ثبت تصاویر به صورت مخفیانه در آیفون

ثبت تصاویر به صورت مخفیانه در آیفون
  • 1396/8/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از مهندسان گوگل با نام فلیکس کراس در پژوهشی که به تازگی صورت داده، دریافته است که آن اپ های آیفون که در iOS اجازه ی استفاده از دوربین را دارند بدون آن که کاربر متوجه شود، اقدام به ثبت تصاویر و ویدئو از کاربر می کنند.

گویا آی تی – کراس می گوید در هنگام استفاده از اپ مورد نظر هر دو دوربین، یعنی هم دوربین جلو و هم دوربین پشتی، بدون اطلاعِ کاربر از او عکسبرداری و یا فیلمبرداری می کنند و در هر آن کجا که خود بخواهند می تواند آن ها را بارگذاری کنند. این ماجرا تماماً مخفیانه صورت می گیرد و از هیچگونه صدا، نوتیفیکیشن و البته روشن شدن چراغ LED نیز خبری نیست.
بدِ ماجرا اینجاست که آن کس یا کسانی که اپ مورد نظر را ساخته اند می توانند به راحتی در هر زمانی کاربر را زیر نظر داشته باشند، حتی آن هنگام که به دستشویی می رود.
البته این مشکل، مشکلی رفع نشدنی نیست و خودِ فلیکس کراس توصیه هایی جهت رفع آن دارد، هر چند که به گمانش انجام این توصیه ها بسیار دشوار است.
برای مثال یکی از توصیه های او این است که دوربین های آیفون کاملاً پوشانده شوند.
توصیه ای دیگر این که برای اپ هایی که به دوربین دسترسی دارند، دسترسی به دوربین محدود شود. البته که این کار نیز همچون راه اول، محدودیت های بسیاری را برای کاربر به همراه دارد ولی آن جا که پای حریم خصوصی به میان می آید نمی توان دیگر به این چیزها و به محدودیت استفاده از برخی اپ ها فکر کرد.
البته او برای اپل نیز توصیه ای به همراه دارد. او می گوید اپل بایستی یک امکان تأیید برای کاربر در نظر گیرد تا این ماجرا رخ ندهد. البته این توصیه نیز با وجود آن که امکان پذیر است، دردسرهای خود را دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *