در iOS 11 چه اتفاقی برای باتری آیفون می‌افتد؟

در iOS 11 چه اتفاقی برای باتری آیفون می‌افتد؟
  • 1396/7/28
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل ۱۹ سپتامبر iOS 11 را منتشر کرد و اجازه داد تا حتی کاربران قدیمی آیفون ۵S هم بتوانند از ویژگی‌های جدید و جذاب این سیستم عامل استفاده کنند. این نسخه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و به گفته‌ی برخی خبرگزاری‌ها اکنون حدود ۲۳ درصد از همه‌ی دستگاه‌های اپلی به iOS 11 مجهز هستند. این نرخ آپدیت برای اپل خیلی خوب است، اما بعضی از دارندگان آیفون که به این سیستم عامل جدید کوچ کرده‌اند تجربه‌ی کاملاً روانی نداشته‌اند.

گویا آی تی: برخی از کاربران از بروز گلیچ (Glitch) خبر داده‌اند که با توجه به تغییرات زیاد نرم‌افزاری سیستم دور از انتظار نبود، اما بر اساس توئیت‌هایی که در چند وقت اخیر منتشر شده، ظاهراً مشکل جدی‌تری وجود دارد که نسبت به سایر گزارشات جامعیت بیشتری دارد: عمر باتری دستگاه در iOS 11 به شکل غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است.

عمر باتری در iOS 11 بر اساس دستگاه‌های مختلف:

آیفون ۷/۷ پلاس: ۵ ساعت

آیفون ۶ اس/۶ اس پلاس: ۳ ساعت

آیفون SE: اصلاً چطوری می‌تونید با چنین دستگاه کوچیکی کار کنید؟

– not Jony Ive (@JonyIveParody) September 19, 2017

ios-11-battery-life-drain-issue

افت شدید عمر باتری آیفون بعد از ارتقا به iOS 11

ساعت ۹:۳۰ صبحه و باتری به ۶۵ درصد رسیده؟!

– Jason Rabinowitz (@AirlineFlyer) September 20, 2017

 

خود ما هم این مشکل را با آیفون ۷ داریم و با نسخه‌ی جدید iOS می‌بینیم که عمر باتری نسبت به نسخه‌های قبلی این سیستم با سرعت بیشتری خالی می‌شود.

 

اما این مشکلات صرفاً به پیام‌های اعتراض‌آمیز توئیتری محدود نشده است. شرکت Wandera که در زمینه‌ی امنیت تلفن‌های هوشمند فعالیت می‌کند با بررسی عملکرد باتری ۵۰ هزار آیفون و آیپد متوسط و قوی که از iOS 10 و ۱۱ استفاده می‌کنند، در سه روز ابتدایی انتشار نسخه‌ی جدید این سیستم عامل به نتایج زیر دست یافت.

 

ios-11-battery-life-drain-issue

 

بر اساس این گزارش باتری دستگاه‌هایی که از iOS 11 استفاده می‌کنند خیلی زودتر از دستگاه‌ّهای مجهز به iOS 10 خالی می‌شود، و مدت زمان استفاده از دستگاه از ۲۴۰ دقیقه در iOS 10 به ۹۶ دقیقه رسیده است.

 

قبل از این که اپل را به خاطر کاهش بازدهی دستگاه خود نفرین کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. شرکت Wandera فقط قادر به بررسی دستگاه‌هایی بوده که از نرم‌افزار این شرکت استفاده می‌کنند، بنابراین نتایج این تحقیق شاید برای همه قابل تعمیم نباشد. علاوه بر این، فقط ۲.۹۸ درصد از دستگا‌ه‌هایی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند از iOS 11 استفاده می‌کردند، و مشخص نیست که چه مدل‌هایی از آیفون و آیپد در این آزمایش به کار گرفته شده است.

 

از آن جایی که ممکن است دلایل دیگری هم در این اختلاف توان دخیل باشد، ما به سراغ توسعه‌دهندگانی رفتیم که سابقه‌ی کار با سیستم اپل را دارند. همه‌ی آن‌ها می‌گویند این مشکل در آپدیت‌های قبلی سیستم عامل هم وجود داشته است.

 

این رویه استاندارد است. تاریخ ثابت کرده که هر نسخه‌ی جدید سیستم عامل مشکلاتی در رابطه با توان و انرژی دارد. علت آن تفاوت انواع دستگاه‌ها و منابع مورد نیاز جدید است.

– James Pikover (@jamezrp) September 25, 2017

 

علاوه بر این Pikover به من گفت احتمال دارد که عوامل دیگری در مصرف باتری دستگاه دخیل باشد، ولی او نتوانسته چیزی در این رابطه در سیستم عامل مذکور پیدا کند.

 

سایر توسعه‌دهندگانی که از زمان نسخه‌ی بتای iOS 11 روی این سیستم عامل کار می‌کنند هم می‌گویند که در نسخه‌های ابتدایی این نرم‌افزار هیچ مشکل جدی در رابطه با مصرف باتری وجود نداشته است.

 

الان سه ماه میشه که دارم از iOS 11 استفاده می‌کنم. خالی شدن باتری روی آیفون ۷ پلاس من استاندارده.

– Gabriel Roupillard (@Ashitaio) September 25, 2017

 

فایل‌هایی که روی دستگاه ذخیره شده اغلب برای هر سیستم عامل جدید دوباره مرتب می‌شود و همین امر دلیل برخی از مشکلات باتری است. خیلی از اپ‌ها هم هنوز با iOS 11 سازگاری ندارند. بسیاری از توسعه‌دهندگان برنامه‌های خود را به‌روز کرده‌اند ولی همین کار هم بر باتری اثر منفی می‌گذارد، چون دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها انرژی دستگاه را مصرف می‌کند. احتمالاً با پایدارتر شدن سیستم و اپلیکیشن‌ها مصرف باتری به حالت معمولی برمی‌گردد.

 

اپل از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است. توصیه ما این است که به این سیستم عامل جدید کمی فرصت بدهید، اما اگر مشکل همچنان پابرجا ماند، احتمال دارد که ایراد جدی‌تری در کار باشد و در آن صورت باید منتظر بمانیم تا نسخه‌ی ۱۱٫۱ منتشر شود.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *