سامسونگ و مدیریت ساختمان ها با استفاده از هوش مصنوعی!

سامسونگ و مدیریت ساختمان ها با استفاده از هوش مصنوعی!
  • 1396/7/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بر طبق گزارشی از کره ی جنبوبی، گویا سامسونگ مشغول توسعه ی تکنولوژی جدیدی است که با استفاده از آن مدیران ساختمان می توانند به واسطه ی هوش مصنوعی اقدام به مدیریت ساختمان کنند.

گویا آی تی – بر طبق همان گزارش، تکنولوژی مورد نظر قرار است در بیست و ششم مهرماه در دفتر مرکزی سامسونگ معرفی شود. این که آیا سامسونگ این تکنولوژی را در اختیار کاربران تجاری نیز قرار خواهد داد یا نه، تا کنون مشخص نشده است.
چنان که از گفته ها بر می آید، این تکنولوژی قرار است با نام تجاری b.IoT عرضه شود. تکنولوژی b.IoT اطلاعات مورد نیاز را از منابعی همچون داده های حسگر ها و حتی تلویزیون های ساکنان ساختمان کسب می کند و مدیر ساختمان می تواند با استفاده از آن ها از قسمت های فعال و غیرفعال ساختمان مطلع شود و سیستم های گرمایش، سرمایش، نور و … را به طور اتوماتیک مدیریت کند. چنان که واضح است، این فناوری می تواند نقشی اساسی در صرفه جویی در زمان و هزینه های مصرفی داشته باشد.
گویا سامسونگ قرار است بر روی صادرات این تکنولوژی سرمایه گذاری کند. فی المثل قصد دارد از این تکنولوژی در ساختمان خود در شهر ورشو لهستان استفاده کند و افزون بر این در برخی ساختمان ها در شهر های یونگجو و دائگو کشور کره ی جنوبی، آن را مورد استفاده قرار دهد.
تلاش سامسونگ در راستای افزایش سهم خود در بازار اینترنت اشیاء بوده و درصدد است که در این بازار نفوذ خوبی داشته باشد. البته سامسونگ در مدت اخیر نیز محصولات تازه ای را، چه در زمینه ی سیستم های هوشمند خانگی و چه در استفاده از هوش مصنوعی در اسمارت فون ها، بر پایه ی اینترنت اشیاء معرفی کرده است.
البته انکار نمی توان کرد که قسمتی از پیشرفت های سامسونگ در حیطه ی هوش مصنوعی به سبب فناوری های استارتاپ آمریکایی Viv Labs می باشد. (سامسونگ در سال پیشین این استارتاپ را صاحب شد و از آن در گشترش بیکسبی استفاده کرد.)
البته در ماه های پیشین نیز خبرهایی از استفاده ی تایزن، سیتسم عامل اختصاصی سامسونگ، در دستگاه های اینترنت اشیاء شنیده می شد. گویا هدف سامسونگ از به کار بردن تایزن، آن بوده که از وابستگی خود به اندروید در اسمارت فون کم کند.

در آخر گفتنی است که اطلاع دقیقی از امکانات تکنولوژی ساختمان سامسونگ در دسترس نیست و برای اطلاع یافتن از آن بایستی تا انتشار اخبار بعدی صبر کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *