راهنمای تبدیل PDF به فایل قابل ویرایش

راهنمای تبدیل PDF به فایل قابل ویرایش
  • 1396/8/3
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر از کاربران قدیمی رایانه باشید قطعا با فایل های PDF آشنایی دارید. زمانی که شما یک فایل متنی و تصویری را ایجاد می کنید و می خواهید با انتقال آن میان دیوایس های مختلف، در ترتیب، فونت و اجزای فایل تغییری ایجاد نشود، ان را به فایل PDF تبدیل می کنید. 

گویا آی تی: این قبیل فایل ها برای جلوگیری از به هم ریختگی اجزای فایل در دیوایس های مختلف بسیار خوب است و پیشنهاد می شود اما درست به دلیل وجود همین مزیت، این قبیل فایل ها یک عیب بزرگ دارند و آن هم این است که نمی توانید یک فایل را دوباره ویرایش کنید.

پیشنهاد اول: خرید نسخه کامل Adobe Acrobat Reader

شما هم مثل من قطعا یک نسخه از Adobe Acrobat Reader) روی سیستم دارید که البته این یک نسخه رایگان است اما اگر نسخه کامل آن را خریداری کنید می توانید به کمک آن فایل های پی دی اف را ویرایش کنید.

پیشنهاد دوم: استفاده از وب سایت ocrconvert.com

ocrconvert.com وب سایتی است که به شما کمک می کند تا فایل های پی دی اف را به حالت آنلاین و به نسخه قابل ویرایش تبدیل کنید. البته ابزارهای آنلاین که در آن ها عبارت OCR وجود دارد می تواند به شما کمک کند تا نسخه های انگلیسی را بدون نقص به فایل متنی قابل ویرایش تبدیل نمایید.

پیشنهاد سوم: استفاده از گوگل درایو

گوگل درایو هم ابزاری قوی برای این است که بتوانید به کمک آن فایل های پی دی اف را به یک فایل قابل ویرایش تبدیل کنید. بدین منظور وارد  drive.google.com  شوید و در این بخش آدرس و یوزر و پسورد اکانت گوگل خود را وارد کنید. حتی اگر جیمیل دارید استفاده از این ابزار برای شما رایگان و در دسترس است.

اگر با استفاده از تبلت و یا موبایل می خواهید آموزش امروز را دنبال کنید خوب است که تنظیمات را به حالت نمایش وب تبدیل کنید.

به هر حال وارد صفحه گوگل درایو شوید:

گوگل درایو

در این جا شما می توانید فایل پی دی اف خود را به کمک ابزار های سمت چپ گوگل درایو، و بخش File Upload آپلود کنید. صبر کنید تا آپلود تمام شود و فایل کاملا نمایش داده شود.

فایل تان که آپلود شد، روی ان راست کلیک کنید و از منویی که مشاهده می کنید گزینه Google Docs را از بخش Open with انتخاب کنید. با این کار، فایل شما باز می شود:

وقتی که فایل باز شد ابزارهای ویرایشی به خوبی در آن مشاهده می شود که به شما کمک می کند بتوانید به راحتی فایل خود را ویرایش کنید. البته شاید برخی از اجزا به هم بریزد اما شما می توانید به سادگی مشکل را حل کنید.

در نهایت بعد از ویرایش می توانید فایل خود را در قالب فایل های متنی ذخیره کنید. به عکس زیر نگاه کنید:

 

بعد از این که فایل را به حالت دلخواه ویرایش کردید و قصد داشتید آن را دوباره به pdf تبدیل کنید بهتر است که آن را در نسخه متنی ذخیره کنید و بعد آن را به pdf تبدیل کنید.

پیشنهاد چهارم: ویرایش فایل پی دی اف به صورت آنلاین

ابزارهای آنلاینی نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند ویرایش های ممکن را روی فایل خود پیاده سازی کنید. برای این کار کافی است در اینترنت عبارت online pdf editor را سرچ کنید. برای این منظور مثلا من از ابزار PDFescape استفاده می کنم که به شما کمک می کندبه صورت آنلاین فایل های خود را ویرایش کنید و همان پی دی اف ویرایش شده را مستقیما ذخیره کنید.

Sejda نیز ابزار دیگری است که امکان ویرایش پی دی اف را برای تان فراهم می کند. تقریبا می توان گفت اصول کار ویرایش گر های انلاین یکی است. عمده ترین کارهایی که با ویرایش گر های آنلاین می توان انجام داد، حذف و اضافه کردن صفحات، اصلاح عبارت ها، اضافه کردن عکس و shape ها و موارد اینچنینی است.

استفاده از ابزارهای آنلاین به شما کمک می کند که حسابی در وقت خود صرفه جویی کنید اما چیزی که من از این ویرایش گر ها دوست دارم این است که می توان از رابط کاربری ساده آن ها نهایت لذت را برد.

نظرتان در رابطه با این ترفند چیست؟ دیدگاه ها و تجربیات مشابه خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *