آموزش اتصال دستگاه های اندروید و iOS به ویندوز ۱۰ در آپدیت Fall Creators

آموزش اتصال دستگاه های اندروید و iOS به ویندوز ۱۰ در آپدیت Fall Creators
  • 1396/7/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

حدوداً یک هفته ی دیگر آپدیت Fall Creators عرضه خواهد شد و مایکروسافت به واسطه ی آن امکان متصل کردن دستگاه های آی او اس و اندروید را به ویندوز ۱۰ برای کاربران فراهم خواهد کرد. این اتصال از طریق قابلیت Continue on PC صورت خواهد گرفت. از طریق این قابلیت می توان صفحات وب را بدون استفاده از کابل یو اس بی و هر نوع واسطه ی دیگر از دستگاه به کامپیوتر منتقل کرد.

گویا آی تی – البته اکنون استفاده از این ویژگی تنها برای کاربران اینسایدر ویندوز ۱۰ ممکن است و کاربران عادی بایستی صبر کنند تا پس از به روز رسانی ویندوز ۱۰ از آن استفاده نمایند. به هر صورت ما در ادامه یک به یک به آموزش نحوه ی اتصال دستگاه های اندرویدی یا آی او اس به ویندوز ۱۰ بدون استفاده از کابل می پردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

مراحل اتصال دستگاه های اندرویدی و آی او اس به ویندوز ۱۰ بدون استفاده از کابل

پیش از فهرست کردن مراحل، ذکر این نکته لازم است که برای این کار به یک شماره تلفن نیاز دارید. همچنین مراحلی که در پی می آیند بر پایه ی استفاده از دستگاه های اندرویدی هستند اما برای استفاده از دستگاه های آی او اس نیز کاربرد دارند.
۱- در مرحله ی اول، بایستی بر روی دستگاه خود اپلیکیشن کورتانا را نصب کنید. جهت ورود به این اپلیکیشن بایستی از همان اعتبارنامه ای که بر روی کامپیوترتان استفاده می کنید، استفاده کنید.
۲- در مرحله ی دوم، به قسمت تنظیمات setting در کامپیوتری که ویندوز ۱۰ روی آن نصب است بروید.
۳- سپس برنامه ی Phone را باز کنید.

۴- در مرحله ی چهارم پس از آن که از اتصال کامپیوتر اطمینان حاصل می کنید، بایستی برای متصل کردن دستگاه اندروید یا آی او اس بر روی گزینه ی Add a Phone کلید کنید.

۵- در این مرحله می بایست در پنجره ی جدید، کد کشور و پس از آن شماره تلفنتان را وارد کنید. پس از کلیک بر روی گزینه ی Send، یک کد تأیید هویت برای شماره تلفن شما ارسال می شود.

۶- در مرحله ی ششم یک اپلیکیشن اندرویدی، با نام Microsoft Apps به شما نشان داده می شود و بایستی آن را دانلود کنید. این اپلیکیشن در ادامه برای اتصال به کامپیوتر به کارتان خواهد آمد.
۷- در اپلیکیشن کورتانا، یعنی همان اپلیکیشنی که در مرحله ی اول نصب کردید، در قسمت Continue your tasks on PC گزینه ی Try it now را لمس کنید.

۸- پس از لمس گزینه ی Try it now شاهد دکمه ی Continue in PC خواهید بود و از آن به بعد می توانید هر زمان که در اپلیکیشن کورتانا خبری را باز کردید آن را به کامپیوتر نیز ارسال کنید. ذکر این نکته لازم است که روند پردازش صرفاً یک بار قابل اجرا است و در صورتی که برای ارسال پیام باری دیگر تلاش کنید، چیزی برای شما در کامپیوتر ارسال نخواهد شد. افزون بر این هر زمان که بخواهید می توانید اتصال به کامپیوتر را قطع نمایید.

Continue on PC صرفاً به کورتونا اختصاص ندارد

این ِویژگی صرفاً برای اپ کورتونا نیست. برای مثال شما می توانید در مرور گوگل کروم نیز هر زمان که خواستید با مراجعه به بخش Share و پس از آن به بخش Setting، گزینه ی Continue on PC را انتخاب کنید.
افزون بر این موارد، با استفاده از این ویژگی می توانید تصاویر را نیز به کامپیوتر ارسال کنید. اما برای این کار بایستی یک مرحله بیشتر انجام دهید. در اپلیکیشن Google Photos در قسمت Share گزینه ی Continue on PC را انتخاب کنید. در این مرحله از شما خواسته می شود که برای فایلی که قرار است به اشتراک گذارده شود یک لینک ایجاد کنید. در صورتی که تنها قصد ارسال یک تصویر را دارید می بایست گزینه ی اول را انتخاب نمایید. به همین صورت می توانید لینک هایی که در گوگل ذخیره شده اند را مستقیماً در کامپیوتر باز کنید. گزینه ی Continue on PC در همه ی قسمت های سیستم عامل اندروید وجود دارد اما صرفاً وقتی قادر به استفاده از آن خواهید بود که یک لینک قابل اشتراک در آن قسمت ها موجود باشد.

دیگر امکانات قابلیت Continue on PC

افزون بر موارد فوق، با استفاده از قابلیت Continue on PC می توان اقدام به پیاده سازی روند همگام سازی در ارتباط با دستگاه های چند سکویی کرد. در اپلیکیشن کورتانا می توان به همگام سازی نوتیفیکیشن تماس های از دست رفته، پیام های وارد شونده، وضعیت باتری ضعیف و … پرداخت.
جهت فعال سازی گزینه ی همگام سازی می بایست از طریق مسیر زیر اقدام کنید:
Cortana> Swipe from left of screen> Setting> Cross Device
سپس امکان انتخاب اپلیکیشن هایی که خواهان پخش نوتیفیکیشن های آن ها بر روی کامپیوتر هستید برای شما فراهم می شود و بایستی به انتخاب آن ها بپردازید. با انتخاب گزینه ی Choose what to synce می توانید به انتخاب اپلیکیشن ها بپردازید.

نحوه ی اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر با استفاده از کابل یو اس بی
اگر خواهان آن هستید که دستگاهتان را با استفاده از کابل یو اس بی به کامپیوترِ دارای ویندوز ۱۰ نصب کنید می توانید از برنامه ی Microsoft Phone که برای ویندوزهای ۸٫۱ به بعد قابل استفاده است، استفاده کنید.

نحوه ی استفاده از Microsoft Phone Companion

برای استفاده از این برنامه بایستی ابتدا آن را از فروشگاه ویندوز دانلود کنید. سپس دستگاه را وصل کرده و برنامه را اجرا نمایید. در این مرحله، برنامه به شکل اتوماتیک قادر به تشخیص و نشان دادن جزئیاتی مانند وضعیت شارژ، فضای ذخیره سازی و … است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *