سامسونگ گلکسی A7 2017 : حل مشکل پیغام خطای “Unfortunately, Setting has stopped”

سامسونگ گلکسی A7 2017 : حل مشکل پیغام خطای “Unfortunately, Setting has stopped”
  • 1396/7/22
  • زهرا معبودی
  • 0

افراد بسیاری با این مشکل مواجه بوده اند که گوشی ستمسونگ گلکسی A7 آنها بعد از مدتی کند شده و نهایتاً پیغام خطای “Unfortunately, Setting has stopped” به کاربر نشان داده می‌شود. در اصل معنی این پیغام این اصل که اپلیکیشن مربوطه از کار افتاده است ولی در اغلب موارد این مورد یک مشکل موقت بوده و با راه اندازی مجدد گوشی برطرف خواهد شد.

گویا آی تی: در این مقاله قصد داریم به این مسئله بپردازیم که اگر راه اندازی مجدد مشکل را برطرف نکرد، برای حل شدن آن چه راه هایی پیش رو داریم. در ایتدا ما سعی خواهیم کرد که علت این مشکل را پیدا کنیم و سپس نسبت به رفع آن و برطرف نمودن مشکل اقدام خواهیم کرد.

چگونه مشکل “Setting has stopped” را در گلکسی A7 عیب یابی کنیم

پیغام خطای “Setting has stopped” نیز مانند تمام پیغام خطاهای از این دست به مشکلات مربوط به اپلیکیشن ها مربوط می‌شوند اما زمانی این موضوع پیچیده می‌شود که بدانید اپلیکیشن تمامی تنظیمات و خصوصیات گوشی شما را کنترل می‌کند و در صورت ادامه دار بودن این مشکل، تمامی امکانات و تنظیمات گوشی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این مشکل می‌تواند به نوعی گوشی شما را غیرقابل استفاده نموده و حتی می‌توانند به شدت گوشی شما را کند نماید زیرا تنظیمات یکی از بخش‌های اصلی نرم افزار firmware هر گوشی است. اما قبل از اینکه به سراغ عیب یابی این مشکل برویم اجازه دهید یکی از پیام های ارسالی در این رابطه را با هم مرور کنیم :

سامسونگ گلکسی A7 2017

مشکل : سلام، امیدوارم بتوانید در مورد مشکلی که برای من بوجود آمده به من کمک کنید. گوشی گلکسی A7 من مدتی است که مرتباً پیغام خطای Unfortunately, Setting has stopped را نشان می‎‌دهد. اما قبل از این مورد من متوجه کن شدن غیرعادی گوشی شدم. وقتی این پیغام نشان داده می‌شود من دو گزینه دارم، یا زدن دکمه OK و یا زدن دکمه ی REPORT که هیچکدام از این دو مورد مشکل را برطرف نمی‌کند.

عیب یابی : طبق تجربه ای که داریم معمولا مشکل ذکر شده در بالا از مشکلات مرتبط با نرم افزارهای جانبی پیچیده تر است. Setting نرم افزاری است که در firmware جایگذاری شده که تمامی تنظیمات و خصوصیات را مدیریت می‌کند. این مشکل می‌تواند ناشی از یک مشکل جدی در داخل firmware باشد که ما را ناچار به عیب یابی مشکل می‌نماید.

گام اول : گوشی را به حالت Safe mode ببرید.

در اولین قدم باید این نکته را متوجه شویم که آیا نرم افزارهای جانبی که توسط کاربر بر روس گوشی نصب شده اند نقشی در این مشکل داشته اند یا خیر. برای اینکار باید بصورت موقت گوشی را به حالت Safe mode ببریم. اینکار باعث غیرفعال شدن تمامی نرم افزارهای جانبی نصب شده بر روی گوشی می‌شود. اگر بعد از اینکار مشکل برطرف شده و دیگر پیغام خطا نشان داده نشد می‌توان نتیجه گرفت که یکی از نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی عامل این مشکل بوده است. سپس شما باید این اپلیکیشن را پیدا کرده و حذف نمایید. اما اگر با حالت Safe mode نیز مشکل برطرف نشد باید به مرحله ی بعد برویم و روش های دیگری را امتحان کنیم.

برای رفتن به حالت Safe mode مراحل زیر را طی کنید

  1. گوشی را خاموش کنید.
  2. دکمه ی روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید.
  3. بعد از دیدن لوگوی SAMSUNG دکمه ی روشن/خاموش را رها کنید
  4. بعد از رها کردن دکمه ی روشن/خاموش سریع دکمه ی کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید.
  5. تا پایان روند راه اندازی مجدد گوشی دکمه را نگه دارید.
  6. عبارت Safe mode در گوشه ی پایین سمت چپ صفحه ظاهر خواهد شد.
  7. وقتی عبارت Safe mode را دیدید کلید کاهش صدا را رها کنید.

اگر این مشکل برطرف شد، قبل از اینکه اپلیکیشن مشکوک را پاک کنید به تنظیمات رفته و در قسمت مدیریت اپلیکیشن ها، data اپلیکیشن Setting را پاک کنید. سپس اینکار را برای اپلیکیشنی که به آن مشکوک هستید نیز انجام دهید علاوه بر اینکه برای این اپلیکیشن cache را نیز پاک نمایید.

  1. از صفحه ی اصلی گوشی بر روی آیکون Apps ضربه بزنید.
  2. تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. بر روی اپلیکیشن‌ها (Applications) ضربه بزنید.
  4. بر روی مدیریت اپلیکیشن (Application manager) ضربه بزنید.
  5. Setting را انتخاب کنید.
  6. به قسمت فضای ذخیره سازی (Storage) بروید.
  7. بر روی Clear cache ضربه بزنید (برای اپلیکیشن جانبی)
  8. بر روی Clear data ضربه زده و OK را انتخاب کنید.

اگر به هر دلیل در حالت Safe mode باز هم با مشکل مواجه شدید راه حلی بعدی را امتحان کنید.

سامسونگ گلکسی A7 2017

گام دوم : رفتن به حالت Recovery  و استفاده از گزینه ی Wipe the cache partition

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان برای این مشکل متصور بود وجود ایراد در فایل های موجود در حافظه ی نهان سیستم است. در این راه حل این فایل ها را پاک می‌کنیم تا سیستم مجددا‌ این فایل ها را ایجاد نماید (اینبار بدون مشکل). به حالت Recovery رفته و پارتیشن مربوط به این فایل ها را بطور کامل خالی نمایید.

  1. گوشی را خاموش کنید.
  2. دکمه های روشن/خاموش، افزایش صدا و خانه را همزمان با هم فشرده و نگه دارید.
  3. بعد از دیدن لوگوی دستگاه دکمه ی روشن/خاموش را رها کنید.
  4. وقتی لوگوی اندروید را ملاحظف کردید تمام دکمه ها را رها کنید. قبل از اینکه گزینه های مربوط به بخش recovery به شما نشان داده شود، برای ۳۰ تا ۶۰ ثاینه، عبارت Installing system update نمایش داده خواهد شد.
  5. برای جابجایی بین منوها می‌توانید از دکمه ی کاهش صدا استفاده کنید. با استفاده از این دکمه بر روی گزینه ی ‘wipe the cache partition’ بروید.
  6. دکمه ی روشن/خاموش را فشار دهید.
  7. با استفاده از دکمه ی کاهش صدا بر روی گزینه ی ‘yes’ بروید و دکمه ی خاموش/روشن را فشار دهید.
  8. وقتی کار پاکسازی به اتمام رسید بر روی گزینه ی ‘Reboot system now’ بروید.
  9. دکمه ی روشن/خاموش را فشار دهید تا دستگاه مجددا راه اندازی شود.

اگر باز هم پیغام خطا به شما نمایش داده شد زمان ریست کردن گوشی است.

گام سوم : تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات گوشی و ریست کردن آن

احتمال این وجود دارد که ریست کردن مشکل را برطرف نموده و شما را از شر این پیغام راحت کند ولی باید دقت کنید که این کار تمامی فایل‌های شما نیز پاک خواهد کرد. بنابراین از تمامی اطلاعات روشی گوشی پشتیبان تهیه کنید. بعد از اینکار مراحل زیر را انجام دهید :

  1. گوشی را خاموش کنید.
  2. دکمه های روشن/خاموش، افزایش صدا و خانه روفشار دهید و نگه دارید.
  3. وقتی لوگوی دستگاه را ملاحظه کردید دکمه ی روشن/خاموش را رها کنید.
  4. وقتی لوگوی اندروید را ملاحظف کردید تمام دکمه ها را رها کنید. قبل از اینکه گزینه های مربوط به بخش recovery به شما نشان داده شود، برای ۳۰ تا ۶۰ ثاینه، عبارت Installing system update نمایش داده خواهد شد.
  5. برای جابجایی بین منوها می‌توانید از دکمه ی کاهش صدا استفاده کنید. با استفاده از این دکمه بر روی گزینه ی ‘wipe data / factory reset’ بروید.
  6. دکمه ی روشن/خاموش را فشار دهید.
  7. با استفاده از دکمه ی کاهش صدا بر روی گزینه ی ‘yes’ بروید و دکمه ی خاموش/روشن را فشار دهید.
  8. دکمه ی روشن/خاموش را فشار دهید تا کار بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه شروع شود.
  9. وقتی کار ریست به اتمام رسید بر روی گزینه ی ‘Reboot system now’ بروید.
  10. دکمه ی روشن/خاموش را فشار دهید تا دستگاه مجددا راه اندازی شود.

در انتها امیدواریم که این راهنمای عیب یابی مشکل گوشی شما را برطرف کند. اگر در این باره راه حل و تجربه موفقی دارید آن را در بخش نظرات برای سایر دوستان خود بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *