با ۵ محصول شگفت انگیز طراحی شده به کمک هوش مصنوعی آشنا شوید

با ۵ محصول شگفت انگیز طراحی شده به کمک هوش مصنوعی آشنا شوید
  • 1396/8/5
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مدتهاست که بازار طراحی و تولید محصولات مبتنی برهوش مصنوعی (AI) داغ است و هر روز از گوشه و کنار جهان خبرهای جدیدی مبنی بر ساخت چنین محصولاتی می‌شنویم.
این روزها شرکتهای زیادی از هوش مصنوعی بهره می‌برند و با نوآوریهای جدیدشان توجهات زیادی به خود جلب می‌کنند؛ به طور مثال آمازون الکسا تنها یکی از معروفترین و محبوبترین نوآوریهای شرکت آمازون است که بر اساس هوش مصنوعی تولید شده است. در ادامه به ۵ محصول جدید که به تازگی پا به عرصه گذاشته اند و یا به زودی روانه بازار خواهند شد اشاره خواهیم کرد.

۱- دوربین ویدئو کنفرانس

این دستگاه ویدئو کنفرانس کوچک که به کمک AI طراحی شده، درست مانند جغد عمل می‌کند. کافی است آن را روی میز اتاق کنفرانس قرار دهید تا بتوانید با هر شخصی از راه دور چت کنید. وقتی کسی صحبت می‌کند دستگاه به صورت خودکار، میکروفون را برای تقویت صدای آن فرد تنظیم می‌کند و تصویرش را در یک ویدئوی تمام صفحه نمایش می‌دهد. این دستگاه جغد مانند در حال حاضر با قیمت ۷۹۹ دلار خرید و فروش می‌شود.

۲- ربات گشت زن

K7 رباتی امنیتی است که به نظر می‌رسد از فیلم «Terminate» الهام گرفته شده است و در حال حاضر در مرحله توسعه قرار دارد. K7 می‌تواند هنگام گشت زنی، عوامل مزاحم را به دقت شناسایی کرده و همچنین صدای اتومبیل و یا محل شلیک گلوله را تشخیص دهد و با هشدارهایش افراد مورد نیاز را با خبر کند.Knightscope شرکت سازنده این ربات، به تازگی در کنفرانس امنیتی ASIS که در دالاس برگزار شده بود، نسخه بتای چهار بعدی آن را رونمایی کرد.

۳- سایه بان متحرک

ShadeCraft Sunflower، سایه بانی است که به کمک یکی از شاخه های AI یعنی یادگیری ماشین ساخته شده است و می‌تواند بهترین زاویه را برای جلوگیری از تابش نور آفتاب تشخیص دهد و مطابق آن عمل کند. این سایه بان عجیب حتی به کمک صدای شما کنترل می‌شود و مجهز به پخش کننده موسیقی و شارژر داخلی برای شارژ کردن تلفن همراهتان نیز هست. این سایه بان چند کاره قرار است در سال آینده رونمایی شود.

۴- ربات عنکبوتی شش پا

HEXA، ربات همه کاره و عجیب ساخت شرکت Vincross است که برای کارهای تحقیقاتی، عملیات نجات و دیگر وظایف استفاده می‌شود و درست مثل عنکبوتها پاهای جلوی خود را بلند می‌کند، از این رو به راحتی می‌تواند از پله ها بالا برود و مسیرهای ناهموار را بپیماید. HEXA که از شارژر بیسیم نیز بهره مند است هم اکنون باقیمت ۹۴۹ تا ۹۹۹ دلار به مشتریان فروخته می‌شود.

۵- سطل زباله هوشمند

Bin-e یک سطل زباله هوشمند برای دفاتر کاری و شرکتهاست که با استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین و پردازش تصویر، بطریهای شیشه ای، قوطیها و هر نوع زباله ای را تشخیص می‌دهد و به سرعت از محیط جمع آوری می‌کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *