عدم پرداخت قبض موبایل چه عواقبی را در پی خواهد داشت؟

عدم پرداخت قبض موبایل چه عواقبی را در پی خواهد داشت؟
  • 1396/7/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آنانی که از سیم کارت دائمی برخوردار هستند، می بایست نسبت به پرداخت به موقع قبض موبایل خود اقدام کنند، در غیر این صورت سیم کارتشان قطع خواهد شد. در صورت ادامه ی این رویه، از سیم کارت آن ها سلب امتیاز می گردد.

شرایط پرداخت سیم کارت های دائمی همراه اول

در سیم کارت های همراه اول، صورت حساب هر ماهِ مشترکین در سوم یا چهارم ماه بعد از طریق پیامک برای آنان ارسال می شود. مهلت پرداخت این صورت حساب، تا بیست و یکم هر ماه است. اما اگر هر یک از مشترکین همراه اول، برای دو دوره ی پشت سر هم، قبض خود را پرداخت نکنند، ۳ روز قبل از مهلت پرداخت با اخطار قطع مواجه خواهند شد و باز هم اگر قبض خود را پرداخت نکنند سیم کارت آن ها دچار قطع یک طرفه پایان دوره خواهد شد.
افزون بر این در صورتی که صورت حساب میان دوره به ۸۰ درصد ودیعه برسد یک پیامک اخطار ارسال خواهد شد و هنگامی که به ۱۰۰ درصد ودیعه برسد، سیم کارت قطع یک طرفه میان دوره خواهد شد.
هر یک از قطع های یک طرفه پایان دوره و یک طرفه میان دوره با توجه به برخی شرایط ۲ هفته الی یک سال بعد قطع دو طرفه خواهند شد. در صورت قطع دو طرفه، نامه ی اخطار سلب امتیاز برای مشترک ارسال می شود و در صورتی که باز هم بدهی پرداخت نگردد، از سیم کارت سلب امتیاز خواهد شد.
این پایان ماجرا نخواهد بود. در صورت عدم پرداخت بدهی، شرکت از راه قانونی برای وصول بدهی خود اقدام خواهد کرد. در این صورت اگر بدهی پرداخت شود و مشترک خواهان امتیاز سیم کارت خود باشد می تواند با پرداخت هزینه دائری مجدد، اقدام به این کار کند.

شرایط پرداخت سیم کارت های دائمی ایرانسل

هر یک از مشترکین سیم کارت های ایرانسل می توانند برای اطلاع از خلاصه ی صورت حساب دوره ی گذشته یک پیامک بدون متن به شماره ی ۵۴۵۵ ارسال کنند.
افزون بر این، می توانند برای دریافت صورت حساب دوره های بعدی از طریق پیامک، یک پیامک بدون متن به شماره ی ۵۴۵۹ ارسال نمایند. البته آگاهی از جزئیات صورت حساب از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نیز وجود دارد.
برای پرداخت صورت حساب، هر یک از مشترکین تا بیست و هشتم ماه های فرد، یعنی فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن، فرصت دارند برای پرداخت صورت حساب خود اقدام کنند. (البته در صورت حساب های جدید، مشترکین ایرانسل می توانند تا سه دوره و البته تا مبلغ ۲۰ هزار تومان، پرداخت خود را به تعویق اندازند.)
اما اگر هر یک از مشترکین در فرصت مقرر صورت حساب خود را پرداخت نکند، چهار روز بعد سیم کارتش یک طرفه خواهد شد. در صورتی که تا ۵۷ روز بعد اقدامی برای پرداخت قبض صورت نگیرد، قطع یک طرفه به قطع دو طرفه تبدیل خواهد شد. اما اگر تا ۱۴۰ روز بعد از صدور صورت حساب همچنان قبض بدون پرداخت باقی بماند این گزینه برای شرکت ایرانسل وجود دارد که شماره تلفن را از شبکه حذف کرده و از مالک سیم کارت، سلب مالکیت کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *