HTC 10؛ حل مشکل صدا و تاری عکس ها و صفحه نمایش

HTC 10؛ حل مشکل صدا و تاری عکس ها و صفحه نمایش
  • 1396/7/16
  • زهرا معبودی
  • 0

 

در این مقاله به سراغ گوشی HTC 10  رفته ایم و یکسری از مشکلاتی که کاربران با این گوشی داشته اند را بررسی کرده ایم. گوشی HTC 10 بخاطر کیفیت صدای عالی آن که از تکنولوژی Hi-Res 24 بیت استفاده می کند شناخته شده است. در این مطلب به بررسی مشکلات و راه حل های چند مشکل اساسی HTC 10 ازجمله تاری عکس ها، وزوز کردن صفحه نمایش و مشکل صدای آن اشاره خواهیم کرد.

گویا آی تی این پرچم دار شرکت HTC که سال پیش معرفی شد تصاویر بسیاری با کیفیتی نیز می گیرد زیرا در دوربین های جلو و پشت از تکنولوژی OIS (Optical Image Stabilization) استفاده می کند. این گوشی نیز همانند سایر گوشی های قدرتمند دارای ایرادات گزارش شده ای است که در مقاله ی امروز به تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

HTC 10

صفحه نمایش بر روی لوگوی اندروید گیر کرده و وزوز می کند

مشکل : صفحه نمایش گوشی من ابتدا صدایی مانند وزوز تولید کرد و بعد روشن شد و نوشته ی HTC powered by Android را نشان داد، چند دقیقه گوشی روی این صفحه ماند و سپس این روند مرتباً تکرار شده و گوشی نیز داغ می شود. تنها کاری که گوشی بعد از پایین نگه داشتن دکمه ی کاهش صدا انجام می دهد این است که صفحه سیاه شده و لوگوی HTC نشان داده می شود. بعد از این گوشی به منوی می رود که گزینه های زیر را دارد. HTC Download mode، system info show barcode، reboot to bootloader، reboot to download، reboot then power down. من تمام این گزینه ها را امتحان کردم ولی مشکل باز وجود دارد.

راه حل : به حالت Recovery بروید.

  • گوشی را خاموش کنید
  • دکمه ی روشن/خاموش، خانه و دکمه ی افزایش صدا را با هم نگه دارید.
  • هنگامی که صفحه ی ریکاوری سیستم Android را مشاهده کردید دکمه ها را رها کنید.
  • با استفاده از دکمه ی کاهش صدا بین گزینه ها پیمایش کنید و با دکمه ی روشن/خاموش گزینه ی مورد نظر را انتخاب نمایید.

از طریق این منو می توانید گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید؛ فقط باید به این نکته دقت کنید که این کار تمامی اطلاعات روی گوشی را پاک خواهد کرد.

اگر با وجود اینکار مشکل کماکان ادامه داشت باید گوشی را به مرکز خدمات پس از فروش ببرید.

تار بودن عکس ها

مشکل :  من سال پیش از تعدادی ورق A4 عکس گرفتم. در آن زمان براحتی می توانستم نوشته ها را بخوانم اما بدلایلی مجبور به انتقال این عکس ها به کامپیوتر شدم. بعد از دیدن عکس ها در کامپیوتر متوجه شما که آنها پیکسل پیکسل و تار شده اند. من حتی رزولوشن صفحه نمایش را نیز تغییر دادم ولی بهبودی در عکس ها ایجاد نشد. فکر کردم با انتقال مجدد عکس ها به داخل گوشی می توانم از آنها استفاده کنم. اما بعد از انتقال مجدد آنها به گوشی باز هم دیدم که عکس ها همان مشکل را دارا هستند. حتی از نرم افزارهایی که حالت تاری عکس را رفع می کنند نیز امتحان کردم ولی مشکل برطرف نشد.

راه حل : این احتمال وجود دارد که فایل اصلی و با کیفیت را در بار اول به سیستم منتقل نکرده باشید. داخل گوشی را جست و جو کنید که آیا فایل اصلی آنجا .جود دارد یا خیر. اگر فایل وجود ندارد هیچ روشی برای افزایش کیفیت عکس وجود ندارد.

روز و تاریخ در قسمت ارسال پیام ها ناپدید شده است

مشکل : گوشی من تاریخ و روز ارسال پیام ها را پاک می کند، البته اتفاقی برای خود پیام ها نمی افتد، فقط روز و تاریخ پایین پیام ها پاک می شود. این اتفاق ساعت ۰۰:۰۱ بامداد یکشنبه رخ می دهد. من هیچ کجا داخل گوشی تنظیمی در این رابطه پیدا نکردم.

راه حل : کاری که برای این مشکل باید انجام دهید این است که مطمئن شوید گزینه ی تنظیم خودکار روز و ساعت روشن است.

  • روی آیکون Apps ضربه بزنید.
  • وارد تنظیمات شوید.
  • زیر قسمت PHONE بر روی گزینه ی Date & time ضربه بزنید.
  • گزینه ای “Automatic date & time” و “Automatic time zone” را تیک دار کنید.

همچنین باید از قسمت مدیریت برنامه ها برنامه ی پیام رسان را باز کرده و data و Cache آنرا پاک کنید.

دکمه های کنترل شدت صدا کار نمیکند

مشکل : من با دکمه های کنترل صدا مشکل دارم و امیدوارم که بتوانید به من کمک کنید. چیزی من فهمیدم این است که این مشکل به نحوه ی روشن شدن گوشی من ربط دارد. به عنوان مثال شما وقتی گوشی را روشن می کنید ابتدا لوگوی HTC می آید و بعد از تقریبا ۱۰ ثانیه HTC m8 نشان داده می شود. ولی برای من وقتی نوشته ی HTC را نشان می دهد وارد اندروید می شود و چیز دیگری نشان نمی دهد. بعد از این اتفاق من با مشکل دکمه روبرو می شوم. من چندبار گوشی را راه اندازی مجدد کردم و حتی Chache را پاک کرده و بازگردانی به تنظیمات کارخانه را نیز امتحان کردم. اما مشکل هنوز وجود دارد.

راه حل : از آنجاییکه می گویید بازگردانی به تنظیمات کارخانه را متحان کردید شاید مشکل شما مربوط به سخت افزار باشد. بنابراین باید گوشی را به مرکز خدمات پس از فروش ببرید.

گوشی کار نمی کند

مشکل : من قبل از این مشکل هیچ اشکال خاص دیگری با این گوشی نداشتم. در حال کار با گوشی بودم که با من تماس گرفته شد. بعد از صحبت کردن و قطع کردن تماس گوشی را قفل کردم. بعد از پنج دقیقه که به سراغ گوشی آمدم فهمیدم که گوشی کار نمی کند. شارژر را به گوشی وصل کردم ولی چراغ شارژ روشن نمی شود. حتی ترکیب دکمه های روشن/خاموش را با دکمه های افزایش صدا و کاهش صدا را نیز امتحان کردم. الان گوشی ۵ ساعت است که به شارژ متصل است ولی کماکان چراغ شارژ روشن نمی شود.

راه حل : کاری که باید انجام دهید این است که درگاه شارژ گوشی را بررسی کنید و با اسپری هوا آنرا تمیز کنید و مطمئن شوید که این درگاه تمیز باشد. وقتی از تمیز بودن درگاه شارژ مطمئن شدید به مدت ۲۰ دقیقه شارژر دیگری را به دستگاه متصل کنید.

اگر باز هم مشکل وجود داشت و گوشی کار نمی کرد باید آنرا به مرکز خدمات پس از فروش ببرید.

صدای فرد تماس گیرنده شنیده نمی شود

مشکل : در ۸۰ درصد تماس های ورودی من صدای شخص تماس گیرنده را نمی شنوم. این مشکل فقط در تماس های ورودی وجود دارد.

راه حل : گوشی را به حالت Safe Mode ببرید.

  • دکمه ی روشن/خاموش را نگه دارید.
  • بر روی تصویر در زیرمجموعه ی گزینه ی “Phone Options” گزینه ی Power off را لمس کرده و نگه دارید.
  • وقتی پیغام “Reboot to safe mode” ظاهر شد، روی RESTRAT ضربه بزنید.
  • وقتی گوشی راه اندازی مجدد شود خودکار به حالت Safe Mode می رود.

وجود مشکل را مجددا بررسی کنید. اگر مشکل برطرف شده یود ایراد می تواند بخاطر یک اپلیکیشن بوجود آمده باشد که باید آن اپلیکیشن را پیدا کرده و حذف نمایید.

اگر در حالت Safe Mode نیز مشکل وجود داشت پیشنهاد ما این است که از اطلاعات پشتیبان گرفته و گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد باید گوشی را به مرکز خدمات پس از فروش ببرید.

مشکل در عملکرد صفحه نمایش گوشی

مشکل : گوشی من به جدیدترین نرم افزار به تاریخ ۲۰۱۷/۱۹/۵ بروزرسانی شده است. وقتی بین صفحه ها جا به جا می شوم، خطوطی روی صفحه ی نمایش می افتد. حتی گاهی که پوشه ها را باز می کنم صفحه نمایش روشن خاموش می شود. من ریست معمولی و بازگردانی به تنظیمات کارخانه را امتحان کردم، عکس ها را به سرویس ابری منتقل کردم، حافظه ی نهان (Cache) و کوکی ها را نیز پاک کردم. اما مشکل برطرف نشد.

راه حل : اگر بازگردانی به تنظیمات کارخانه مشکل را مرتفع نکرده است بنابراین باید گوشی را به مرکز خدمات پس از فروش ببرید تا در آنجا گوشی را از لحاظ مشکلات سخت افزاری بررسی نمایند.

در این گوشی، ترفند های مختلفی برای حل مشکلات ذکر شده که ممکن است شما نیز با مشکلی برخورد کرده باشید که در این لیست قید نشده است. در این باره تجربیات احتمالی خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *