نگاهی به مشخصات فنی تویوتا کورولا ۲۰۱۸

نگاهی به مشخصات فنی تویوتا کورولا ۲۰۱۸
  • 1396/8/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تویوتا کورولا ۲۰۱۸ پس از آن که توسط تویوتا عرضه شد توانست دومین محصول پر فروش این شرکت شود. در واقع کورولا ۲۰۱۸ نسخه ی تغییر یافته ی کورولا ۲۰۱۷ بوده و در واقع به نسبت نسخه ی ۲۰۱۷ اندکی اسپرت تر شده است. این نسخه، یعنی نسخه ی ۲۰۱۸ کورولا، در ۹ مدل، که ۷ مدل آن ها سدان و ۲ مدل هاچبک هستند، عرضه گردیده است.

مشخصات پیشرانه

برای ۹ مدل کورولا ۲۰۱۸، سه نوع پیشرانه ۱٫۸ لیتری انتخاب شده و قرار است بسته به مشخصات هر یک از مدل ها از یکی از این سه نوع پیشرانه استفاده شود. تمامی مدل های سدان، به غیر از مدل LE Eco، از پیشرانه ی ۱٫۸ لیتری با قدرت ۱۳۲ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ پوند بر فوت بهره می برند.
اما مدل LE Eco یک مدل اقتصادی بوده و از پیشرانه ای با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ پوند بر فوت برخوردار است.
دو مدل هاچبک نیز از پیشرانه ای با قدرت ۱۳۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ پوند بر فوت بهره مند هستند.

امکانات

تکنولوژی TSS-P در همه ی مدل های کورولا حضور دارد و می تواند موجب افزایش امنیت آن ها شود.
برخی دیگر از امکانات کورولا ۲۰۱۸ به قرار زیرند:
• اعلام هشدار خروج از خط
• کروز کنترل دینامیکی
• دوربین دنده عقب
• ترمز ضد قفل
• سیستم پیش بینی برخورد خودرو با عابر پیاده
• سیستم هوشمند توقف و ترمز
• سیستم کنترل ثبات خودرو
• امکان اتصال بلوتوث و آیپد
• نمایشگر چند رسانه ای

تویوتا کورولا 2018

چهار مدل همیشگی کورولا

چهار مدل کورولا که در تمامی نسخه ها حضور دارند در این نسخه نیز دیده می شوند: مدل L، با قیمت ۱۸ هزار و ۵۵۰ دلار، مدل LE، با قیمت ۱ هزار و ۹۹۵ دلار، مدل XLE با قیمت ۲۱ هزار و ۹۸۵ دلار و مدل LE Eco با قیمت ۱۹ هزار و ۳۸۵ دلار عرضه می شوند.
مدل L از آن جا که امکانات خوبی داشته و همچنین قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار دارد می تواند مقرون به صرفه ترینِ این مدل ها باشد. در این مدل از چرخ های ۱۵ اینچی استفاده می شود.
مدل LE، از چرخ های ۱۶ اینچی، سیستم کنترل اتوماتیک تهویه اتاق، سیستم ورود بدون کلید و دیگر امکانات اختصاصی بهره مند است و با قیمت پایینی که دارد، می تواند پر فروش ترینِ این مدل ها باشد.
اما مدل XLE از چرخ های ۱۸ اینچی، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و برخی امکانات دیگر مانند سیستم گرم کن صندلی و سیستم ناوبری برخوردار است.
و دست آخر مدل LE Eco از چرخ های ۱۵ اینچی برخوردار بوده و قادر به پشتیبانی از Valvematic می باشد.

 

مدل های SE

مدل SE CVT با قیمت ۲۰ هزار و ۴۹۵ دلار و مدل SE MT با قیمت ۲۱ هزار و ۷۱۵ دلار عرضه می شوند. لوکس ترین مدل سدان نیز، یعنی مدل XSE با قیمت ۲۲ هزار و ۷۳۰ دلار عرضه می گردد. مشخصات این سه مدل به قرار زیر است:

مدل های هاچبک کورولا ۲۰۱۸

مدل های iM از چرخ های ۱۷ اینچی، اگزوز کرومی، جلو پنجره مشکلی، سیستم تعلیق مکفرسون و همچنین Spoiler در قسمت عقب برخوردار هستند. مشخصات دو مدل iM به قرار زیرند:

تمامی مدل های بنزینی کمری ۲۰۱۸ قیمتی بالاتر از مدل های کورولا دارند. مدل های کمری ۲۰۱۸ از ۲۳ هزار تا ۳۴ هزار دلار قیمت دارند و این در حالی است که مدل های کورولا ۲۰۱۸ از ۱۸ هزار تا ۲۷ هزار دلار قیمت دارند.
بازه قیمت مدل های هیبریدی کمری از ۲۸ هزار دلار تا ۳۵ هزار دلار است و این در حالی است که کورولا فاقد مدل هیبریدی بوده و در عوض از مدل اقتصادی برخوردار می باشد.
مشخصات کلی کورولا ۲۰۱۸ و کمری ۲۰۱۸ در تصویر زیر با یکدیگر مقایسه شده اند:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *