هوش مصنوعی Adobe عکس ها و ویدیوها را بهتر از شما ویرایش می کند

هوش مصنوعی Adobe عکس ها و ویدیوها را بهتر از شما ویرایش می کند
  • 1396/8/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

هر ساله در کنفرانس Max، شرکت Adobe از تکنولوژی های جدید خود که در آینده در نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ یا پریمیر به کار می روند رونمایی می کند. این دموها به ما نمایی از ابزار جادویی Content Aware Fill می دهد که به طور اتوماتیک آبجکت ها را بعد از ویرایش جایگزین می کند. دموهای امسال ویرایش های بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند که به وسیله تکنولوژی یادگیری ماشینی Adobe به نام Sensei انجام شده بود. در زیر به برخی از این ویژگی های تاثیرگذار اشاره می کنیم.

Scene Stich

به طور معمول وقتی یک عکس را با فوتوشاپ ویرایش می کنید، الگوریتم ها به دنبال الگوها و تکسچرها می گردند تا قسمت های خالی را پر کنند. این یک قابلیت کاربردی است اما نتیجه آن گاهی غیرطبیعی است. نسل بعدی این تکنولوژی هوشمندتر است و عکس را با پایگاه داده کل عکس ها مقایسه می کند. بنابراین اگر قسمتی از چمن را ببرید، به دنبال تکه های دیگر چمن در عکس های بیرونی می گردد و اطلاعات مورد نظر را استخراج می کند.

Cloak

حذف یک آبجکت از ویدیو کار دشواری است. می توانید روی این نرم افزار حساب کنید یا هر فریم را به طور جداگانه ویرایش کنید. ممکن است به نتایج نامناسبی برسید مگر این که هر فریم را به طور دقیق بررسی کنید. قابلیت Cloak می تواند یک آبجکت را دنبال کند و به طور اتوماتیک آن را جایگزین کند (با استفاده از روش مشابه Scene Stich) در حالی که مطمئن می شود که نوسانی بین فریم ها وجود نداشته باشد. نسخه های دیگر این قابلیت در نرم افزارهایی مانند After Effects نیز موجود است و استفاده از آن بسیار ساده است.

Project Puppetron

فیلترهای فوتوشاپ هیچ وقت عالی نبوده اند، اما این دمو یک سبک هنری را به صورت واقعی ارائه می دهد. این الگوریتم می تواند یک عکس را که با استفاده از خطوط یا دیگر روش ها کشیده شده است تحلیل کند و همان ظاهر را به یک عکس معمولی الحاق کند. در حال حاضر اپلیکیشن هایی مانند پریسما وجود دارند که این کار را انجام می دهند، اما دموهای نمایش داده شده بسیار دقیق تر هستند.

Project Scribbler

ما ایده “رنگ آمیزی” کردن عکس ها را که با سیاه و سفید شروع شد نمی پسندیم، اما این سیستم مبتنی بر یادگیری عمیق، فقط با یک کلیک کار فوق العاده ای انجام می دهد. صحنه را تحلیل می کند و سپس رنگ را با دقت بی نظیری اعمال می کند. همچنین می تواند تکسچر را نیز اعمال کند، مثلاً برای هنگامی که می خواهید طرح یک کیف دستی را از یک نقاشی بیرون بکشید.

SonicScape

درست کردن ویدیویی که صحنه را به صورت ۳۶۰ درجه پوشش دهد و بتوان روی آن صداگذاری کرد مشکل است. هنگامی که سر خود را در یک محتوای واقعیت مجازی می چرخانید، SonicScape امکان تنظیم دقیق صدا را فراهم می کند. در واقع مانند صدای فراگیر است که در برابر حرکت سر واکنش نشان می دهد.

PhysicsPak

این دمو برای طراحانی که می خواهند تعداد زیادی از اشیا را در یک شکل مشخص جای دهند کاربرد دارد. انیمیشن دو دقیقه ای در ویدیوی گربه هایی که حرف A را شکل می دهند مسحورکننده است و ارزش دیدن را دارد. حتی اگر نمی توانید بیش از یک خط آن را بکشید.
مورد مشخص در این دموها این است که Adobe اولویت خود را در پلتفرم Sensei بر روی یادگیری ماشینی گذاشته است. هوش مصنوعی در تمام بخش های این دموها وجود دارد و در نرم افزارهای ویرایش تصویر و ویدیو مورد استفاده قرار می گیرد. این خبر خوبی برای هنرمندان آماتور است، همین طور برای هنرمندان حرفه ای که می خواهند در وقت خود صرفه جویی کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *