چطور با تلفن ثابت پیامک (SMS) بفرستیم؟

چطور با تلفن ثابت پیامک (SMS) بفرستیم؟
  • 1396/7/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امکان ارسال پیامک در شبکه ی تلفن ثابت با استفاده از سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت امکان پذیر است. این سرویس باعث شده تا خدمات متنوعی از طریق تلفن ثابت به مشترکین عرضه شود. سرویس پیام کوتاه در شبکه ی تلفن ثابت (Fix SMS) این امکان را فراهم ساخته تا بتوان با استفاده از تلفن ثابت به دیگر تلفن های ثابت و همچنین به تلفن های همراه پیامک متنی ارسال کرد.

گویا آی تی – سرویس پیام کوتاه در شبکه ی تلفن ثابت از سال ۱۳۹۰ در اکثر مراکز استان ها قابل استفاده است. این سرویس امکان ارسال ۶۹ کاراکتر فارسی و ۱۵۹ کاراکتر انگلیسی را فراهم ساخته است. البته در این نوع پیامک نیز مشابه پیامک های تلفن همراه در صورت بیشتر شدن کاراکترها از حداکثر تعیین شده هزینه ی ارسال پیامک بیشتر می شود. با وجود کارایی زیاد این روش ارسال پیامک، در حال حاضر استقبال محدودی از این سرویس شده است.

برای استفاده از این سرویس در صورتی که گوشی تلفن ثابت دارای قابلیت ارسال در دریافت پیامک باشد، می توان با وارد کردن شماره ی ۹۷۱۷۰۰۰ به عنوان SMS Center از خدمات این سرویس بهره برد. راه اندازی سرویس پیام کوتاه با استفاده از تلفن ثابت نیازی به ثبت نام و هزینه ی راه اندازی اولیه ندارد.

روش دیگر این است که به سایت asanak.ir مراجعه کنید و در آن جا ثبت نام و سرویس مناسب خود را خریداری نمایید. این روش بیشتر برای ارسال و دریافت انبوه پیامک است. پس از ثبت نام، با استفاده از تلفن ثابت متقاضی و یا با شماره های خاص با پیش شماره ی ۰۲۱ می توان از طریق اینترنت پیامک ارسال و دریافت کرد.

هم مشترکان حقیقی و هم مشترکان حقوقی می توانند با استفاده از تلفن ثابت پیامک ارسال کنند. برای استفاده از خدمات سایت آسانک مشترکان حقیقی باید کپی کارت ملی و آخرین قبض پرداختی تلفن خود را ارائه دهند. مشترکان حقوقی نیز لازم است تا کپی آگهی تأسیس، آخرین روزنامه رسمی شرکت، معرفی رسمی نماینده ی شرکت به همراه کارت ملی او را به آسانک ارائه دهند. گذشته از این داشتن کپی اجاره نامه ای که دارای کد رهگیری است، در صورتی که خط تلفن ثابت در اجاره ی متقاضی باشد، ضروری است.

سرویس ارسال پیام کوتاه با استفاده از تلفن ثابت به کسب و کارها و شرکت ها این امکان را می دهد تا به صورت انبوه پیامک ارسال کنند. چنین سرویسی امکان تبلیغات گسترده با استفاده از تلفن ثابت را فراهم می سازد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *