چگونه از دستورات متنی در سیری استفاده کنیم؟

چگونه از دستورات متنی در سیری استفاده کنیم؟
  • 1396/7/15
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر مکانی که در آن حضور دارید شلوغ بوده و سر و صدای زیادی در آن وجود داشته باشد احتمال اینکه نتوانید به خوبی از دستیار صوتی اپل (Siri) استفاده کنید وجود دارد. بتازگی راه حلی برای این موقعیت ایجاد شده که بر اساس آن می توان به جای دادن فرامین صوتی به Siri، دستورات را تایپ نمایید.

گویا آی اتی: در بسیاری از مواقع Siri می تواند بسادگی و به سرعت بدون اینکه نیاز باشد تا نرم افزاری را باز کنید و در مرورگر گوشی بدنبال چیز خاصی بگردید مواردی را که مد نظر شماست انجام دهد. اما لحظاتی نیز وجود دارند که فریاد زدن دستورات صوتی Siri کاری عاقلانه نخواهد بود. خوشبختانه اپل راه حلی برای این مشکل پیدا کرده و در iOS 11 و همچنین macOS High Sierra این راه حل را عملی کرده است که طبق آن شما می توانید دستورات را تایپ کنید.

استفاده از این امکان بر روی iPhone و iPad

برای استفاده از این امکان جدید ابتدا باید آنرا فعال نمایید. به قسمت تنظیمات (Setting) رفته و بر روی گزینه ی General ضربه بزنید.

استفاده از متن در سیری SIRI

گزینه ی Accessibility را انتخاب نمایید.

استفاده از متن در سیری SIRI

به پایین صفحه رفته و بر روی Siri ضربه بزنید.

استفاده از متن در سیری SIRI

ازآنجا، بر روی دکمه ی جلوی Type to Siri ضربه بزنید تا این قابلیت فعال گردد.

استفاده از متن در سیری SIRI

از این به بعد، هر گاه با نگه داستن دکمه Home دستیار صوتی اپل (Siri) را فعال کنید کیبورد نیز برای شما به نمایش در خواهد آمد و این اجازه را به شما می دهد تا دستورات را تایپ کنید. بعد از اینکه دستورات را تایپ کردید بر روی دکمه ی Done ضربه بزنید تا دستورات ارسال شوند.

استفاده از متن در سیری SIRI

اگر در هنگام تایپ دستورات و ارسال آنها اشتباه املایی و یا غیره داشتید می توانید بر روی گزینه ی Tap to Edit ضربه زده و پس از برطرف کردن آن مشکل مجدداً دستور را ارسال کنید.

استفاده از متن در سیری SIRI

فعال کردن قبلیت تایپ دستورات شما را از دردسر این موضوع که دکمه ی Home را پایین نگه داشته و دستورات را فریاد بزنید رها خواهد کرد. البته اگر Hey Siri را نیز فعال کرده باشید از آن طریق نیز می تواند دستورات صوتی خود را به Siri بدهید.

استفاده از این قابلیت بر روی Mac

تایپ کردن دستورات در Mac نیز همانند iPhone و iPad است. اما رابط کاربری آن کمی متفاوت خواهد بود. ابتدا باید این ویژگی را از بخش تنظیمات سیستم (System Preferences) فعال کنید. برای اینکار System Preferences را باز کرده و بر روی Accessibility کلیک کنید.

استفاده از متن در سیری SIRI

در نوار سمت چپ به پایین رفته و گزینه ی Siri را انتخاب کنید.

استفاده از متن در سیری SIRI

تیک کنار گزینه ی Enable Type to Siri را بزنید.

استفاده از متن در سیری SIRI

بعد از انجام این مراحل در کادری به شما اجازه داده خواهد شد که دستورات Siri را تایپ کنید.

متاسفانه بعد از اینکار راهی وجود ندارد که بتواند بصورتی صوتی به Siri دستور بدهید. بعد از فعال کردن قابلیت تایپ در Siri فرمان های صوتی دیگر کار نخواهند کرد.

نظر شما در رابطه با استفاده متنی از Siri در آیفون چیست؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر به اشتراک بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *