کرده اید و مشکل پا بر جا است، این می تواند از دو مشکل ناشی شود.

۱- باتری معیوب

۲- power IC معیوب

بهترین کاری که می توانید کنید این است که گوشی را نزد یک سرویس دهنده ببرید تا اجزای گوشی را مورد بررسی قرار دهد تا بفهمید که کدام اجزا با هم به درستی کار نمی کنند.

مشکل: گوشی گلگسی S6 من صدا ندارد

گوشی S6 من که با سیستم عامل Android Ver 6.0.1 کار می کند، صدا ندارد البته وقتی به کمک بلوتوث آن را در خودرو راه اندازی می کنم صدای آن شنیده می شود. چون تمایلی به انجام ریست کارخانه ندارم، فقط کش حافظه را پاک کرده ام اما همچنان مشکل باقی است.

راه حل: برای شروع کار به شما پیشنهاد می کنیم که با کمک دکمه های ولوم صدای گوشی را زیاد کنید و ببینید باز هم مشکل وجود دارد؟ اگر مشکل پا برجاست باید گوشی را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. وقتی گوشی در این حالت راه اندازی می شود، اپلیکیشن هایی که خودتان روی گوشی نصب کرده اید غیر فعال می شود.

در این حالت صدای گوشی را تست کنید اگر مشکل حل شده است، باید اپلیکیشنی که این اشکال را ایجاد کرده پیدا کنید و بعد آن را حذف کنید. در غیر اینصورت factory reset تنها راه درمان گوشی شماست. از آنجا که factory reset کلیه ی دیتاهای شما را پاک می کند پس ضروری است که قبل از هر چیز اطلاعات را بک آپ گیری کنید. اگر مشکل نرم افزاری باشد با عملیات یاد شده مشکل حل خواهد شد اما اگر مشکل کماکان باقی است، و factory reset مشکل را حل نکرد، باید گوشی را نزد یک سرویس دهنده ببرید تا از نظر مشکلات سخت افزاری ان را بررسی کند.

 

مشکل: بعد از اینکه گوشی گلکسی اس ۶ من خیس شد، دیگر شارژ نمی شود

چند هفته پیش گوشی من در آب افتاد و سعی کردم آن را خشک کنم. برای ۲۴ ساعت آن را در برنج قرار دادم تا رطوبت آن گرفته شود و بعد از آن اقدام به شارژ کردم و متوجه شدم که گوشی شارژ نمی شود. شارژر را عوض کردم تا مشکل شارژ حل شود و متوجه شدم که باز هم شارژ نمی شود. در حال حاضر گوشی من بدون شارژ است و هیچ شارژی قادر به شارژ کردن باتری آن نیست من چکار کنم؟

راه حل: از آن جا که قبلا گوشی را در کیسه ای از برنج قرار داده اید، پس باید راه حل را در موارد زیر جستجو کنید.

۱- پورت شارژر را به کمک اسپری هوا، تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که در ان هیچ چیزی حتی دانه های برنج، فضایی اشغال نکرده باشند.

۲- سیم شارژر را عوض کنید و با یک سیم دیگر آن را شارژ کنید و وضعیت را بررسی کنید

۳- هنگام شارژ گوشی از طریق شارژر دیواری، از دیوار دیگری استفاده کنید.

۴- برای شارژ گوشی از پورت USB لپ تاپ خود استفاده کنید و وضعیت را بررسی کنید.

اگر با موارد یاد شده باز هم گوشی مشکل دارد توصیه من به شما این است که گوشی را به یک مرکز خدماتی نشان دهید تا از نظر سخت افزاری  باتری و پورت را مورد بررسی قرار دهند.

مشکل: گیر افتادن گوشی در چرخه بروز رسانی

من تصمیم گرفتم گلکسی اس ۶ خود را بروز رسانی کنم. فرآیند بروز رسانی شروع شد و تا ۳۲ درصد پیش رفت اما بعد از این، متوقف شد و گوشی ریستارت شد و عملیات بروز رسانی از اول شروع شد. حالا این مشکل پیاپی رخ می دهد، برای این که از شر این مشکل رها شوم و بروز رسانی را متوقف کنم چکار کنم؟

راه حل: شما باید گوشی خود را در حالت recovery mode راه اندازی کنید و کش دستگاه را در این وضعیت پاک کنید. بعد از این کار گوشی را ریستارت کنید و ببینید که آیا بوت به خوبی انجام می شود یا نه. اگر باز هم گوشی شما وارد مرحله آپدیت شد، باید دوباره در حالت ریکاوری گوشی را فعال کرده و بعد دوباره در همان حالت factory reset را انجام دهید. بعد از راه اندازی ببینید گوشی چگونه عمل می کند. اگر وارد بوت معمولی شد که گوشی مشکلش حل شده اما اگر باز هم آپدیت صورت گرفت، باید گوشی را به یک سرویس دهنده نشان دهید.

مشکل: گوشی گلکسی اس ۶ من روشن نمی شود!

گوشی من روشن نمی شود. وقتی که آن را به شارژر وصل می کنم فقط علامت شارژر شدن که همان رعد و برق مرسوم است نمایش داده می شود اما روشن نمی شود. برای این کار از شارژر دیگری استفاده کرده ام ولی مشکل حل نشده، حتی چند بار تلاش کرده ام که آن را ریست کنم اما باز هم جوابگو نیست. لطفا راه حل بدهید

مشکل مشابه: من حالت saving power mode را روی گوشی فعال کردم و با این کار صفحه نمایش گوشی گلکسی اس ۶ من سیاه شد، بعد از یک روز هنوز نمایشگر گوشی من سیاه و سفید است. با این حال نه می توانم تنظیمات را تغییر دهم و حتی نمی توانم گوشی را ریستارت کنم و ریست کارخانه ای انجام دهم.حتی نمی توانم باتری را عوض کنم چون قابل تعویض نیست. چکار کنم؟

راه حل: برای ریستارت کردن، دکمه پاور و کاهش صدا را به مدت ۱۰ ثانیه بگیرید و بعد رها کنید تا عملیات ریستارت صورت بگیرد. اگر انجام نشد گوشی را به مدت ۲۰ دقیقه قبل از این کار به شارژ بزنید و بعد دوباره همین کار را تست کنید.

اگر گوشی شارژ نشد، راه های زیر را تست کنید:

۱- به کمک هوای فشرده پورت شارژ را تمیز کنید

۲- با شارژر دیگر گوشی را شارژ کنید

۳- به کمک USB توسط لپ تاپ گوشی خود را شارژ کنید

۴- گوشی را روشن کنید

اگر روال یاد شده در حل مشکل موثر نبود می توانید گوشی را به یک سرویس دهنده نشان دهید تا مشکل را حل کند.

آیا شما در این باره و در مورد سوال های یاد شده تجربه ای موفق دارید؟ آن چه که به ذهنتان می رسد را روی این مطلب نشر دهید و آن را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام وقت بخیر ،،، من گوشی s6edge دارم ،، مشکل گوشی من اینه که بعد ۲ ماه باتریش خراب میشه و چند بار باتری عوض کردم ،،، میشه کمکم کنین بدونم کدوم قطعش خرابه تا عوض کنم

  2. سلام گوشی s6 من ۴ ساعت طول میکشه تا شارژ بشه یه شارژر اصلی براش خریدم و سوکت شارژش رو نو کردم و باتری شم چند وقت پیش عوض کردم هنوز مشکل داره چیکتر کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *