چگونه عملکرد ضعیف iOS 11 را درست کنیم؟

چگونه عملکرد ضعیف iOS 11 را درست کنیم؟
  • 1396/7/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر آیفون، آیپد و یا آیپاد شما پس از نصب آخرین نسخه از iOS 11 و iOS 11.0.3 دچار هنگ کردن، لگ زدن و ریستارت شدن شده است، پیش از اینکه گوشی را به تعمیرگاه یا گارانتی ببرید ما برایتان چندین راهکار داریم که ممکن است مشکل شما را برطرف کند.

گویا آی تی: اخرین آپدیت iOS 11 اپل با هدف برطرف کردن باگ ها روانه شده است اما برای آن دسته که تصمیم گرفته اند آپدیت iOS 11.0.3 را نصب کنند مشکلات متعددی پدید آمده است.

از مشکلاتی که برای کاربران iOS 11 پدید آمده است می توان به باگ های متعدد، مشکلات مختلف در عملکرد گوشی نظیر حرکت آهسته صفحات، قفل شدن اپلیکیشن ها، ریستارت شدن های تصادفی، لگ در رابط کاربری، هنگ کردن و غیره اشاره کرد.

مشکلات عملکردی در iOS بسیار خسته کننده هستند اما پیش از اینکه تسلیم شوید و گوشی را به تعمیرگاه مجاز ببرید چندین کار است که می توانید انجام دهید. امکان دارد در عرض چند دقیقه بتوانید تمامی مشکلات را به راحتی حل کنید.

عملکرد ضعیف iOS 11

این راهنما چندین نکته را در بر دارد که در نسخه های پیشین iOS مشکل گشای کاربران بوده است و می تواند مشکلات عملکرد ضعیف در iOS 11.0 و iOS 11.0.1 و iOS 11.0.3 را نیز حل کند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که این راهکار ها حتما مشکل شما را نیز حل کنند اما اگر شما هم تحمل عملکرد بد گوشی تان را ندارید بد نیست آن ها را امتحان کنید.

گوشی را ریستارت کنید

اولین و شاید ساده ترین راه ریستارت کردن گوشی را تبلت است.

شاید کمی بیش از حد ساده به نظر برسد اما گاهی اوقات تنها یک ریستارت ساده می تواند راه حل خیلی چیز ها باشد. با نگه داشتن کلید پاور گوشی را خاموش کرده و سپس دوباره آن را روشن کنید.

آخرین آپدیت iOS 11 را نصب کنید

اگر از نسخه iOS 11.0، ۱۱٫۰٫۱ یا ۱۱٫۰٫۲ استفاده می کنید و دچارمشکلات عملکردی شده اید، آپدیت iOS 11.0.3 را نصب کنید و ببینید آیا مشکل حل می شود یا خیر.

تنظیمات شبکه را ریست کنید

اگر پس از نصب iOS 11.0.3 از مشکل سرعت دانلود پایین رنج می برید بهتر است تنظیمات شبکه گوشی را ریست کنید.

به اپلیکیشن Setting رفته و سپس گزینه General و بعد Reset و سپس Reset Network Settings را انتخاب کنید. این کار باعث می شود دستگاه شما تمام رمز های وای فای را پاک کند به همین دلیل اگر به آن ها نیاز دارید بهتر است به صورت دستی آن ها را یادداشت کنید.

همچنین از همین منو می توانید تمام تنظیمات گوشی را نیز ریست کنید. تنها کافیست بر روی Reset All Settings بزنید. این کار باعث می شود تمام تنظیمات به حالت کارخانه بازگردانی شود، به همین دلیل بهتر است حواستان به آن رمز های وای فای باشد.

گوشی را پاک سازی کنید

اگر خیلی وقت است که گوشی را دارید احتمالا اپلیکیشن ها، تصاویر و ویدیو های زیادی در آن دارید که به آن ها نیاز ندارید. پاک کردن این ها ممکن است بر عملکرد دستگاه تاثیر به سزای داشته باشد.

برای اینکه بفهمید چه مقدار از فضای داخلی گوشی را استفاده کرده اید به Settings > General > Storage & iCloud Usage بروید و سپس Manage Storage را بزنید.

اگر در آیفون یا آیپد تان فضای کافی ندارید به همان بخش General در تنظیمات بروید و آن قدر به پایین اسکرول کنید تا گزینه  iPhone Storage  یا iPad Storage را ببینید.

آپدیت به iOS 11 نگاهی بسیار دقیق به اینکه چه چیز هایی را در فضای گوشی ذخیره کرده اید به شما می دهد. همچنین بر اساس نحوه استفاده از فضای هارد درایو دستگاه به شما پیشنهاداتی نیز ارائه می دهد. بد نیست آن را لحاظ کنید.

اپلیکیشن ها را آپدیت کنید

اگر اپلیکیشن های شما دچار مشکل شدند حتما آن ها را آپدیت کنید.

توسعه دهندگان به زودی آپدیت هایی برای پشتیبانی از iOS 11 و باگ فیکس و بهبود اپلیکیشن ها عرضه خواهند کرد. اگر با اپلیکیشنی مشکل دارید، بهتر است به فکر آپدیت کردن آن باشید.

وارد App Store بشوید و نقد و بررسی های مربوط به کاربران iOS 11، ۱۱٫۰٫۱، ۱۱٫۰٫۲  و ۱۱٫۰٫۳ را مطالعه کنید. اگر نظرات مثبت بود یعنی بهتر است آخرین نسخه از آن اپلیکیشن را بر روی دستگاهتان نصب کنید.

دانلود های خودکار را متوقف کنید

اگر در آپدیت کردن اپلیکیشن ها عقب افتاده اید قابلیت دانلود خودکار iOS برای شما کار آمد خواهد بود. با این وجود، آپدیت شدن دائم ممکن است فعالیت پس زمینه ای گوشی را بالا ببرد و نهایتا منجر به عملکرد ضعیف گوشی شود.

اگر با آپدیت کردن دستی مشکلی ندارید بهتر است قابلیت دانلود خودکار اپلیکیشن ها غیر فعال کنید.

به Settings > iTunes & App Store بروید. سپس در آن جا می توانید گزینه Updates را در بخش Automatic Downloads فعال یا غیر فعال کنید.

ویدجت ها را غیر فعال کنید

ویدجت ها کاربردی هستند اما از سخت افزار گوشی نیز استفاده می کنند. غیر فعال کردن ویدجت هایی که به آن نیاز ندارید می تواند عملکرد iOS را در آیفون یا آیپد شما بهبود ببخشد.

وقتی که در صفحه اصلی گوشی هستید، به سمت راست سوایپ کنید و به پایین لیست اسکرول کنید تا به گزینه Edit برسید و بر روی آن بزنید. Edit همان آیکون دایره ای شکل است.

در صفحه بعدی لیستی از سرویس ها اپلیکیشن ها را مشاهده خواهید کرد. ویدجت های فعال و غیر فعال در این لیست قرار دارند. برای اینکه ویدجتی را غیر فعال کنید بر روی دایره قرمز رنگ با خط سفید بزنید و سپس گزینه Remove را انتخاب کنید.

می توانید هر چند ویدجت را که می خواهید حذف کنید و اگر تغییری در عملکرد گوشی ایجاد نشد می توانید دوباره آن ها را فعال کنید.

کوکی و داده های تجمع شده در مرورگر را پاک کنید

پاک کردن کوکی ها و دیتای مرورگر می تواند حافظه گوشی را خالی کرده و سرعت دستگاه شما را بالا ببرد.

اگر از مرورگر سافاری اپل استفاده می کنید به Settings > Safari  بروید و به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش Clear History and Website Data برسید. بر روی این گزینه بزنید.

با زدن این گزینه تمام تاریخچه مرورگر، کوکی ها و دیگر دیتا های مربوط به سافاری پاک می شوند. همچنین تاریخچه مرورگر شما از هرگونه دستگاهی که به اکانت iCloud شما متصل است نیز پاک می شود. اگر از این بابت مشکلی ندارید این گزینه را انتخاب کنید.

اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید می بایست وارد خود اپلیکیشن کروم شده و بر روی سه خط عمودی که در بخش بالا سمت راست قرار دارد بزنید.

پس از این کار بر روی Settings > Privacy > Clear Browsing Data بزنید. از این جا می توانید انتخاب کنید که چه چیز هایی را پاک کنید. اگر مشکل خیلی حاد است بهتر است همه چیز را پاک سازی کنید.

در این صورت، همه گزینه ها را تیک بزنید (بعد از انجام این کار متوجه تیک کنار گزینه ها خواهید شد) و سپس بر روی Clear Browsing Data  بزنید.

Background Refresh را غیر فعال کنید

این قابلیت در پس زمینه گوشی کار می کند تا اپلیکیشن ها را فعال و به روز نگه دارد. به عنوان مثال فید فیسبوک به طور خودکار بدون اینکه نیازی باشد گوشی را باز کنید آپدیت و فعال می ماند.

اگر نیازی به اینکه این اپلیکیشن ها فعال باشند ندارید می توانید قابلیت Background app Refresh  را خاموش کنید تا عملکرد گوشی بهبود پیدا کند.

به Settings > General > Background App Refresh بروید و این گزینه را خاموش کنید. این کار آن را کاملا از کار می اندازد.

همچنین می توانید تک تک اپلیکیشن ها را بررسی کنید و و در صورت نیاز فعالیت پس زمینه ای آن ها را غیر فعال کنید. این کار کمی وقت گیر است اما اگر می خواهید برخی از اپلیکیشن های اصلی را فعال نگه دارید چاره ای جز این نخواهید داشت.

انیمشن های رابط کاربری را کمتر کنید

اگر انیمیشن ها دچار لگ هستند بهتر است آن ها را کمتر کنید.

در iOS 11 وقتی که گوشی را خم می کنید و اپلیکیشن ها را باز می کنید یا می بندید شمایل عمق دار به تصویر داده می شود. اگر این قابلیت را کمتر کنید ممکن است عملکرد گوشی بهینه تر شود.

برای کاهش موشن افکت های دستگاه به Settings > General > Accessibility  بروید و گزینه Reduce Motion را فعال کنید. به خاطر داشته باشید که فعال کردن این قابلیت برخی از انمیشین ها نظیر افکت حبابی در برنامه پیام رسانی را غیر فعال خواهد کرد.

همچنین می توانید شفافیت و افکت تار شدن تصویر را نیز کاهش دهید. برای کاهش شفافیت به Accessibility بروید و بر روی Increase Contrast بزنید  و سپس گزینه Reduce Transparency را روشن کنید.

 

از اول همه چیز را شروع کنید

اگر هیچکدام از نکته های فوق مشکل شما را حل نکرد و چاره ای ندارید بهتر است به نسخه پایین تر iOS دانگرید کنید و یا اینکه با فکتوری ریست کردن دستگاه دوباره همه چیز را از اول شروع کنید.

اگر با دانگرید کردن iOS آشنایی ندارید این راهنما را مطالعه کنید.

اگر نمی توانید گوشی را به گارانتی ببرید، فکتوری ریست کردن آخرین راهکار شما خواهد بود. این کار کمی وقت گیر است اما ممکن است مشکل را کاملا برطرف کند.

پیش از اینکه گوشی را فکتوری ریست کنید بهتر است که داده های مهم را به درستی به وسیله iTunes یا iCloud بک آپ گیری کنید.

پس از اینکه از همه اطلاعات مهم تان بک آپ گرفتید و آماده شروع دوباره هستید به Settings > Reset > Erase All Content and Settings بروید و کار را شروع کنید.

منبع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *