۶ وب سایت برتر برای بررسی و آنالیز ترافیک و بازدید سایت

۶ وب سایت برتر برای بررسی و آنالیز ترافیک و بازدید سایت
  • 1396/8/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید از میزان محبوبیت وب سایتی که در حال گشت و گذار در آن هستید مطلع شوید؟ بسیاری از کاربران وب سایت های مختلف بیشتر توسط چه افرادی مشاهده می شود، کنجکاو هستند. حتی در برخی موارد دانستن اینکه بیشترین تعداد بازدید یک وب سایت متعلق به مردم کدام کشور است می تواند اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار دهد.
در حال حاضر متاسفانه اغلب وب سایت های آمار دقیقی از تعداد بازدید کنندگان خود و سایر اطلاعات دیگر در این زمینه را در اختیار کاربران و ملاقات کنندگان خود قرار نمی دهند. بیشتر وب سایت هایی که فعالیت هایی در زمینه بازاریابی و خرید و فروش اینترنتی دارند، برای جلب تعداد بازدید کنده بیشتر آمار بازدید وب سایت خود را که در اکثر موارد دستکاری شده استف در اختیار کاربران قرار می دهند.

گویا آی تی – اما خوشبختانه راه حلی برای مشاهده آمار بازدید از وب سایت و میزان محبوبیت آن وجود دارد. وب سایت هایی وجود دارند که می توانند به کاربر نرخ بازدید از هر وب سایت را به صورت کامل و دقیق ارائه دهند. در ادامه ۶ وب سایت معتبر که دارای ابزار مشاهده نرخ بازدید از وب سایت هستند را معرفی خواهیم کرد.
اولین وب سایت برای مشاهده نرخ بازدید وب سایت، وب سایت SimilarWeb است. این وب سایت به خصوص در مواقعی نیاز به مشخص شدن نوع ترافیک وب سایت وجود داردف کاربردی است. در این وب سایت کاربر می تواند علاوه بر مشاهده پر بازدید ترین وب سایت های متعلق به هر کشور، در خصوص میزان ترافیک و آمار بازبینی یک وب سایت مشخص با دامنه خاص نیز اطلاعاتی کسب نماید. وقتی کاربر وارد وب سایت می شود، با سه نوع داده مواجه می شود. یکی از این داده ها رتبه جهانی وب سایت را نمایش می دهد. دیگری نشان دهنده رتبه وب سایت در کشور دارنده وب سایت است. آخرین داده رتبه وب سایت در دسته وب سایت های مشابه با آن را نمایش می دهد. اما در ادامه کاربر می تواند به اطلاعاتی از قبیل نرخ بازدید ماهیانه وب سایت، میانگین مدت زمانی که کاربران برای مشاهده وب سایت صرف می کنند، تعداد صفحات در هر بار بازدید و همچنینن نرخ پرش در وب سایت را مشاهده نماید.

همچنینن اطلاعات دیگری از میزان ارجاع به وب سایت، ترافیک بازدید از شبکه های اجتماعی و اسیر اطلاعات در این زمینه قابل دسترسی است.
دومین وب سایت در زمینه بررسی نرخ بازدید وب سایت ها، Quantcast است. این وب سایت یکی از وب سایت هایی است که از دقیق ترین ابزار های بررسی نرخ بازدید وب سایت برای ارائه اطلاعات جامع و مفید به کاربر استفاده می کند. اما نکته قابل توجه این است که میزان دقت ابزار استفاده شده در این وب سایت بسته به نوع وب سایتی که مورد ارزیابی قرار می گیرد متفاوت است. این مسئله به دلیل محدودیت در حجم داده های این وب سایت که در مقایسه با وب سایت های ارزیابی ترافیک از جمله SimilarWeb و Alexa بسیار محدود و کوچک است.
در واقع برای اینکه این وب سایت بتواند کار خود را به درستی انجام دهد نیاز به داشتن داده هایی از وب سایتی که برای بررسی نرخ ترافیک به ان فرستاده شده است دارد. یعنی جمع آوری برخی از داده های وب سایت ها که در برخی از موارد وب سایت ها امکان چنی دسترسی را به ابزار استفاده شده در این وب سایت نخواهند داد. بنابراین اگر میزان داده های مورد استفاده ابزار درونی این وب سایت مناسب باشدف دقت بالایی در برآرود نرخ بازدید وب سایت خواهند داشت.

اما نکته مهم در خصوص این وب سایت میزان و گوناگونی اطلاعات و آماری است که توسط این وب سایت به کاربر ارائه می شود که در نوع خود بی نظیر است.
سومین وب سایت برای مشاهده آمار بازدید وب سایت، SitePrice است. این وب سایت در واقع به نوعی میزان ارزش وب سایت را محاسبه می کند و نه ترافیک بازدیدی وب سایت را. اطلاعات ارائه شده در آمار این وب سایت شامل نرخ روزانه تعداد صفحات مشاهده شده، تعداد بازدید روزانه و تعداد بازدید روزانه از تبلیغات قرار داده شده در وب سایت است. اطلاعات ارائه شده توسط این وب سایت به نوعی متفاوت تر از اطلاعاتی است که وب سایت هایی مانند Alexa و از این دست در اختیار کاربر قرار می دهند زیرا نحوه محاسبه اطلاعات د ابزار قرار داده شده در SitePrice متفاوت است.

وب سایت دیگری که به کاربران برای دسترسی به اطلاعات بازدید وب سایت های مختلف کمک می کند، StateChest است. این وب سایت نیز عملکردی شبیه به SitePrice دارد و هدف اصلی آن برآورد میزان ارزش وب سایت بر اساس فاکتورهایی از جمله ترافیک بازدید وب سایت، رتبه وب سایت در موتورهای جستجو، سرعت بارگذاری وب سایت، میزان مشاهده و رتبه وب سایت در شبکه های اجتماعی و از این دست است. استفاده از این وب سایت برای استخراج اطلاعات مربوط به میزان محبوبیت وب سایت های مختلف بسیار ساده و آسان است.
نکته قابل توجه در خصوص این وب سایت این است که آمار ارائه شده توسط این وب سایت با سایر وب سایت های مشابه متفاوت است. در اکثر موارد اعداد ارقام ارائه شده توسط این وب سایت نسبت به اعداد ارقام نمایش داده شده در سایر وب سایت ها بسیار پایین تر و کمتر است. مشخص نیست که این اعداد و ارقام چگونه توسط ابزار های استفاده شده در این وب سایت محاسبه می شوند.

وب سایت پنجم که در زمینه برآورد نرخ بازدید وب سایت ها قابل استفاده معتبر است، Traffic Estimate است. با وجود اینکه نمی توان به طور قطع این وب سایت را بهترین وب سایت در ارائه آمار بازدید شناخت اما نحوه نمایش آمار در این وب سایت جالب است. آمار ارائه شده در این وب سایت توسط گراف های مختلف نمایش داده می شوند. این گراف های اطلاعاتی از وب سایت را در طول سال های مختلف ارائه می دهند. همچنین در اطلاعات ارائه شده لغات کلیدی جستجوی کاربران که آن ها به این وب سایت هدایت کرده اند نیز قابل دسترسی است. این وب سایت می تواند به عنوان یک مکمل برای ارائه آمار بازدید وب سایت در کنار استفاده از وب سایت های دیگر که اطلاعاتی در خصوص آمار مشاهده وب سایت ارائه می دهند کاربردی باشد.

SEMRush نیز یکی دیگر از وب سایت های فعال در زمینه ارائه اطلاعات بازدید و ترافیک وب سایت های دیگر است.
در این وب سایت از ابزار های جستجو بهینه شده نیز استفاده شده است. در واقع با استفاده از ابزار قرار داده شده در این وب سایت کاربر می تواند با استفاده از یکسری کلمات کلیدی به وب سایت هایی دسترسی پیدا کند که دارای مشخصات مورد نظر کاربر هستند. مثلا وب سایت هایی که دراای بازدید روزانه بیش از یک میلیون هستند را می توان با استفاده از وب سایت مشاهده کرد.

در واقع این وب سایت اعداد وارقام مشخصی در خصوص نرخ ترافیک وب سایت به کاربر ارائه نمی دهد بلکه الگویی در خصوص نرخ ترافیک و بازدید وب سایت ارائه می هد واین آمار بیشتر برای مواردی که کاربر قصد مقایسه نرخ الگوی مشاهده وب سایت های گوناگون را دارد قابل استفاده اسا.
همچنینن در این وب سایت کلمات کلیدی جستجو که منجر به هدایت کاربر به وب سایت های مختلف می شود را نمایش می دهد. همچنینن کاربر می تواند وب سایت های را بر اساس کشور ارائه دهنده وب سایت مشاهده نماید و به آن ها دسترسی داشته باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *