مقایسه وان پلاس ۵T در برابر وان پلاس ۵

مقایسه وان پلاس ۵T در برابر وان پلاس ۵
  • 1396/8/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

وان پلاس ۳ که سال گذشته عرضه شد یک تلفن عالی با قیمت عالی بود، اما تنها پس از ۵ ماه، تولیدکننده آن یک مدل بهتر ارائه کرد. نام این مدل وان پلاس ۳T بود و شامل بهبودهایی در دوربین، پردازنده و باتری می شد؛ البته با قیمت بالاتر.
طبق شایعات موجود، وان پلاس ۵ نیز دارای مدل T می باشد،. جزئیات وان پلاس ۵T (یا وان پلاس ۶) هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما می توانیم پیش بینی کنیم که چگونه خواهد بود. در ادامه به مقایسه دو گوشی وان پلاس ۵t و وان پلاس ۵ می پردازیم.

صفحه بزرگتر با فضای مشابه

مقایسه وان پلاس 5T در برابر وان پلاس 5

به نظر می آید که صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی وان پلاس ۵ با یک صفحه بزرگتر جایگزین شود. احتمال دارد که وان پلاس ۵T مجهز به صفحه نمایش ۶ اینچی با نسبت ابعاد “بلندتر” باشد (حدود ۱۸:۹) که شبیه صفحه نمایش ال جی برای مدل V30 و گوگل پیکسل ۲ XL می باشد. با وجود افزایش قطر صفحه و ابعاد جدید به همراه حاشیه کوچکتر، وان پلاس ۵T هم اندازه وان پلاس ۵ می باشد. علاوه بر این امیدواریم که این بار با مشکل اسکرول ژله ای مواجه نشویم.
ضمناً احتمال دارد که وان پلاس ۵T بسیار شبیه Vivo X20 باشد (تلفنی که در چین به بازار عرضه شده است). Vivo و وان پلاس متعلق به شرکت BBK Electronics Corporation هستند و انتظار می رود که X20 به عنوان مرجعی برای ساخت وان پلاس ۵T باشد.

عکس ۲ و ۳ (مقایسه دو مدل)

دکمه فیزیکی وجود ندارد

در قسمت پایین وان پلاس ۵ دو دکمه خازنی برای برگشت و مشاهده اپلیکیشن های اخیر وجود دارد، همچنین یک دکمه خانه و اسکنر اثر انگشت نیز در قسمت وسط دیده می شود. دوست داشته باشید یا خیر، به احتمال زیاد این دکمه ها به منظور ایجاد فضای بیشتر در صفحه نمایش حذف می شوند. به جای آن ها، دکمه های مجازی روی صفحه را در اختیار خواهید داشت. این تصویر منتشر شده از دکمه های احتمالی وان پلاس ۵T می باشد.

اسکنر اثر انگشت در قسمت عقب

احتمال می رود که وان پلاس ۵ دارای اسکنر اثر انگشت در قسمت عقب باشد، جایی که انگشت اشاره کاربر به طور طبیعی استراحت می کند. با این که جایگذاری در زیر صفحه نمایش معقول است، داشتن اسکنر در قسمت عقب نیز مشکلی ایجاد نمی کند. در واقع، خیلی خوب می شود اگر وان پلاس قابلیت های حرکتی را اضافه کند، چرا که به ما امکان می دهد با کشیدن انگشت به سمت پایین، نوتیفیکیشن ها را ببینیم.

باز شدن قفل با تشخیص چهره

به عنوان جایگزینی برای اسکن اثر انگشت، وان پلاس ۵T به احتمال زیاد دارای قابلیت های تشخیص چهره خواهد بود. ما قبلاً تلفنی با ویژگی تشخیص چهره را دیده ایم که مانند اسکنر اثر انگشت عملکرد خوبی دارد و نمی توانیم انتظار داشته باشیم که وان پلاس ۵T به عنوان مثال از گلکسی S8 بهتر باشد.

قیمت بیشتر

زمانی که وان پلاس ۳T در سال گذشته عرضه شد، قیمت آن کمی بیشتر از قیمت اولیه وان پلاس معمولی بود. احتمال دارد که چنین افزایش قیمتی را شاهد باشیم و ۵T گران تر از وان پلاس ۵ باشد. اما شک داریم که این تفاوت خوب باشد. در کل، مطمئن هستیم که وان پلاس ۵T مانند تلفن های دیگر وان پلاس، ارزش زیادی در برابر قیمت ارائه می کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *