تاثیر ایجاد امکان به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی بر ایمیل مارکتینگ

تاثیر ایجاد امکان به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی بر ایمیل مارکتینگ
  • 1396/8/3
  • مهدی پیوندی
  • 0

تحقیقاتی که اخیراً یکی از شرکت های فعال در زمینه ایمیل مارکتینگ (گِت ریسپانس) انجام داده است نشان می دهد که نرخ کلیک پیام های ایمیلی که حاوی گزینه هایی برای به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی هستند در مقایسه با سایر ایمیل ها به طرز قابل توجهی بالاتر است.

این تحقیق که با بررسی نتایج چیزی بالغ بر ۵۰۰ میلیون ایمیلی انجام گرفت که توسط پلتفرم این شرکت ارسال شده بودند دقیقاً نشان داد که ایمیل هایی که حاوی گزینه هایی مانند به اشتراک گذاری در فیسبوک و توییتر بودند نسبت به ایمیل های فاقد این موارد ۳۰ درصد نرخ کلیک بیشتری داشتند. علاوه بر این، هنگامی که ایمیل های مورد نظر حداقل حاوی سه گزینه مختلف برای به اشتراک گذاری بودند، ناشران آنها به طور متوسط یک افزایش ۵۵ درصدی را در نرخ کلیک ایمیل های خود شاهد بودند.

این شرکت ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ گزارش می دهد که علیرغم این یافته ها، تنها ۱۱٫۲ درصد از ایمیل ها بیش از دو گزینه برای به اشتراک گذاری در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند. البته این میزان نسبت به سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی بوده، اما با توجه به مزایای روزافزون الحاق رسانه های اجتماعی به ایمیل مارکتینگ هنوز هم زیاد محسوب نمی شود.

در عین حال، امروزه شاهد حرکت فزاینده ارائه دهندگان خدمات ایمیل به سوی قلمروی رسانه های اجتماعی هستیم و البته با توجه به مزایایی که وجود آنها اثبات شده، این جای هیچ تعجبی ندارد. در واقع، اجتماعی تر شدن ایمیل مارکتینگ در شرایطی اعداد و ارقام را به سمت و سوی مثبت می برد که میزان بودجه مورد نیاز برای سرمایه گذاری لازم بر روی رسانه های اجتماعی نسبتاً اندک و استفاده از قدرت این پلتفرم نیرومند کاملاً مقرون به صرفه است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *