برگشت از iOS 11.0.3 به iOS 11.0.2  و یا ۱۱٫۰٫۱

برگشت از iOS 11.0.3 به iOS 11.0.2  و یا ۱۱٫۰٫۱
  • 1396/7/28
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر با iOS 11 به مشکل برخورده‌اید و یا از امکانات آن ناراضی هستید دیگر امکان بازگشت به iOS 10 وجود ندارد. اپل از اکتبر امسال قابلیت بازگشت از iOS 11 به iOS 10.3.3 را از دسترس خارج کرده است. اگر به iOS 11 بروزرسانی کرده‌اید دیگر امکان بازگشت برای شما وجود نخواهد داشت. تنها گزینه، بازگشت به نسخه‌های پیشین iOS 11 است.

گویا ای تی: البته اپل این موضوع را به صورت رسمی جایی عنوان نکرده است، ولی شما قادر هستید تا به مدت محدودی از یکی از نسخه‌های iOS 11 به دیگر نسخه‌های پیشین این سیستم عامل بازگشت نمایید. این کار بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت و بعد از اتمام آن نیز، قادر خواهید بود تا فایل‌های پشتیبانی را برگردانید.

معمولاً این دوره حداقل یک هفته طول خواهد کشید.  در این زمان اپل بررسی خواهد کرد که آیا نرم افزار نصب شده توسط شما هنوز هم از طرف اپل پشتیبانی می‌شود یا خیر. به همین دلیل این مرحله، بسیار مهم است.

برگشت از iOS 11.0.3 به iOS 11.0.2  و یا 11.0.1

چگونگی بازگشت از iOS 11.0.3 به iOS 11.0.2 یا iOS 11.0.1

این آموزش به شما نشان خواهد داد که چگونه از سیستم عامل iOS 11.0.3، که جدیدترین سیستم عامل اپل است، به نسخه‌های پیشین iOS 11 بازگردید.

ابتدا به عنوان اولین مرحله از اطلاعات گوشی پشتیبان تهیه کنید.

سپس نسخه‌ای از iOS 11.0.2 و یا iOS 11.0.1 را که متناسب با آیفون و یا آیپد شما است دانلود کنید. برای بازگشت به این نسخه‌ها باید دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید و فایل دانلود شده‌ی سیستم عامل مد نطرتان را بر روی کامپیوتر داشته باشید. نکته اینکه نمی‌توانید از طریق خود دستگاه این بازگشت را انجام دهید.

از طریق این لینک iOS 11.0.1، و از طریق این لینک می‌توانید iOS 11.0.2 را دانلود کنید. فقط در زمان دانلود به ۲ نکته توجه نماییدو نکته‌ی اول اینکه فایل متناسب با آیفون و یا آیپد خودتان را دانلود کنید و نکته‌ی دوم اینکه مطمئن شوید ردیفی که مسخصات سیستم عامل شما را دارد سبز رنگ باشد، زیرا اگر این ردیف سبز رنگ نباشد شما قادر به استفاده از آن فایل برای بازگشت نخواهید بود.

در دستگاه آیفون، گزینه‌ی Find My iPhone را خاموش کنید. برای اینکار مسیر زیر را بر روی گوشی iPhone خود دنبال نمایید :  به تنظیمات بروید و بر روی اسم‌تان در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس گزینه‌ی iCloud را انتخاب کنید و سپس در آنجا بر روی Find My iPhone ضربه بزنید و در آن قسمت این گزینه را خاموش کنید. در هنگام خاموش کردن از شما درخواست رمز عبور خواهد شد، آن را وارد کنید تا این کار تکمیل شود.

در این مرحله باید از گوشی پشتیبان تهیه کرده باشید، فایل سیستم عامل مورد نظر را بر روی کامپیوتر دانلود نموده و همچنین دستگاه را به کامپیوتر متصل کرده باشید.

  1. iTunes را باز کنید.
  2. بر روی شکل iPhone در بالای iTunes کلیک کنید.
  3. با استفاده از کلید مخصوص بر روی گزینه Restore در iPhoe کلیک نمایید. برای انجام این کار در سیستم عامل Mac هنگام کلیک، کلید alt/option را نگه دارید و در ویندوز نیز در هنگام کلیک کلید shift را پایین نگه داشته باشید.
  4. در پنجره‌ی باز شده فایل سیستم عامل مورد نظرتان را که قبلا دانلود نموده‌اید انتخاب کرده و بر روی گزینه‌ی Open کلیک کنید.
  5. به شما پیامی نشان داده خواهد شد که در آن باید بر روی گزینه‌ی Restore کلیک کنید تا عملیات بازگردانی بر روی گوشی شما آغاز شود.
  6. در طول ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای که این عملیات به طول می‌انجامد، گوشی شما چندین بار راه اندازی مجدد خواهد شد و در نهایت پس از پایان عملیات دستگاه شما به iOS 11.0.1 و یا iOS 11.0.2 باز خواهد گشت. بعد از این کار شما می‌توانید فایل پشتیبان را بوسیله‌ی iTunes و یا iCloud بازگردانی کنید و یا اینکه از iOS تازه‌ی خود لذت ببرید.

در صورتی که اقدامات زیر را انجام دادید و به نکته ای مهم برخورد کردید که برای کاربران ضروری است که آن را بدانند لطفا تجربیات خود را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *