چطور از آپدیت خودکار اپلیکیشن ها در گوگل پلی جلوگیری کنیم؟

چطور از آپدیت خودکار اپلیکیشن ها در گوگل پلی جلوگیری کنیم؟
  • 1396/7/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ممکن است شما نیز مانند بسیاری از کاربران دیگر بعد از روشن کردن صفحه نمایش گوشی خود با آپدیت خودکار اپلیکیشن ها در گوگل پلی مواجه شده باشید. در چنین شرایطی مطمئنا حس خوبی به شما دست نخواهد داد. زیرا بدون اجازه شما ترافیک اینترنتتان در حال مصرف شدن است. خوشبختانه راه حل ساده ای برای حل این مشکل وجود دارد. در این مطلب آموزشی به شما یاد خواهیم داد که چطور از به روز رسانی خودکار گوگل پلی جلوگیری کنید و تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که در زمان دلخواه تنها برنامه های مورد نظر خودتان آپدیت شوند.

گویا آی تی – به طور کلی اپلیکیشن هایی که شما از طریق گوگل پلی بر روی گوشی همراه خود نصب کرده باشید، آپدیت ها را به طور خودکار دانلود خواهند کرد. این کار به منظور بهبود عملکرد آن ها در تبلت یا گوشی هوشمندتان صورت می گیرد. اگر بخواهیم به این موضوع به طور کلی بنگریم، این فرایند به عنوان یک کار مطلوب محسوب می شود اما از طرفی می تواند باعث کاهش سرعت گوشی و مصرف دیتای اینترنت شود و در نتیجه اجازه ندهد که شما کارهای موردنظر خود را انجام دهید. اینجا است که به روز رسانی دستی اپلیکیشن ها می تواند مفید باشد.

چطور از به روز رسانی خودکار اپلیکیشن ها در گوگل پلی جلوگیری کنیم؟

۱ – ابتدا گوگل پلی را باز کنید و سپس بر روی آیکن تنظیمات در گوشه بالا و سمت چپ پنجره قرار دارد، کلیک نمایید. حال از پنجره کشویی ظاهر شده گزینه Settings را برگزینید.
۲ – از بخش Settings گزینه Auto-update apps را انتخاب نمایید.
۳ – در این قسمت سه آپشن مختلف دیده می شود: Do not auto-update apps،Auto-update apps at any time و گزینه Auto-update apps over Wi-Fi only


۴ – اولین گزینه را انتخاب نمایید. این بدان معنا است که جهت به روز رسانی اپلیکیشن ها باید خود به صورت دستی اقدام به انجام این کار کنید. اگر شما همچنان تمایل دارید که اپلیکیشن های شما به طور خودکار به روز رسانی شوند اما این آپدیت تنها از طریق اینترنت وای‌فای صورت بگیرد، در نتیجه گزینه Auto-update apps over Wi-Fi only را انتخاب نمایید.

چطور اپلیکیشن ها را به صورت دستی در گوگل پلی آپدیت کنیم؟

۱ – اگر شما گزینه Do not Auto-update apps را انتخاب کرده باشید. در نتیجه فرایند به روز رسانی باید به طور دستی انجام شود. به منظور انجام این کار در گوگل پلی بر روی آیکون تنظیمات که در گوش بالا و سمت چپ قرار دارد کلیک کنید و سپس به قسمت My apps مراجعه کنید. (این گزینه در زیر main Apps & games category وجود دارد.)

۲ – حال لیست اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشیتان نمایش داده خواهد شد. در ابتدا لیست اپلیکیشن هایی که در حال حاضر بر روی دستگاه شما نصب شده نمایش داده می شود و سپس لیست کلیه اپلیکیشن هایی که تاکنون آن ها را دانلود کرده اید. لیست اپلیکیشن های نصب شده فعلی به سه قسمت Updates، Recently updated و Up-to-date تقسیم می شود.

۳ – اپلیکیشن هایی که آپدیتی برایشان وجود داشته باشد در بالای این لیست قرار می گیرند. شما می توانید یک به یک اقدام به آپدیت آن ها نمایید یا این که با استفاده از گزینه Update All که در بالای صفحه قرار دارد همه آن ها را به صورت یک جا در صف به روز رسانی قرار دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *