نحوه ی انتخاب موس و کیبورد مناسب

نحوه ی انتخاب موس و کیبورد مناسب
  • 1396/7/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

انتخاب یک موس و کیبورد مناسب انتخابی مهم است، زیرا این دو معمولاً مدت زمان زیادی مورد استفاده ی شما قرار می گیرند و می بایست به هنگام خرید هر یک از آن ها دقت زیادی داشته باشید.

گویا آی تی – کارشناسان فناوری اطلاعات بر این اعتقادند که اگر از موس و کیبورد بر روی میز استفاده می کنید بهتر از به سراغ موس ها و کیبوردهای سیم دار بروید، اما در صورتی که کامپیوترتان از نوع سینمای خانگی است و شما از راه دور اقدام به کنترل آن می کنید بهتر است در پی یک combo بی سیم باشید.
در حال حاضر، کیبوردهای موجود در بازار بر دو نوع هستند: آن هایی که مخصوص بازی اند و آن هایی که مخصوص مدیا پلیر. چنان که واضح است شما می بایست به دنبال کیبوردی باشید که با نیازهایتان سازگار باشد.

البته کیبوردهای مخصوص بازی آن چنان تفاوتی با کیبوردهای معمولی ندارند، تنها چند کلید اضافی بر روی آنها تعبیه شده است. اما این امر برای موس های مخصوص بازی صادق نیست. موس های بازی حساسیت بسیار بالاتری دارند، به گونه ای که اکثر آن ها از حساسیت ۲۰۰۰dpi برخوردارند، و البته حتی بالاتر تا ۴۰۰۰dpi.
بدیهی است که چنین حساسیتی در موس های عادی وجود ندارد. لذا اگر اهل بازی هستید می بایست حتماً به دنبال یک موس مخصوص بازی باشید اما اگر اهل بازی نیستید یک موس معمولی نیز کار شما را راه می اندازد.

در سال های پیشین حرکت موس ها بر پایه ی یک توپ کوچک بود که نقش غلتک را برای آن ها ایفا می کرد، اما آن موس ها کارساز نبودند زیرا علاوه بر سرعت کم، گاه به سبب چسبیدن پرزها و مواد زائد به توپ، دقتشان هم کم می شد.
پس از آن استفاده از موس های نوری باب شد. موس های نوری دارای یک لامپ LED و یک دوربین کوچک جهت گرفتن تصاویر از سطحی که موس روی آن حرکت می کرد، بودند. با وجود آن که موس های نوری از دقت و سرعت بسیار بالاتری به نسبت موس های توپی برخوردار بودند اما همچنان برای بازی، آن چنان کار ساز نبودند. به همین سبب امروزه برای بازی از موس های لیزری استفاده می شود. این موس ها از سرعت و دقت بیشتری به نسبت موس های نوری برخوردار هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *