مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی A3  و A5 مدل ۲۰۱۷  و راه حل آن ها

مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی A3  و A5 مدل ۲۰۱۷  و راه حل آن ها
  • 1396/7/27
  • زهرا معبودی
  • 2

تکنولوژی مشکلات خودش را دارد. مانند تمام دیگر دستگاه ها گلکسی(۲۰۱۷(  A3 و(۲۰۱۷(  A5   نیز مشکلات خاص خود را دارند که گاهی اوقات ممکن است تجربه کاربری را خراب کنند. البته قطعا این دستگاه ها مانند نوت ۷ منفجر نمی شوند اما برخی مشکلات جزئی وجود دارند که ممکن است برخی کاربران با آن مواجه شوند. خوشبختانه ما راه حل مشکلات را برایتان آماده کرده ایم.

باتری خیلی سریع خالی می کند

مشکل

گویا آی تی: چندین کاربر این مشکل را در گلکسی A3 و A5 مدل ۲۰۱۷ گزارش کرده اند: باتری تنها در عرض چند ساعت خالی می شود. از آن جایی که قدرت A5 در باتری قوی آن است این مشکل آزار دهنده تر از قبل می شود.

راهکار

اگر خالی شدن باتری خیلی شدید است احتمالا گوشی شما مشکل خاصی دارد زیرا باتری گلکسی(۲۰۱۷(  A5 بهتر از معمول است و گلکسی(۲۰۱۷( A3  نیز باتری بدی ندارد. باتری این گوشی ها در حالت عادی یک روز با گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، وب گردی، تماشای ویدیو و دیگر کار ها را دوام می آورد. اما اگر تنها چند ساعت عمر باتری نصیبتان شود یعنی گوشی شما یک مشکل دارد.

به بخش تنظیمات باتری بروید و بینید که کدام اپلیکیشن ها بیشترین مصرف باتری را دارند. برخی اپلیکیشن مصرف پس زمینه ای دارند و اگر به خوبی بهینه نشده باشند ممکن است به طور جدی در مصرف باتری تاثیر بگذارند.

مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی A3  و A5 مدل 2017  و راه حل آن ها

حسگر اثر انگشت، انگشت شما را شناسایی نمی کند

مشکل

برخی از حسگر های اثر های اثر انگشت خیلی ظریف هستند  اما به دلیل وجود چندین فاکتور نمی توان به طور کلی نظر داد: نحوه ثبت کردن اثر انگشت، وضعیت قرارگیری انگشت بر روی سنسور و غیره. برخی از کاربران از از سنسور اثر انگشت گلکسی(۲۰۱۷(  A5  شاکی بوده اند و حتی برخی کاربران در نقد و بررسی ها این موضوع را به عنوان نکته ای منفی ذکر کرده اند.

راهکار

در اغلب موارد مشکل از خود کاربر است: مطمئن شوید که انگشت را از زوایای مختلف ثبت کرده اید و مخصوصا از زاویه و موقعیتی که از آن جا گوشی را باز می کنید. برخی کاربران تنها انگشتشان را بر روی اسکنر می گذارند و آن را به درستی به اطراف حرکت نمی دهند. همچنین به یاد داشته باشید که دست تان عاری از رطوبت و خشک و تمیز باشد.

به نظر می رسد که گزارشات حاکی از این دارند که این مشکل بیشتر برای کاربران A5 (2017) بوده است و کمتر بر A3 (2017) تاثیر گذاشته است. با این اوصاف از لحاظ فرضی امکان دارد که سامسونگ برای رفع این مشکل آپدیتی روانه کند.

دستگاه به کامپیوتر متصل نمی شود

مشکل

به طور عادی وقتی که A5 و A3 (2017) را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل می کنید شناسایی و متصل می شوند. اما برخی اوقات کامپیوتر گوشی را شناسایی نمی کند.

راهکار

اول از هر کاری بهتر است که از یک کابل با کیفیت (کابل خود سازنده گوشی و یا کابلی از برندی معتبر) استفاده کنید. اگر وقتی که گوشی را به کامپیوتر وصل می کنید اتفاقی نمی افتد نگران نباشید. به گوشی خود نگاه کنید، احتمال دارد که گوشی اتصال را شناسایی کرده و صفحه را بالا آورده و از شما درخواست ادامه کار را دارد. اگر باز هم از دستگاه واکنشی مشاهده نکردید، وارد بخش Developer options شده و USB debugging را فعال کنید.

مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی A3  و A5 مدل 2017  و راه حل آن ها

اتصال وای فای ثبات ندارد

مشکل

شما به اینترنت متصل هستید و ناگهان اتصال دچار مشکل و قطعی می شود. این مشکل هر از گاهی رخ می دهد و تنها در این مدل ها نیز اتفاق نمی افتد. مشخص کردن منشا این مشکل کار سختی است.

راهکار

تا به امروز، سامسونگ هیچ گونه اظهار رسمی در مورد این مشکل اعلام نکرده است. از آن جایی که چندین فاکتور ممکن است دلیل احتمالی این مشکل باشند پیدا کردن علت اصلی آن کمی دشوار است. اگر مطمئن هستید که مشکل از دستگاه شما است و اتصال مشکلی ندارد (که بعید است اینگونه باشد)، تنظیمات شبکه را بررسی کنید و اپلیکیشن ها را نیز آپدیت کنید. آپدیت کردن اپلیکیشن ها از ثبات آن ها اطمینان حاصل می کند.

مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی A3  و A5 مدل 2017  و راه حل آن ها

تاچ اسکرین پاسخگو نیست

مشکل

گاهی اوقات صفحه نمایش گوشی دچار مشکل شده و پاسخی به لمس نمی دهد. گشت و گذار در گوشی های A3 (2017) و A5 (2017) سخت می شود و ارسال پیام غیر ممکن به نظر خواهد رسید.

راهکار

امکان دارد که مشکل سخت افزاری باشد: اگر گوشی را به تازگی دریافت کرده اید ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشد و اگر گوشی از دست شما افتاده است احتمالا دلیل مشکل همین است. در این مورد کاری از دست شما بر نمی آید از این رو بهتر است گوشی را به تعمیرگاه ببرید.

اگر مشکل نرم افزاری است، تنها با ریستارت کردن گوشی می توانید مشکل را حل کنید (تجربه اینطور نشان داده است). اگر در این زمینه حرفه ای تر هستید می توانید یک رام دیگر بر روی گوشی نصب کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر اما حواستان باشد که این کار گارانتی گوشی را لغو خواهد کرد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام من وقتی گوشی رو خاموش میکنم بعد روشنش میکنم قبل اینکه گوشی روشن شه یه شفحه سبز میاد نوشته بهینه سازی و یه ۱۰دقیقه طول میکشه تا بره. خاستم ببینم چیکارش کنم درست شه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *