تفاوت سقف پانوراما و سقف سانروف

تفاوت سقف پانوراما و سقف سانروف
  • 1396/8/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیا دقیقاً می دانید سقف پانوراما چیست؟ سقف سانروف چطور؟ از تفاوتشان چه می دانید؟ اگر در باب این سه پرسش، آن چنان که باید و شاید اطلاعات ندارید، این نوشتار را تا به انتها مطالعه کنید.

سقف پانوراما چیست؟


سقف پانوراما از جمله مواردی است که در صورت موجود بودن در خودرو می تواند جذابیت بسیار زیادی برای آن خودرو به همراه داشته باشد. سقف پانوراما برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ در خودروی کروز از شرکت شورلت مورد استفاده قرار گرفت.
سقف پانوراما در کلیتِ امر از دو سقف سانروف تشکیل شده (یک سقف سانروف برای سرنشینان جلو و سقف دیگر برای سرنشینان عقب). همچنین برخی سقف های پانوراما به طور کامل باز و بسته می شوند و برخی دیگر نه.
دو نکته ی دیگر که در مورد سقف پانوراما قابل گفتن است یکی این است که جنس سقف پانوراما معمولاً از شیشه ی سخت است. دوم آن که سقف پانوراما به سبب داشتن پلی کربنات قادر است از ورود اشعه های مضر خورشید به داخل خودرو جلوگیری کند.
گفتنی است که از آن جا که در سقف پانوراما از شیشه های سخت و بسیار ضخیم استفاده می شود لذا در صورتی که خودرو چپ کنید، این سقف موجب هیچگونه آسیبی نمی گردد.
بدیهی است که سقف پانوراما، چنان که گفته شد، بتواند موجب افزایش جذابیت خودرو و البته سواری در آن شود. سرنشینان خودرویی که از سقف پانوراما برخوردار است می توانند از داخل خودرو در طول روز از تابش خورشید و در شب از زیبایی ستاره ها بهره مند گردند.

سقف سانروف چیست؟


سقف سانروف نیز از جنس شیشه بودده و می تواند تقریباً یک سوم از مساحت سقف را از آنِ خود کند. این نوع سقف هم از نوع برقی و هم از نوع دستی وجود دارد. البته ذکر این نکته لازم است که امروزه نوع دستیِ سقف سانروف منسوخ و باطل شده است.
سانروف از سه مدل به لحاظِ جتس برخوردار است:
شیشه ای، پارچه ای و فلزی.
البته که سانروف قابلیتی نیست که به تازگی عرضه شده باشد. اما در عین حال در مراسمی که برای رونمایی از دنا پلاس برگزار شد، گفته شد که دنا پلاس نخستین خودروی ملی است که از سقف سانروف بهره برده است.
در آخر بد نیست که به گران قیمت ترین سانروف جهان اشاره داشته باشیم. گران قیمت ترین سانروف جهان سانروف لندولت است. سانروف لندولت در سال ۱۹۷۳ در مرسدس ۶۰۰ پولمان برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *