آموزش تصویری بازیابی و ریکاوری پیام های متنی (SMS) پاک شده گوشی اندروید

آموزش تصویری بازیابی و ریکاوری پیام های متنی (SMS) پاک شده گوشی اندروید
  • 1396/7/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اغلب اوقات، در استفاده از تلفن هوشمند خود مهارت دارید اما گاهی اوقات نیز سهل انگاری می کنید و اتفاق بدی می افتد، برای مثال یک دکمه ی اشتباه را فشار می دهید و به طور تصادفی، پیام های متنی را از گوشی خود حذف می کنید! چه  یک پیام را حذف کرده باشید، یا همه ی آنها را، در هر صورت این اتفاقی آزاردهنده است، اما خوشبختانه می توان آن را با نرم افزار درستی بازیابی کرد، اما به شرطی که این بخش از حافظه در تلفنتان با به روزرسانی برنامه، بارگیری فایل یا غیره تغییر نکرده باشد. در ادامه بر بررسی روش بازیابی پیام های پام شده گوشی می پردازیم.

اس ام اس های پاک شده را با برنامه ی MobiKin Doctor بازیابی کنید

چندین برنامه وجود دارد که می توانید از آنها برای بازیابی پیام های ازدست رفته، حذف شده یا هرچیز دیگری در گوشی خود استفاده کنید. ما نرم افزار Mobikin تحت عنوان Mobikin Doctor برای اندروید را امتحان کردیم که می تواند به سرعت تمام پیام های متنی شما را بازیابی کند.
ما از طریق فرآیند زیر، شما را با استفاده از این نرم افزار آشنا می کنیم، اما شما هم چنین می توانید برای مشاهده ی راهنمای گام به گام استفاده از این نرم افزار به طور مستقیم به وب سایت شرکت مراجعه کنید.

ابتدا Mobikin Doctor را دانلود کنید، نسخه ی ویندوز یا نسخه ی مک
شما هم چنین می توانید راهنمای گام به گام Mobikin را بررسی کنید.

کدام گوشی ها با Mobikin سازگار هستند؟

شما می توانید بدون روت کردن گوشی خود از این برنامه استفاده کنید، اما Mobikin نیز تضمین کرده که درصورت اینکار هم می توانید تمام محتویات گوشی خود را بازیابی کنید.
برای فهمیدن چگونگی روت کردن گوشی خود، می توانید از متد Mobikin در اینجا استفاده کنید. لطفا راهنمای کامل روت کردن را نیز مطالعه کنید.
یکی دیگر از ویژگی های مهم نرم افزار بازیابی پیام های متنی ، سازگاری و قابلیت انطباق دستگاه شماست، که در این راستا Mobikin Doctor بیش از ۲۰۰۰ گوشی با سیستم عامل اندروید را پشتیبانی می کند.
از این برنامه ی مبتکرانه ، می توان برای بازیابی پیام های پاک شده در اچ تی سی، سامسونگ، موتورولا، ال جی، سونی، ایسوس و بسیاری از مارک های دیگر استفاده کرد.
لطفا لیست گوشی های پشتیبانی شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید ک این برنامه در گوشی شما نیز قابل استفاده است. البته این لیست بسیار طولانی است، بنابراین به احتمال بسیار زیاد گوشی شما نیز دراین لیست قرار دارد.
ما از گلکسی S6 در AndroidPIT استفاده کردیم و عملکرد آن بی نقص و سریع بود.
چگونه با استفاده از Mobikin Doctor برای بازیابی پیام های پاک شده در اندروید استفاده کنیم؟
بعد از نصب برنامه برروی سیستم عامل ویندوز و اتصال دستگاه، باید در عرض چند ثانیه اجازه ی دسترسی این برنامه به موبایلم را می دادم. پیش نمایش پیام های متنی من در صفحه ی اصلی Mobikin تنها ۱۷ ثانیه طول کشید و در نهایت بازیابی داده ها و نمایش آن ها بروی صفحه ی کامپیوترم نیز چند ثانیه بیشتر طول نکشید.
تصاویر زیر، چگونگی کار با این نرم افزار را نشان می دهد:
گام اول: هنگامیکه گوشی خود را وصل می کنید، این صفحه به طور خودکار شروع می شود. دستگاه شما را شناسایی کرده، به آن وصل شده و به شما اطلاع می دهد که آماده ی شروع است. شما هم چنین از صفحه ی شروع Mobikin متوجه می شوید که می توان از آن برای بازیابی کارت SD اندروید و به عنوان super toolkit استفاده کرد.

گام دوم: هنگامیکه اتصال انجام شود، داده های تلفن تان از قبیل مدل، نسخه ی سیستم و غیره نمایش داده می شود و شما می توانید نوع داده ای که می خواهید بازیابی شود را انتخاب کنید.
همانطور که در صفحه ی زیر مشاهده می کنید، می توانید مخاطبین، عکس ها، پیام ها، تماس ها، فیلم ها، صداها و اسناد را بازیابی کنید. برای رفتن به مرحله ی بعدی، next را بزنید.

گام سوم: داده هایتان در چند لحظه بازیابی می شوند و مانند تصویر زیر به انواع مختلف داده تقسیم می شوند. شما می توانید برای سهولت فیلترکردن، تنها پیام های حذف شده برای نمایش انتخاب کنید.
می توانید هر پیام یا فایل داده یا همه ی انها را در نوار بالا انتخاب کنید. آنگاه برای بازیابی داده های ازدست رفته یا حذف شده، بازیابی را انتخاب کنید.


گام چهارم: بعد از بازیابی داده ها، از شما خواسته می شود تا آنها را برروی کامپیوتر خود ذخیره کنید. و شا نیز باید برای ذخیره ی داده ها یک پوشه را انتخاب کنید.


برنامه ی Mobikin Doctor را می توان با کلیک روی پیوندها برای ویندوز یا رایانه ی مکینتاش، برای بازیابی تمامی پیام های از دست رفته یا حذف شده ی خود ، دانلود و نصب کنید.
مطمئن شوید که هرگز پیام های متنی را از دست نخواهید داد
برای جلوگیری از ترس ناشی از ازدست دادن پیام هایتان، بهترین کار تهیه ی کپی پشتیبان از پیام هایتان است. و اما خبر خوب این است که این کار تنها پنج دقیقه طول می کشد.
من از یک برنامه ی رایگان به نام SMS Backup & Restore استفاده می کنم. این برنامه تمام ویژگی های لازم را دارد؛ ساده است، خوب به نظر می رسد و به خوبی نیز کار می کند.
برای اطلاعات بیشتر، تصاویر زیر را نگاه کنید
۱ پس از دانلود و نصب این برنامه، برنامه را باز کرده و بر “تنظیم یک پشتیبان” کلیک کنید.


۲ سپس، فایل مورد نظر( برای مثال پیامها، تماس های تلفنی یا هردو) و محل ذخیره ی فایل پشتیبان ( Dropbox، Google Drive یا تلفن)را انتخاب کنید. آنگاه، بعدی را بزنید.
۳ مورد دلخواه خود را از لیست انتخاب کرده و سپس ok را بزنید.


۴ برای دسترسی به Google Drive ، باید به حساب Google خود وارد شوید. شما هم چنین می توانید برای اطمینان از عملکرد درست، برنامه ی SMS Backup & Restore را تست کنید. و پس از یک دوره ی زمانی خاص، حذف پشتیبان گیری را انتخاب کنید.


۵ بعد از تنظیم حساب Google Drive ، می توانید زمان پشتیبان گیری را انتخاب کنید.


۶ این برنامه از شما می خواهد زمان پشتیبان گیری را انتخاب کنید، مثلا روزانه، هفتگی یا حتی ساعتی. در تنظیمات پیشرفته، می توانید اعلانها را غیر فعال کنید. بعد از پیکربندی برنامه مطابق با خواسته های خود، اکنون پشتیبان گیری را انتخاب کنید تا پشتیبان گیری پیام ها یا تماس های تلفنی تان آغاز شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *