افزایش عمر باتری گوشی با روشی خاص در شارژ کردن

افزایش عمر باتری گوشی با روشی خاص در شارژ کردن
  • 1396/8/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

باتری هایی که در گوشی های من و شما استفاده شده اند از نوع لیتیوم- یونی هستند و احتمالاً می دانید که باتری های لیتیوم- یونی هر یک از عمری مفید برخوردارند. اما این به معنای آن نیست که نمی توان این عمر مفید را افزایش داد یا نمی توان از کاهش آن جلوگیری کرد.

گویا آی تی – یکی از مهم ترین کارهایی که می توان برای افزایش عمر باتری انجام داد، شارژ کردن باتری بر طبق قواعدی خاص و منطقی است. همین شارژ کردن باتری بر طبق قواعدی خاص و منطقی است که موضوع اصلی این نوشتار می باشد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. با گویا آی تی همراه باشید.

۱- یکی از عللی که موجب کاهش عمر باتری می شود، گرما است. خواه این گرما ناشی از بخاری و شوفاژ باشد و خواه ناشی از خودِ گوشی. منظور از گرمای خود گوشی این است که به عنوان مثال در هنگام شارژ شدن باتری، گوشی را به دست گرفته و با آن برنامه های سنگین را اجرا کنیم. اکثر گوشی ها در این حالت داغ می شوند و همین گرما می تواند بر عمر باتری تأثیری سؤ داشته باشد. زمانی دیگر که ممکن است گرمای خودِ گوشی موجب گرمای باتری شود، آن زمان است که باتری صد در صد شارژ شده باشد اما کماکان به شارژر و برق متصل باشد. البته بسیاری از گوشی های جدید از Over Charge جلوگیری می کنند لیکن همچنان بایستی در این مورد احتیاط ورزید.

۲- موردی دیگر که می بایست حتماً برای افزایش عمر باتری مورد توجه قرار گیرد، مدت زمانی است که گوشی به شارژ است. احتمالاً می دانید که پیش تر اینگونه پیشنهاد می شد که بهترین زمان برای اتصال گوشی به شارژ زمانی است که شارژ باتری تا نزدیک ۰ خالی شده و بهترین زمان برای قطع اتصال گوشی از شارژ زمانی است که باتری به ۱۰۰ درصد رسیده باشد. اما دیگر این قاعده مورد قبول کسی نیست. امروزه بر روی ۲۰ و ۸۰ تأکید می کنند. یعنی زمانی که درصد باتری به ۲۰ می رسد می بایست به شارژ متصل شود و زمانی که درصد باتری به ۸۰ می رسد می بایست از شارژ جدا گردد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *