آشنایی با ۴ محصول رویداد بزرگ سخت افزاری پیکسل گوگل

آشنایی با ۴ محصول رویداد بزرگ سخت افزاری پیکسل گوگل
  • 1396/7/29
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل, سامسونگ و تمامی کمپانی های تکنولوژی بزرگِ دیگر از تولیدات پرچم دار خود رونمایی کردند که این تولیدات تنها یک نام اصلی دارند:گوگل

در تاریخ ۴ ام اکتبر رویداد مهمی برگزار شد که به آن پیکسل گوگل می گوییم و در آن کمپانی ها با حمایت گوگل، محصولات خود را ارائه دادند.

در این نشست که ساعت نه صبح در سان فرانسیسکو (ساعت پنج عصربه وقت انگلستان) آغاز شد ما تعدادی گوشی موبایل جدید, یک کروم بوک, نسخه جدیدی از گوگل هوم(google home) و  تعداد کمی سورپرایز دیگر(مانند دی دریم بروزرسانی شده)را دیدیم.

این مقاله پر استقبال ترین ها را انتخاب کرده و آن ها را معرفی می کند.

گوشی های جدید پیکسل

بیشتر توجهات به سمت گوشی های تازه تولید پیکسلِ گوگل است.همانند سال گذشته اینطور بنظر می رسد که دستگاه فرستنده و گیرنده کوچکتر به روی مدل موبایلی با صفحه نمایش ۵ اینچی و دستگاهی بزرگتر به روی تلفنی با صفحه نمایش ۶ اینچی نصب شده است.

به گفته برخی منابع, گوگل  امسال هم از طراحی بدون حاشیه و برجستگی که در گلکسی s8 و چندین مدل دیگر استفاده شده الگوبرداری کرده است.

New Pixel phones

در طی چند ماه گذشته اطلاعات زیادی درباره این گوشی ها برملا شده که اکثرا مربوط به گوشه های منعطف بعنوان یک گزینه ورودی آلترناتیو(درست مثل htc u11) ,یک دوربین ارتقا یافته و چند افکت تصویر ویژه ی همه گیر شده مانند افکت بوکه یا مات کردن پس زمینه می باشد.

پیکسل ۲, قیمتی معقولانه دارد که از حدود ۶۴۹ دلار (تقریبا ۴۸۵ یورو) آغاز میشود و پیکسل ۲xl حدود۸۴۹ دلار(تقریبا۶۳۰ یورو) قیمت میخورد.

این قیمت ها بر اساس تبدیل ارز مستقیم است اما احتمالا قیمت در انگلستان بطرز قابل توجهی بالاتر از مبالغی است که در اینجا ذکر شده است.

کروم بوک جدید

حالا با یک کروم بوک جدید روبرو هستیم. ظاهرا این مدل دارای حافظه داخلی به میزان ۲۵۶ ۱۲۸ و یا ۵۱۲ گیگابایت می باشد و قیمت ها از ۱,۱۹۹ دلار(تقریبا ۸۹۵ یورو) آغاز می شود. این قیمت برای رایانه ای که اساسا فقط یک مرورگر وب است خیلی زیاد محسوب می شود.اما گوگل مدل دیگری در این سطح داشته است.در سالی که گذشت گوگل دو مدل کروم بوک پیکسل با قیمتی بالا ارائه کرده بود و ما تصور نمی کردیم باز هم برای یک مدل گران قیمت برنامه ای داشته باشد.

Chromebook

اکنون اینطور به نظر می رسد که گوگل آماده شده است تا با کروم بوکی گران قیمت و پرچم دار به میدان برگردد. کروم بوکی که آن را به منظور همخوانی با تمام محصولات دیگر گوگل ساماندهی دوباره کرده است.گزارش ها حاکی از آن است که این لپ تاپ قابلیت کار کردن به عنوان تبلت را هم دارد و یک قلم اختیاری نیز به ارزش ۹۹ دلار (۷۵ یورو) برای آن در حال ساخت است که این لپ تاپ را به رقیبی جدی بدل کرده است.

مسلما این برای گوگل به معنای داشتن خط تولید اختصاصی کروم بوک است اما نباید توقع داشت این محصولات با استقبال چشمگیری رو به رو شوند و سریعا به فروش بروند.همانند کروم پیکسل قبلی احتمال می رود این پیکسل بوک طراحی مرجعی برای تمام تولید کنندگانی باشد که مشتاق آنند.

Google Home جدید

اسپیکر هوشمند گوگل هوم ، برگ برنده ی گوگل محسوب می شود و یا حداقل می توان گفت ویترینی عالی برای دستیار صوتی گوگل است.این اسپیکر هوشمند که الهام گرفته شده از “اکوآمازون” می باشد از نظر ما جذاب تر و هوشمندتر از مدل دستگاه آمازون است گرچه چیز زیادی در خود ندارد.

آمازون همچنان با “اکو دات” از گوگل جلوتر است؛ اکویی جمع و جور که به هر اسپیکری متصل می شود و آن را هوشمند می سازد.گمانه زنی ها حاکی از آن است که یک” مینی گوگل هوم ” در راه است که دقیقا کارکرد اکودات را دارد و با پرداخت ۴۹ دلار (۳۷ یورو) از آن شما می شود. این گوگل هوم که در رنگ های سفید (گچی)،زغالی (مشکی) و مرجانی (نارنجی) موجود است کارایی برادر بزرگترش را با لرزش صدای کمتر دارد.

Google Home

این مینی گوگل همانطور که به هواداران اسمارت هوم خود آپشن های ارزانتری برای اسپیکر سخنگویشان ارایه می دهد؛ کار را برای دارندگان گوگل هوم نیز آسانتر کرده تا بتوانند شبکه هوشمند دستیارهای صوتی را درفضاهای دیگر هم توسعه دهند.

همانند پیکسل بوک،مینی گوگل هوم محصولی است که ارزش بالایی برای گوگل ایجاد می کند و ما توقع داریم تا تعداد زیادی از این اسپیکرهای کوچک تر در ایام کریسمس به فروش برسد.

Daydream View  جدید

گوگل وارد عمل شده است تا در دنیای مجازی همه چیز را در کنار هم ارائه دهد و همچنان در تلاش است تا نرم افزار و سخت افزارهای همراه را بهم مرتبط کند.

اینطور به نظر می رسد که یک هدست دی دریم دیگر در راه است و قرار است همزمان با پیکسل فون های جدید ارایه شود.( مسلما این دو محصول باهم به رقابت خواهند پرداخت.)

Daydream View

با مشاهده ی تصاویر پخش شده از این دی دریم متوجه می شویم که طراحی آن بهبود یافته است.این گجت با قیمت ۹۹ دلار (تقریبا ۷۵ یورو) در رنگ های مشکی،خاکستری و نارنجی موجود می باشد.

این هم حوزه ای است که گوگل باید تلاش کند در آن به رقابت با نمونه های سامسونگ و اپل بپردازد و حالا حدود یک سال بعد از اولین دی دریم گوگل احساس کرده وقت آن رسیده است تا جانشین این دی دریم را وارد بازار کند،گرچه تفاوت های این دو مدل ناچیز است.

این مجموعه ای از محصولات جدید گوگل بود که به اطلاعتان رسید. به نظر شما دنیای ما با این محصولات جدید چگونه خواهد شد؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *