رونمایی از پهپادی جدید برای کمک رسانی به مجروحین در زلزله و سیل

رونمایی از پهپادی جدید برای کمک رسانی به مجروحین در زلزله و سیل
  • 1396/7/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

روز دوشنبه یک پهباد جدید نجات در کنفرانس Osteopathic Medical Education در سنترسیتی رونمایی شد. این دستگاه می تواند نقشی کلیدی در نجات بیماران در حوادث ایفا کند.

گویا آی تی – با استفاده از موقعیت یاب تلفن هوشمند، پهباد HIRO Healthcare Integrated Rescue Operation می تواند با تماس اضطراری پرواز کند و نقش یک دکتر را در محل حادثه داشته باشد.
دکتر Italo Subbarao یکی از سازندگان دستگاه می گوید که این پهباد با استفاده از یک دوربین در روی یک عینک، فرد مراقب در محل را در روند کمک به بیمار راهنمایی می کند.
Subbarao می گوید:”این یک تکنولوژی است که به فرد یاد می دهد که چگونه عینک هوشمند، دستکش ها و گوشی را استفاده کند. دکتر در پشت صفحه نمایش می نشیند و می تواند وضعیت اورژانسی را تحت نظر بگیرد.”
این پهباد با تجهیزات ضروری مانند شریان بند، بانداژ و دارو به محل می آید.
Subbarao توضیح می دهد: “داروها در صندوق هایی قرار دارند که قفل هستند و از راه دور کنترل می شوند. ما همچنین تجهیزات تشخیص را در اختیار داریم که می توانیم به وسیله آن ها علائم حیاتی بیمار را رصد کنیم.”
عینک های مخصوص و گوشی، فرد حاضر در صحنه را به یک دکتر وصل می کند و یک دوربین در وسط عینک تعبیه شده است که تصویر را به پورتال دکتر انتقال می دهد.
ویدیو معرفی توسط مرکز Osteopathic Medicine یک حادثه فرضی و شیوه کمک به فرد حادثه دیده را نشان می دهد.
تعامل و راهنمایی هم زمان بین فرد و دکتر وجود دارد.
Subbarao می گوید::”دکتر توانایی کنترل از راه دور موقعیت را دارد و همچنین می تواند درمان های ضروری را بر روی بیمار انجام دهد.”
هنگامی که دکتر تشخیص بدهد، صندوق های قفل شده را باز می کند. در واقع می توان گفت این دستگاه مانند یک آمبولانس کوچک از راه دور است که با ارائه تصویر می تواند عملیات پزشکی مختلفی را انجام دهد.
تکنولوژی پهباد هنوز در حال بهبود است تا این که سازندگان مطمئن شوند که می تواند مسافت بیشتری را با تجهیزات بیشتر طی کند. همچنین بر روی امنیت و ارتباط ماهواره ای تمرکز ویژه ای وجود دارد.
در حال حاضر HIRO در حال پرواز آزمایشی است و انتظار می رود که در اوایل سال آینده عرضه شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *