بررسی تخصصی مشخصات سامسونگ گلکسی S9 و S9+

بررسی تخصصی مشخصات سامسونگ گلکسی S9 و S9+
  • 1396/8/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

می دانیم که بیش از ۶ ماه از عمر سامسونگ گلکسی S8 و S8+ نمی گذرد (آوریل ۲۰۱۷) و این دو تلفن همچنان جدید و آینده نگرانه به نظر می رسند. از آن جایی که هیچ چیزی در اوج باقی نمی ماند، این قضیه برای گلکسی S8/S8+ نیز اتفاق می افتد.
خیلی سخت نیست برای این که بدانیم گلکسی S9 و S9+ جایگزین پرچمداران حال حاضر سامسونگ به شمار می آیند و نباید منتظر روند جدید باشیم.
در این مطلب به برخی اطلاعات و مشخصات این گوشی جدید سامسونگ اشاره می کنیم.

طراحی

اگر بخواهیم منطقی بنگریم، طراحی گلکسی S9 چیز جدیدی نیست.

“مانند همیشه بودن” خیلی هم بد نیست
همان طور که انتظار می رود، طراحی بدون حاشیه سامسونگ، مانند آن چه در S8 و S8+ می بینیم، همچنان باقی می ماند. باید اشاره کرد که سامسونگ روندی منطقی در طراحی ظاهر کلی پرچمدارانش طی کرده است. در گلکسی S9 و S9+ به طور حتم از شیشه و آلومینیوم به طور هنرمندانه ای استفاده خواهد شد. شیشه منحنی قسمت جلو در حال حاضر به عنوان امضای شرکت به شمار می رود (در نوت ۸ نیز دیده می شود) و انتظار داریم که این مدل صفحه را در S9 و S9+ نیز مشاهده کنیم. همچنین انتظار داریم که شیشه قسمت عقب نیز به صورت منحنی به فریم تلفن متصل شود و این روند طراحی نه تنها زیبا است بلکه حس خوبی هنگام قرار گرفتن در دست دارد.
تِم محبوب سال ۲۰۱۷ “طراحی بدون حاشیه” بود که S8 و S8+ به عنوان مبتکرین این نوع طراحی به شمار می آیند. این روند نه تنها متوقف نمی شود، بلکه به مرور توسط نسل های آینده کامل تر می شود. بنابراین گلکسی S9 و S9+ همچنان به باریک کردن حاشیه ها و بهبود نسبت صفحه به بدنه ادامه می دهند، البته اگر این روند راطی نکنند، حرکت اشتباهی انجام نداده اند. به هر حال حاشیه ها در حال از بین رفتن هستند و باید به این طراحی جدید عادت کنید.


بیکسبی، مقاومت در برابر آب و صدا

در کنار حفظ طراحی کلی خانواده S8، شایعات حاکی از آن هستند که S9 تمام ویژگی های مدل قبلی را در اختیار دارد. استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار (IP68) همچنان به منظور محافظت از دستگاه ها در برابر ورود عناصر مضر به قطعات الکترونیکی حفظ می شود. دکمه بیکسبی – چه آن را دوست داشته باشید یا خیر – همچنان وجود دارد، چرا که سامسونگ سرمایه گذاری زیادی بر روی آن انجام داده است. اسکن چشمی نیز همچنان موجود خواهد بود.
در آخر باید اضافه کنیم که یکی از ویژگی های کلیدی گلکسی S9 که سامسونگ به آن افتخار می کند، وجود جک ۳٫۵ میلیمتری است. در حالی که رقبا در حال حذف این پورت هستند، سامسونگ با داشتن آن در میان اکثر تولیدکنندگان تلفن همراه می درخشد. در حال حاضر در مورد بلندگوها اطلاعاتی نداریم، اما وجود یک جفت بلندگو در S9 و S9+ خوشایند است.

در مورد اسکنر اثر انگشت چه می دانیم

در حال حاضر، چیزی درباره اسکنر اثر انگشت نشنیده ایم. ممکن است که در زیر صفحه نمایش باشد – که همه به آن علاقه دارند – شاید هم در قسمت عقب قرار بگیرد. در کل امیدواریم که در یک محل راحت قرار داشته باشد.
تا اینجا، این تمام اطلاعات ما در باره طراحی کلی گلکسی S9 و S9+ می باشد. البته به زودی خبرهای جدیدتری به دست ما خواهد رسید.

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم، انتظار نداریم که تغییر زیادی در طراحی مشاهده کنیم. بنابراین به احتمال زیاد شاهد افرایش اندازه صفحه نمایش نخواهیم بود.

لبه تا لبه و دوست داشتنی

به خاطر نبود اطلاعات دقیق، در حال حاضر حدس می زنیم که گلکسی های آینده از صفحه نمایش نسل قبل خود استفاده کند. S9 کوچکتر دارای صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی Super AMOLED quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ خواهد بود. در عین حال مدل بزرگتر مجهز به صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی از نوع و رزولوشن مشابه خواهد بود. همچنین تقریباً اطمینان داریم که نسبت ابعاد ۱۸:۵:۹حفظ می شود. با این که اکثر دستگاه های بازار حداکثر استفاده را از صفحه نمی برند، کار با این صفحه نمایش کشیده و باریک می تواند بسیار راحت باشد؛ حتی با یک دست.
با پشتیبانی از DCI-P3 و sRGB/Rec، ۷۰۹ رنگ در گلکسی قابل مشاهده است و این ویژگی در مورد HDR نیز صدق می کند. با این قابلیت ها، گلکسی S9 و S9+ در میان بهترین دستگاه های پخش مولتی مدیا باقی می مانند.
صفحه نمایش حساس به فشار چیز تازه ای نیست، اما ممکن است چنین صفحه ای در S9 و S9+ دیده شود. سامسونگ در قسمت خانه که در S8 حساس به فشار بود نشان داد که نسبت به این قابلیت بی تفاوت نیست. یکی از تمایزهای خانواده S9 با S8 کاربردی بودن داخلی آن است. علاوه بر این ها اندروید اوریو برای کاربردهای شخصی و تعامل های پیچیده در دسترس است. اگر کسی غیر از اپل بتواند آن را انجام دهد، به طور قطع سامسونگ است.

دوربین

دوربین دوگانه


پس از معرفی در گلکسی نوت ۸، حالا نوبت معرفی دوباره دوربین دوگانه dual-OIS است! به این معنی کهS9 و S9+ به طور قطع دارای این ویژگی خواهند بود. البته هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا هر دو دستگاه دارای دو دوربین در قسمت عقب خواهند بود یا فقط S9+ این قابلیت را دارد. دلیل آن واضح است، شاید ویژگی ها در دستگاه کوچکتر زیاد شوند و سامسونگ مجبور به حفظ اندازه باتری شود؛ دلیلی که باعث شد نوت ۸ با اندازه بزرگ، دارای باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر باشد. این امر باعث تمایل کاربران به مدل بزرگتر می شود. شایان ذکر است که هر دو مدل در مینه طراحی و سخت افزار مشابه اند، اما امید می رود که سیستم دوربین نیز در هر دو تلفن یکی باشد.
مانند نوت ۸، پیش بینی می شود که یک اِسنَپِر (دکمه) معمولی و یک اسنپر از راه دور برای عکاسی موجود باشد. به لطف طول کانونی بلند و نرم افزار قوی، زوم دوربین بسیار عالی است. البته ممکن است سامسونگ در این زمینه بهبودهایی ایجاد کند.
سامسونگ دو سنسور دوربین جدید ISOCELL را معرفی کرده است که احتمالاً در S9 و S9+ دیده می شوند. اولی ۱۲ مگاپیکسل Dual Pixel ISOCELL Fast 2L9 است که دارای ۱٫۲۸ میکروپیکسل می باشد و از پیکسل ها برای فوکوس سریع و افکت های عمقی استفاده می شود (مانند تلفن های گوگل پیکسل). دومی ISOCELL Slim 2X7 می باشد که اولین سنسور دوربین با ۰٫۹ میکروپیکسل می باشد. این قابلیت، اجازه افت کیفیت عکس ها در نور کم را نمی دهد و سامسونگ نویز و تداخل رنگ را به حداقل رسانده است.
قابلیت دیگری که می توانیم در گلکسی S9 و S9+ ببینیم، فیلمبرداری ۴K 60 فریم در ثانیه است. این قابلیت در نوت ۸ با به روزرسانی نرم افزاری ارائه می شود.

سخت افزار


مانند مدل های پیشین که از تراشه اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده می کردند، انتظار می رود که سامسونگ تراشه های کوالکام اسنپ دراگون ۸۴۵ را در مدل های جدید به کار بگیرد. مانند قبل این تراشه ها برای بازار امریکا و چین استفاده می شوند و محصولات مخصوص برای بازار جهانی از تراشه های اکسینوس سامسونگ بهره می برند. برای S9 و S9+ احتمالاً از مدل اکسینوس ۹ اوکتا ۹۸۱۰ استفاده می شود.

اسنپ دراگون ۸۴۵

طبق شایعات موجود، ساخت این تراشه به صورت ۱۰ نانومتری می باشد که مشابه اسنپ دراگون ۸۳۵ است. با این حال SD845 از تکنولوژی LPP (Low Power Plus) به جای LPE (Low Power Early) استفاده می کند باعث می شود تراشه های جدید، با مصرف باتری مشابه، عملکرد بالاتری داشته باشند. تمایز دیگر اسنپ دراگون جدید مودم آن است که ممکن است بر روی تکنولوژی ۵G ساخته شود. مدل جدید از LTE Cat.18 پشتیبانی می کند و سرعت را به ۱٫۲ گیگابایت در ثانیه می رساند.

اکسینوس

در مقابل، انتظار می رود که اکسینوس بعدی به صورت ۸ نانومتری LPP ساخته شود که با کارایی بیشتر، می تواند برتر از اسنپ دراگون ۸۴۵ ظاهر شود. البته این قضیه در پرچمداران سامسونگ اتفاق افتاده است؛ معمولاً عملکرد تراشه های اکسینوس بالاتر از اسنپ دراگون بوده است.
طبق اطلاعات موجود، گلکسی S9 و S9+ با رَم ۶ گیگابایت (برای همه مدل ها) عرضه می شوند. امکان عرضه نسخه هایی با رم ۸ گیگابایتی در آینده وجود دارد، با این حال تاکنون چیزی در مورد آن نشنیده ایم.

جمع آوری داده ها

احتمال می رود که ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای S9 و S9+ موجود باشد. البته این مورد تنها توسط یک منبع تایید شده است. عرضه S9 و S9+ با حافظه ۶۴ گیگابایت بسیار محتمل است، اما امکان ارائه نسخه های ۱۲۸ یا حتی ۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود دارد.
به احتمال زیاد اسلات میکرو اس دی در S9 و S9+ حفظ می شود که خبر خوبی برای کسانی است که می خواهند ویدیوهای خود را در رزولوشن ۴K ببینند.


قیمت و تاریخ عرضه

با توجه به کمبود اطلاعات در مورد قیمت، پیش بینی ما این است که گلکسی S9 و S9+ قیمتی مشابه S8 و S8+ در زمان عرضه داشته باشند.
قیمت گلکسی S8 و S8+ در امریکا به صورت زیر بود:

احتملاً قیمت S9 از ۷۴۹ دلار و S9+ از حدود ۸۴۹ دلار شروع می شود (مالیات به این قیمت اضافه می گردد)
اما چه موقع منتظر عرضه باشیم؟ به طور معمول سامسونگ پرچمداران خود را یک یا دو روز پیش از کنگره جهانی موبایل در بارسلونا انجام می دهد. البته سال قبل، عرضه را یک ماه پس از این رویداد انجام داد تا تمام توجه رسانه ای را به خود جلب کند. هر دو سناریو برای سال ۲۰۱۸ محتمل هستند، یعنی ممکن است گلکسی S9 و S9+ را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ یا در یک رویداد رسانه ای جداگانه در اواخر بهار ببینیم. کنگره جهانی موبایل در ۲۶ فوریه ۲۰۱۸ شروع می شود که احتمال دارد ۲۵ فوریه، روز موعود باشد.
با این حال، برخی منابع احتمال می دهند که سامسونگ کمی عجله کند و گلکسی S9 و S9+ را در اوایل سال آینده عرضه کند تا بتواند با آیفون و دیگر رقبای خود بهتر مقابله کند.
منتظر خبرهای بیشتر باشید!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *