۱۰ مشکل آزار دهنده در Galaxy S6 سامسونگ و راه حل هایی بر آن ها

۱۰ مشکل آزار دهنده در Galaxy S6 سامسونگ و راه حل هایی بر آن ها
  • 1396/7/27
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی هوشمند Galaxy S6 بسیار زیبا بوده و همگان به راحتی عاشق آن می شوند. طراحی سامسونگ در این گوشی بهبود یافته و قدرت ویژه ای در این گوشی نهفته می باشد و همچنین خصوصیات آن شگفت انگیز است. ولی با این همه هنوز هم امکان وجود مشکل در این گوشی وجود دارد. ما بازخوردهای کاربران را جمع آوری کرده، شکایات را بررسی کرده و راه حل هایی برای مشکلات Galaxy S6 یافته ایم. در زیر به بررسی این مشکلات و نحوه غلبه بر آن ها می پردازیم.

۱- تازه سازی (Referesh) و ری استارت شدن برنامه ها

گویا آی تی: صحبت های زیادی در رابطه با مدیریت حافظه ضعیف Galaxy S6 وجود دارد. بسیاری از افراد از تازه سازی برنامه ها در هنگام بازگشت به آن ها یا بسته شدن برنامه ها توسط خود آن ناراحت و عصبانی هستند، این در حالیست که دستگاه هنوز دارای رم خالی می باشد. گوشی S6 دارای ۳ گیگابایت رم است و شما می توانید به وسیله Smart Manager و کلیک بر روی قسمت RAM، تصویری از مواردی که در حال استفاده از رم هستند را ببینید. دلیل به وجود آمدن این مشکل هنوز نامشخص است، ولی می توانید موارد زیر را بررسی کنید.

Galaxy S6 سامسونگ

راه کارها:

هر برنامه ای که از آن استفاده نمی کنید را حذف نمایید.

برنامه های Facebook و Facebook Manager میزان نامشخصی از رم را تسخیر می کنند. اگر می توانید بدون آن ها زندگی کنید، پس بهتر هست آن ها را حذف نمایید.

از برنامه لانچر دیگری استفاده کنید. رابط کاربری TouchWiz نسبت به قبل بهتر شده، ولی هنوز هم می تواند سخت گیر باشد. لانچرهای Google Now یا Nova ممکن است بهتر باشند.

راه حل بالقوه:

این مشکل یک نوع باگِ نرم افزاری است. سامسونگ بروزرسانی هایی برای بر طرف سازی چنین مشکلاتی عرضه خواهد کرد، پس همیشه در منوی Settings > About device > Software update > Update now به دنبال بروزرسانی های جدید باشید.

Galaxy S6 سامسونگ

۲- طول عمر ضعیف باتری

باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری Galaxy S6 از قویترین باتری های بازار نیست و تعدادی از کاربران با عملکرد ضعیف باتری به مشکل بر خورده اند. شارژ این گوشی سریع است، ولی تمام شدن آن نیز سریع می باشد و بسیاری از افراد قادر به حفظ این شارژ در یک روز نیستند. در حقیقت نبود باتری قابل تعویض این مشکل را برای بسیاری از افراد بزرگتر کرده است.

راه کارها:

خصوصیاتی که از آن ها استفاده نمی کنید را خاموش نمایید و روشنایی صفحه را تا حدی که دیدن آن سخت نباشید کاهش دهید.

به نظر می رسد که Background Syncing دلیل مصرف باتری باشد. آیا شما به تمام این جفت سازی ها نیاز دارید؟ منوی Settings > Accounts را بررسی کنید و هر موردی که نیاز به جفت شدن ندارد ( مثل بلوتوث و … )  را خاموش کنید. به یاد داشته باشید که این موارد بعد از روشن شدن مجدد، دوباره می توانند جفت شوند.

برخی افراد با خاموش کردن Volte یا Wi-Fi Calling به بهبودهایی دست یافته اند. این قابلیت ها بسته به اپراتور شما در S6 فعال هستند و می توانید آن ها را بررسی کنید.

به منوی Settings > Wi-Fi > More رفته و Smart Nerwork Switch را خاموش کنید

به منوی Settings > Wi-Fi > More > Advanced رفته و Always Allow Scanning را خاموش کنید.

برخی افراد گزارش داده اند که اتصال به روتر Wi-Fi با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز به جای ۵ گیگاهرتز مصرف باتری را کاهش می دهد. این اتصال سریع نخواهد بود ولی ارزش بررسی کردن را دارد.

به منوی Settings > Battery رفته و حالت Power saving mode را خواهید یافت که می تواند عمر باتری را بسیار افزایش دهد. با این حال، هزینه هایی مانند کاهش روشنایی تصویر، نبود ویبره و عملکرد ضعیف وجود دارد. حالت Ultra Power saving mode فقط مناسب مواقع ضروری است، زیرا عملکرد S6 را بسیار محدود می کند.

شما می توانید یک شارژر باتری قابل حمل و یا پاور بانک تهیه نمایید.

Galaxy S6 سامسونگ

راه حل های بالقوه:

به منوی Settings > Battery رفته و Battery usage را بررسی کنید. شما می توانید برنامه ای که برق زیادی مصرف می کند را بیابید و آن را جایگزین نمایید. همچنین می توانید مصرف آن ها را به وسیله خاموش کردن اعلان ها کاهش دهید.

به منوی Settings > Application manager رفته و به تب All بروید. هر برنامه ای که از آن استفاده نمی کنید را پاک کرده یا متوقف نمایید.

شما می توانید کَش پارتیشن خود را پاک کنید. این کار در برخی موارد مفید بوده و ضرری هم ندارد. گوشی S6 خود را خاموش کنید، دکمه های پاور، افزایش صدا و Home را با یکدیگر بفشارید. منوی بازیابی را خواهید دید و می توانید با استفاده از دکمه های صدا wipe cash partition را انتخاب کنید و سپس دکمه پاور را بفشارید. وقتی این کار تمام شد، reboot system را انتخاب کرده و دکمه پاور را مجددا بفشارید.

۳-سرعت کم، عدم اتصال یا قطعی Wi-Fi

بسیاری از مردم در هنگام خرید گوشی جدید با Wi-Fi به مشکل می خورند و Galaxy S6 هم از این قضیه مستثنی نیست. دلایل بالقوه زیادی برای ایجاد مشکل در Wi-Fi وجود دارد. شما ممکن است دریابید که اتصال کند است، متصل نمی شود یا بصورت تصادفی قطع می شود.

راه حل های بالقوه:

گوشی و مودم خود را خاموش و روشن کنید. این کار اغلب جواب می دهد ولی به ندرت مشکل را بصورت دائم برطرف می سازد.

به منوی Settings > Wi-Fi رفته، بر روی مودم مورد نظر خود یک کلیک طولانی کنید، سپس بر روی Forget network کلیک کنید و دوباره اتصال را برقرار نمایید.

اگر بر روی فرکانس ۵ گیگاهرتز متصل می شوید و گزینه ۲٫۴ گیگاهرتز نیز وجود دارد، بین آن ها سویچ کنید تا شاید تفاوتی ایجاد شود.

از برنامه های رایگانی مانند Wifi Analyzer استفاده کنید تا مطمئن شوید که کانال شما مشغول نمی باشد. اگر دریافتید که از کانال مشغولی استفاده می کنید، پس آن را تغییر دهید. این کار می تواند تفاوت عظیمی ایجاد نماید.

بررسی کنید که MAC filter بر روی مودم خاموش باشد یا مک آدرس Galaxy S6 خود را در آن اضافه نمایید. شما می توانید مک آدرس خود را در منوی Settings > Wi-Fi > More > Advanced بیابید.

مطمئن شوید که Keep Wi-Fi on during sleep بر روی Always قرار گرفته باشد. شما می توانید آن را در منوی Settings > Wi-Fi > More > Advanced بیابید.

مطمئن شوید که نرم  افزار مودم شما بروزرسانی شده باشد.

Galaxy S6 سامسونگ

۴- ضعف در آنتن دهی

تعداد کمی از دارندگان Galaxy S6 در رابطه با ضعف آنتن دهی شکایت داشته اند. به نظر می رسد که این مشکل در برخی اپراتورها وجود دارد.

راه حل های بالقوه:

اگر از اپراتورهای Sprint یا Verizon استفاده می کنید، به منوی Settings > Mobile networks > Network mode و بر روی CDMA/LTE سویچ کنید.

برای برخی کاربران اپراتور Sprint سوئیچ بر روی CDMA only اتصال بهتر، سریعتر و پایداری به همراه داشته تا LTE. ممکن است این مشکل به دلیل بروزرسانی آنتن محلی شما باشد. اگر چنین مشکلی وجود داشت، بهتر است از اپراتور شکایت کنید.

۵- دقیق نبودن GPS

بیشتر افراد دریافته اند که GPS گوشی Galaxy S6 عالی است ولی برخی دیگر با دریافت مکان دقیق مشکل داشته اند. گزارشاتی مبنی بر این وجود دارد که GPS قادر به قفل کردن در محل دقیق نیست و برنامه های سلامتی که از آن استفاده می کنند اطلاعات عجیبی تولید می نمایند. به منوی Settings > Location رفته، مطمئن شوید که روشن باشد و آن را بر روی High accuracy قرار دهید.

راه حل های بالقوه:

اگر حالت Power saving mode شما روشن است، با رفتن به منوی Settings > Battery آن را خاموش کنید. حالا گوشی خود را خاموش و روشن نمایید.

به وسیله منوی Settings > Application manager وارد هر برنامه ای که به وسیله آن از GPS استفاده می کنید شوید و بر روی Clear cach کلیک کنید.

برای تشخیص دقیق نقص از برنامه رایگان GPS Test را نصب کنید. نتایج را با گوشی دیگری که از همین برنامه استفاده می کند مقایسه نمایید. اگر ماهواره مشابهی را انتخاب نمی کند، پس ممکن است نقص سخت افزاری باشد. پس گوشی را به نمایندگی ببرید.

شما می توانید بازگشت به تنظیمات کارخانه را نیز تست کنید. ابتدا از همه چیز پشتیبان بگیرید و به منوی Settings > Backup & reset > Reset device > Erase everything بروید. از این پس مراقب برنامه های که نصب می کنید باشید.

Galaxy S6 سامسونگ

۶- روشن نشدن Galaxy S6

برخی افراد دچار مشکلی شده اند که در آن Galaxy S6 آن ها روشن نمی شود. شوکه نشوید، راه ساده ای وجود دارد.

راه حل های بالقوه:

دکمه پاور را برای ده ثانیه نگاه دارید و باید روشن شدن S6 را ببینید.

گوشی را به وسیله شارژ و کابل اصلی آن به برق بزنید و آن را برای حداقل نیم ساعت به حال خود رها کنید، سپس دکمه پاور را برای ده ثانیه نگاه دارید.

با نگاه داشتن دکمه های پاور، home و افزایش صدا به منوی recovery بروید. به وسیله دکمه های صدا Reboot system now را انتخاب کنید.

اگر هنوز هم قادر به روشن کردن گوشی خود نیستید پس آن را به نمایندگی ببرید.

۷- روشن بودن دائمی فلاش

تعداد کمی از دارندگان Galaxy S6 گزارش داده اند که به نظر می رسد فلاش LED گوشی آن ها به طور دائم روشن مانده است. فلاش به صورت پر نور روشن نیست و در محیط تاریک می تواند روشن بودن آن را تشخیص داد. مشکل اصلی این حالت مصرف باتری است.

راه حل:

سامسونگ از این مشکل آگاه بوده و بر روی راه حلی کار کرده که در بروزرسانی هایی به دست شما خواهد رسید. شما می توانید برای دریافت بروزرسانی ها به منوی Settings > About device > Software updates بروید. راه حل دیگری برای غلبه بر این مشکل وجود ندارد.

Galaxy S6 سامسونگ

۸- عدم کارکرد حسگر اثر انگشت

گزارش های متعددی در رابطه با عدم کارکرد حسگر اثرانگشت Galaxy S6 وجود دارد. دارندگان زیادی گزارش داده اند که حسگر، اثرانگشت آن ها را تشخیص نمی دهد، در صورتی که قبلا به خوبی کار می کرده است و آن ها نمی توانند به گوشی دسترسی داشته باشند. اگر نمی توانید رمزِ عبور پشتیبان خود را به یاد بیاورید، راه های دیگری برای دسترسی به گوشی وجود دارد.

راه کارها:

بعد از اینکه چند بار موفق به شناسایی نشد، باید گزینه ورود به وسیله حساب گوگل خود را دریافت کنید. ظاهرا، اگر ۲-step Verification را روشن کرده باشید، این روش کار نخواهد کرد. شما باید حساب گوگل خود را در دستگاه دیگری باز کنید و این مورد را خاموش نمایید. شما این گزینه را در My Account > Sign-in & security خواهید یافت. به محض خاموش شدن، جزئیات S6 خود را وارد کنید و قادر به آنلاک گوشی خود خواهید بود.

اگر وارد شدید و جزئیات را به یاد آورید، به سایت Find My Mobile سامسونگ بروید. شما می توانید از ویژگی Unlock my screen برای بازکردن گوشی استفاده کنید.

شما می توانید S6 خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، ولی این کار تمام اطلاعات موجود در گوشی شما را پاک خواهد کرد. اگر مایل به انجام این کار هستید، پس گوشی خود را خاموش کنید. حالا دکمه های پاور، Home و افزایش صدا را با یکدیگر فشار داده و نگاه دارید تا آرم اندروید نمایان شود. با استفاده از دکمه صدا wipe data/factory reset را انتخاب کرده و دکمه پاور را بفشارید. بعد از اتمام reboot system now را انتخاب نمایید.

راه حل های بالقوه:

قبل از امتحان کردن راه کارها، گوشی خود را ری استارت کرده و حسگر را مجددا تست نمایید.

اسکنر را با یک پارچه تمیز کنید.

حسگر را یکبار محکم و بار دیگر به آرامی لمس کنید.

اگر حسگر را بدون قاب تنظیم کرده اید و با قاب مایل به استفاده از آن هستید، پس این کار می تواند بر روی آن تاثیر گذار باشد. قاب را برداشته و مجددا تست نمایید.

اگر موفق به ورود شدید، به منوی Settings > Lock screen and security > Fingerprints رفته و اثرانگشت جدیدی اضافه کنید و قدیمی را پاک نمایید. انگشت خود را برای به زوایای مختلف بچرخانید و از هر چهار اسلات برای افزایش شانس کارکرد حسگر استفاده کنید.

Galaxy S6 سامسونگ

۹- حساسیت صفحه نمایش

تعدادی از افراد با حساسیت صفحه نمایش Galaxy S6 به مشکل خورده اند. بیشتر افراد دریافته اند که این صفحه نمایش همیشه به لمس ها پاسخ نداده و به طور تصادفی به آن ها پاسخ می دهد. تعدادی کمی نیز دریافته اند که نواحی خاصی از صفحه نسبت به باقی بدتر هستند. شما می توانید این کار را با شماره گیری *#۰*# تست کنید.

راه حل های بالقوه:

گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

اگر از قاب یا محافظ صفحه استفاده می کنید آن را در آورده و مجددا تست نمایید.

شما می توانید با رفتن به حالت safe mode عدم ایجاد این مشکل به وسیله برنامه ای خاص را بررسی کنید. دکمه پاور را فشرده و نگاه دارید. به محض روشن شدن صفحه، دکمه پاور را رها کرده و دکمه کاهش صدا را فشرده و نگاه دارید. باید در گوشی پایین سمت چپ نوشته safe mode را ببینید. شما می توانید برای خارج شدن از safe mode گوشی را مجددا راه اندازی نمایید. اگر در safe mode مشکلی نبود، پس برنامه ای که نصب کرده اید دلیل مشکل است. شما می توانید برنامه ها را حذف کرد و مجددا یک به یک نصب و بررسی کنید. همچنین می توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید.

اگر موارد بالا مشکل را حل نکرد، گوشی را به نمایندگی ببرید.

۱۰- ماندگاری پاپ آپ ها

شکایتی مبنی بر ماندگاری پاپ آپ های مربوط به شرایط و ضوابط ویژگی های پیشرفته، نمایش به اشتراک گذاری و به اشتراک گذاری ساده وجود دارد. مشکل این است که اگر شرایط را رد بکنید، مجددا نمایش داده می شوند.

Galaxy S6 سامسونگ

راه حل های بالقوه:

اگر بر روی Agree کلیک کنید پاپ آپ پنهان می شود، ولی این بدان معناست که شما با ضوابط و شرایط موافق بوده اید. شما می توانید Profile sharing و Simple sharing را در برنامه Contacts خاموش کنید.

شما می توانید از پذیرش ضوابط سرباز بزنید، بدین صورت که به برنامه Contact رفته، بر روی نام موجود در My profile کلیک کرده، سپس بر روی Profile sharing > Registered information کلیک کنید. بر روی More در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده و Deregister phone number را انتخاب کنید.

برخی افراد با بازگردانی گوشی خود به تنظیمات کارخانه موفق به حل این مشکل شده اند.

نظر شما در مورد عیب و ایراد های یاد شده چیست؟ آیا شما نیز با چنین مشکلاتی مواجه شده اید؟ تجربه شما در برخورد با این مشکلات چه بوده است؟ تجربیات و دیدگاه های خود را در رابطه با این موضوع با ما در بخش نظرات در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست کاربران این گوشی برسد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *