تغییر تم ها بدون نیاز به روت در اندروید اوریو

تغییر تم ها بدون نیاز به روت در اندروید اوریو
  • 1396/7/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از دلایلی که کاربران به سیستم عامل اندروید علاقه دارند این است که می توانند تلفن هوشمند خود را شخصی سازی کنند. از لانچر گرفته تا ظاهر آیکون ها، کاربران حتی می توانند تم را به صورت کامل تغییر دهند. این شکل از شخصی سازی در اندروید ۸٫۰ اوریو به سطح تازه ای رسیده است. از این به بعد، حتی نیازی به روت کردن دستگاه نیز ندارید!

گویا آی تی – در حال حاضر اگر بخواهید تم دستگاه خود را تغییر دهید، باید آن را روت کنید یا از دسترسی های ROM استفاده کنید، یا این که تلفن شما به صورت داخلی قابلیت تغییر رابط کاربری را داشته باشد. اما حالا برنامه نویسان Substratum در فروم XDA اعلام کرده اند که راهی برای تغییر تم ها در اندروید اوریو پیدا کرده اند.
Overlay Manager Service(OMS) که نسخه تکامل یافته موتور تم سونی می باشد و به آن RRO(Runtime Resource Overlay) می گویند با اندروید ۶٫۰ مارشملو یکپارچه سازی شده است. به لطف OMS است که برنامه نویسان Substratum توانسته اند تغییر تم را بدون انجام روت در اوریو اعمال کنند.
تغییر تم بدون نیاز به روت در اندریود

برای این کار دو مانع وجود دارد. اول این که باید تلفن خود را به کامپیوتر وصل کنید، اپلیکیشن مخصوص کامپیوتر را نصب کنید و Subtratum را از پلی استور دانلود کنید. دوم، وقتی تلفن خود را خاموش و سپس روشن کردید، تغییراتی که ایجاد کرده اید را از دست می دهید. البته این تغییرات معمولاً در ریبوت ها و ریستارت ها اتفاق نمی افتد.
این دو مانع شاید بعضی ها را از تغییر تم ها منصرف کند. با این حال، یک قابلیت جالب برای شخصی سازی اندروید به شمار می رود و در ارتباط با Project Treble (یکی از پروژه های گوگل) می تواند حجم کار را برای سازندگان کاهش دهد و آن ها می توانند بدون نیاز به کار بر روی تم ها، به روزرسانی های خود را سریع تر انجام دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *