مشکلات جدی پیش روی آیفون جدید اپل

مشکلات جدی پیش روی آیفون جدید اپل
  • 1396/8/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اپل با دردسرهای زیادی دست و پنجه نرم می کند. در حالی که iOS 11 همچنان مشکلات جدی دارد، زنجیره تامین آیفون X نیز دچار مسئله شده و حکایت از تاخیر در تحویل دارد. علاوه بر این استقبال از آیفون ۸ و ۸ پلاس بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است. اکنون نیز برخی منابع ظهور مشکلات جدید برای آیفون را تایید کرده اند …

گویا آی تی – به نقل از CBC، Joe Natale مدیر ارشد اجرایی Rogers Communications از “عدم استقبال از آیفون ۸” خبر داده است.
یک شرکت نمی تواند از طرف همه صحبت کند، اما Rogers Communication بزرگترین اپراتور تلفن همراه در کانادا است که به بیش از ۱۰ میلیون نفر خدمات ارائه می کند و نماینده بخش زیادی از مشتریان در امریکای شمالی است. همچنین به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت، به عدم علاقه مشتریان به آیفون ۸ و ۸ پلاس اشاره می کند.
جالب است بدانید که Natale می گوید مشتریان Rogers به ویژگی های آیفون X علاقه بیشتری نشان داده اند، اما معتقد است که به خاطر قیمت (بسیار گران) و در دسترس نبودن، نمی توان کاملاً مطمئن بود.
در تایید صحبت های Natale، خبر دیگری از زنجیره تامین اپل توسط Ming-Chi Kuo، تحلیلگر KGI Securities به گوش می رسد. طبق گزارش MacRumors، Kuo معتقد است که موجودی آیفون X با تعداد تنها ۲-۳ میلیون برای بازار جهانی، در هنگام عرضه دچار مشکل خواهد شد.
شایان ذکر است که آیفون ۶S و ۶S پلاس رکورد فروش افتتاحیه را با عرضه ۱۳ میلیون دستگاه در اختیار دارند. بنابراین ۲-۳ میلیون نه برای طرفداران اپل و نه برای حداقل فروش شرکت قابل قبول نیست.
آیفون X علاقه مندان بیشتری دارد، اما قیمت آن بالاست و با کمبود مواجه است.
خبر خوب این است که Kuo می گوید اپل در تولید آیفون X و مشکل تولید بُرد، لنز دوربین و پروژکتور نقطه ای Face ID در حال پیشرفت است. وی می گوید:”بدترین اتفاقات را پشت سر گذاشتیم.”
بنابراین در حالی که انتظار می رود آیفون X پیش از کریسمس در دسترس باشد (اگر یکی به دست آوردید آن را در eBay بفروشید!)، Kuo معتقد است که تحویل ها در فصل اول ۲۰۱۸ سرعت می گیرد و در ادامه سال با تاخیر انجام می شود.
با این حال باید اضافه کنیم که یکی از منابع نزدیک به اپل معتقد است که کمبود موجودی در کار نیست و آیفون X در هنگام عرضه رکورد فروش را خواهد شکست. قبل از این که هیجان زده شوید، باید بدانید که این یک منبع جدید است و اظهارات وی در تعارض با اطلاعات ارائه شده از طرف دیگران (افراد نزدیک به Kuo) قرار دارد. پس ما همچنان مشکوک هستیم.
با تمام این تفاسیر، امیدواریم که منبع مخالف درست گفته باشد و اپل بتواند رکوردشکنی کند…

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *