چگونه تصاویر شفاف PNG در فوتوشاپ درست کنیم؟

چگونه تصاویر شفاف PNG در فوتوشاپ درست کنیم؟
  • 1396/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید برای تان پیش آمده باشد که بخواهید عکسی درست کنید که وقتی آن را روی یک عکس دیگر، یا روی سایت قرار می دهید، پس زمینه سایت و یا عکس میزبان بر روی عکس پیدا باشد. مثلای واضح تر در این باره این است که گاهی می خواهیم لوگوی یک سایت را روی هدر سایت قرار دهیم. هر چند لوگو طرحی متفاوت دارد اما می خواهیم پس زمینه لوگو، مداخله ای در رنگ هدر نداشته باشد. در چنین موقعی توصیه می شود که باید از عکس PNG استفاده کنید. در این مقاله گویا آی تی به شما یاد می دهد که چگونه با فوتوشاپ تصاویری ایجاد کنید که پس زمینه ای شفاف و شیشه ای دارند.

گویا آی تی – شاید برای تان پیش آمده باشد که بخواهید عکسی درست کنید که وقتی آن را روی یک عکس دیگر، یا روی سایت قرار می دهید، پس زمینه سایت و یا عکس میزبان بر روی عکس پیدا باشد. مثلای واضح تر در این باره این است که گاهی می خواهیم لوگوی یک سایت را روی هدر سایت قرار دهیم. هر چند لوگو طرحی متفاوت دارد اما می خواهیم پس زمینه لوگو، مداخله ای در رنگ هدر نداشته باشد. در چنین موقعی توصیه می شود که باید از عکس PNG استفاده کنید. در این مقاله گویا آی تی به شما یاد می دهد که چگونه با فوتوشاپ تصاویری ایجاد کنید که پس زمینه ای شفاف و شیشه ای دارند.

نکته: این آموزش بر روی فوتوشاپ ورژن CC و بالاتر قابل انجام است.

گام اول: فایل خود را ایجاد کنید

برای شروع باید ابتدا فایل خود را ایجاد کنید. بدین منظور وارد فوتوشاپ شوید و از میان منو، منوی FILE را انتخاب کنید. در این منو گزینه NEW ابتدا به چشم می خورد پس آن را انتخاب کنید.

در ادامه در پنجره new document اندازه فایلی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید. همچنین دقت کنید که رزولوشن تصویر ۷۲PPI باشد. از آن جا که می خواهید این فایل را برای وب ایجاد کنید این میزان رزولوشن پیشنهاد می شود.

در ادامه یک منوی باز شو وجود دارد که در مقابل آن نوشته شده است Background contents . در این جا منو را باز کنید و عبارت trancparent را انتخاب کنید.

وقتی که تنظیمات لازم را انجام دادید، در سمت راست پنجره مطابق آن چه که در زیر می بینید ok را بزنید.

درست کردن فایل png با پس زمینه شفاف

بعد از این در بخش layer مطمئن باشید که در حال کار کردن بر روی یک لایه شفاف هستید. چیزی که باید مشاهده کنید به صورت زیر است:

درست کردن فایل png با پس زمینه شفاف

گام دوم: تصویر شفاف خود را ذخیره کنید

زمانی که می خواهید فایل خود را ذخیره کنید به تناسب نسخه فوتوشاپی که دارید از منوی فایل اقدام به ذخیره سازی فایل خود کنید. در این باره به راهنمایی های زیر دقت کنید:

فوتوشاپ، نسخه CC برای پیش از ۲۰۱۵

در نسخه های پیش از سال ۲۰۱۵ یک متد برای ذخیره تصاویر بهینه سازی شده برای اینترنت و وب ارائه شده که به صورت SAVE FOR WEB & DEVICE می باشد. به همین منظور منوی فایل را باز کنید و گزینه SAVE FOR WEB & DEVICE را انتخاب کنید.

درست کردن فایل png با پس زمینه شفاف.با این کار یک منوی باز شو در ابتدا و سمت راست صفحه مطابق عکس زیر باز می شود که مقابل آن نوشته شده است PRESET! آن را باز کنید و گزینه PNG 24 را انتخاب کنید.

دقت کنید که دو گزینه به نام های TRANCPARENCY و  CONVERT TO sRBG نیز تیک خورده و فعال باشند.

این تایید می کند که تصویر شما یک پس زمینه شفاف را حفظ می کند و این حالت رنگ به srgb تبدیل می شود که فضای رنگی توصیه شده برای استفاده از وب است.

درست کردن فایل png با پس زمینه شفاف

در بخش اندازه های فایل دقیقا همان اندازه ای که از پیش تعیین کرده بودید نمایش داده می شود اما شما می توانید برای صرفه جویی در فضا و موارد نظیر آن این اندازه را کمتر کنید و یا حتی بیشتر تعیین کنید.

در عکس بالا بخش SAVE را ببینید. اگر روی این گزینه ضربه بزنید می توانید به راحتی فایل خود را ذخیره کنید و آن را در سایتی که می خواهید آپلود کنید و از داشتن تصویری با پس زمینه شفاف لذت ببرید.

فوتوشاپ، نسخه CC برای ۲۰۱۵

اگر نسخه فوتوشاپ شما مطابق ان چیزی است که در این مرحله ذکر می شود رابط کاربری کمی متفاوت است.  در این جا باید به منوی فایل بروید و مطابق عکس زیر، گزینه EXPORT را انتخاب کرده وبعد EXPORT AS را هم انتخاب کنید. البته در این نسخه هم می توانید از نسخه بهینه شده برای وب نیز استفاده کنید که از طریق همین مسیر، برای تان میسر می شود اما، بیاد داشته باشید که می توانید به کمک دکمه های ترکیبی و شورت کد ها نیز به این فایل دست پیدا کنید. بدین منظور کاربران ویندوز، کلید ترکیبی CTRL + ALT+ SHIFT +S و کاربران مک از command + option + shift + s استفاده کنند.

درست کردن فایل png با پس زمینه شفاف

حالا پنجره ای مشخص می شود که باید در آن PNG را انتخاب کنید و بعد  TRANCPARENCY و  CONVERT TO sRBG را تیک دار کنید تا فایل مطابق آن چه در نظر دارید ذخیره شود.

درست کردن فایل png با پس زمینه شفاف

مطابق آن چه که در بالا مشاهده می کنید وقتی از تنظیمات درست اطمینان حاصل کردید گزینه EXPORT را بزنید تا خروجی آن روی سیستم شما ذخیره شود.

بعد از این می توانید تصویر را روی هر سایتی که می خواهید آپلود کنید.

این یکی از آموزش های مهم و پر کاربرد است که اغلب کاربران حداقل یک بار به آن نیاز داشته اند. نظر شما در این رابطه چیست؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

 

 منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *